Take a fresh look at your lifestyle.

خبرهای بد سریع‌تر از خبرهای خوب از راه می‌رسند

0

بیشتر مباحث مطرح شده در علم روابط عمومی روی نقاط مثبت تاکید دارد. شرکت‌های مختلف نیز معمولا داستان‌های زیبایی را به‌صورت مقاله در نشریات منتشر می‌کنند که از یک‌سو بیانگر ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فردشان باشد و از سوی دیگر مردم را به سمت محصولات‌شان جلب کند. این روش برای توسعه کسب‌و‌کارهای مختلف بسیار حیاتی است. در واقع اتفاقات بد به اندازه کافی در جهان رخ می‌دهند و در این شرایط نیاز به خبرهای خوب به‌شدت حس می‌شود.

در عین حال همه ما می‌دانیم که روزنامه‌ها اغلب مایل به انتشار خبرهای بد برای جلب خواننده بیشتر هستند، به عبارت دیگر اگر یک روزنامه تنها اخبار خوب را منتشر کند به طور قطع در مدت کوتاهی تعطیل خواهد شد زیرا هیچ کس چنین روزنامه‌ای را مطالعه نخواهد کرد. حل و فصل این تفاوت در منافع میان روزنامه‌ها و شرکت‌ها، خود باعث ایجاد یک نوع پارادوکس در علم روابط عمومی می‌شود.

ایده

اگر در حوزه‌ای که شرکت‌تان مشغول به فعالیت است بحرانی به‌وجود آمده است، شخصا پاسخگویی و توضیح مشکل رخ داده به دیگران را بر عهده بگیرید. معمولا امروزه در تمامی کسب‌و‌کارها مشکلات و بحران‌هایی وجود دارد و برای پیدا کردن و مقابله با آ نها نیازی به جست وجو  نیست. برای مثال، بحران مالی که از سال ۲۰۰۸ شروع شده، تقریبا همه کسب‌و‌کارها را در کشورهای مختلف تحت تاثیر قرار داده است.نکته جالب در مورد این بحران نبود یک مسئول دولتی، مدیر شرکت یا هر شخص حقوقی دیگری برای توضیح و تشریح علل و عوامل به وجود آورنده این بحران و نحوه تاثیر‌گذاری آن روی کسب‌و‌کارهای مختلف بوده است.

در چنین شرایطی در اختیار داشتن یک راه حل مناسب یا حتی توصیه کاربردی هم شهرت قابل توجهی را برای شما به ارمغان آورده و هم دانش و تخصص شما را آشکار می‌کند. علاوه بر این، اگر شما در کسب‌و‌کاری که به آن مشغول هستید دارای مقام برجسته‌ای مانند مدیرعاملی یا سهامداری یک شرکت هستید، ارائه یک راهکار مناسب برای مقابله با بحران موجود در آن کسب‌و‌کار می‌تواند برای شما یک جایزه مهم در زمینه فعالیت‌تان به ارمغان بیاورد.

همان‌طور که اشاره شد وجود بحران در صنایع همراه با انتقاد فراوان رسانه‌ها از دست‌اندرکاران آنها می‌تواند باعث دلسردی و نامید شدن بسیاری از افراد شود، در عین حال این وضعیت به ظاهر نامطلوب می‌تواند فرصتی برای کسب موفقیت و رشد برای شما در زمینه کسب‌و‌کارتان شود.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– اگر هیچ بحرانی در زمینه کسب‌و‌کارتان رخ نداده، شروع به جست و جو برای پیدا کردنش کنید.

– در شرکت، داوطلب تصدی عنوان «سخنگو» یا «مدیر مطبوعاتی» شرکت شوید. این کار به شما کمک می‌کند در زمان وقوع بحران در کسب‌وکارتان رسانه‌ها دائما به دنبال مصاحبه با شما باشند. به این ترتیب شما فرصت مناسبی برای بیان راه حل یا توضیح خود پیدا خواهید کرد.

– در صورت امکان در انجمن تجاری کسب‌و‌کار خود عضو شوید، در عین حال مراقب باشید سایر اعضای انجمن ایده‌ها و توصیه‌های شما را به نام خودشان در رسانه‌ها مطرح نکنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ