Take a fresh look at your lifestyle.

تاریخچه شرکت را گسترش دهید

0

داستان‌سرایی از قدیمی‌ترین اشکال سرگرمی انسان روی زمین است. همه افراد از یک داستان خوب استقبال می‌کنند و به‌همین دلیل است که ما معمولا مکالمات طولانی با دیگران داریم و علاقه‌مند به شنیدن یا گفتن وقایع رخ‌داده به طور مثال در هفته گذشته هستیم. تاریخ، داستان و وقایع رخ داده در گذشته است و به همین دلیل انسان ذاتا به تاریخ علاقه‌مند است و از فیلم‌های تاریخی استقبال می‌کند.تاریخچه شرکت، ترکیبی از موارد ذکر شده جهت خلق داستان مورد نظر است.

ایده

بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقدام به انتشار تاریخچه شرکت در سایت رسمی خود می‌کنند، برای مثال شرکت هاینز به انتشار تاریخچه مفصلی درباره شرکت در سایت خود از زمان کودکی موسس آن (هنری هاینز) تا به امروز (که به معروف‌ترین برند تولید سس کچاپ مبدل شده) پرداخته است. در این تاریخچه حتی به ویژگی‌ها و صفات اخلاقی موسس آن (هنری هاینز) نیز توجه شده که شامل صداقت، صرفه‌جویی و انصاف است، تا بدین شکل بیان کنند که ارزش‌های شرکت بر همین اساس شکل گرفته است.

تاریخچه این شرکت امروزه از کامل‌ترین و جامع‌ترین تاریخچه‌های شرکت‌ها به شمار می‌رود که مرجع و منبعی برای بسیاری از شرکت‌های خواهان انتشار تاریخچه درباره شرکت‌شان است. در این امر حتی کوچک‌ترین و کم سابقه‌ترین شرکت‌ها نیز می‌توانند داستان و تاریخچه‌ای جذاب درباره شرکت خود منتشر کنند. مثال دیگر در این زمینه مزرعه لوسی، بزرگ‌ترین پرورشگاه گاو گوشتی در کوهستان‌های اسکاتلند است.

این پرورشگاه در ابتدای شهرتش اقدام به تهیه مستندی درباره تاریخچه تشکیل خود و شرح چگونگی علاقه‌مندی موسسانش (لریک و مارجوسی والستی) به تشکیل آن پس از دیدن فیلمی در این زمینه کرد که باعث دیده شدن هرچه بیشتر این پرورشگاه شد و در حال حاضر این شرکت بزرگ‌ترین شرکت تولید گوشت در سرتاسر اروپا است که محصولاتش به کشورهای زیادی حتی در خارج اروپا ارسال می‌شود.استفاده از تاریخچه در بیان سختی‌ها و مشکلاتی که شرکت برای رسیدن به جایگاه فعلی طی کرده است، در خواننده تاثیر عمیقی می‌گذارد. به همین دلیل کیفیت و شیوه نوشتن آن بسیار مهم است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– به جنبه‌های انسانی تاریخچه خود تاکید بیشتری داشته باشید زیرا کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به دانستن آمار‌های پی‌در‌پی اقتصادی شما داشته باشد.

– تاریخچه خود را ابتدا در سایت رسمی خود منتشر کنید و همواره آن را در سایت داشته باشید.

– اگر تاریخچه شرکت‌تان مهیج و با کشش داستانی بالا است، به فکر ساخت مستندی از آن باشید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ