Take a fresh look at your lifestyle.

چرا تبلیغات دیجیتالی برای برندها مفید است؟

0

اگر نسبت به تاثیر تبلیغات دیجیتال بر تلاش‌های بازاریابی برندها مطمئن نیستید، در ادامه اطلاعاتی در این خصوص به شما داده خواهد شد که نشان می‌دهد استفاده از تبلیغات دیجیتالی چقدر در تاثیرگذاری کمپین کسب وکار شما مفید است.

تبلیغات دیجیتالی محرک فروش و نرخ بازگشت سود

موسسه نیلسن بیش از ۸۰۰ مطالعه را طی هفت سال گذشته با مشارکت ۳۰۰ برند و ۸۰ کمپانی برای بررسی ارتباط میان تبلیغات آنلاین و خرید آفلاین مصرف‌کنندگان به انجام رساند. نیلسن به این نتیجه رسید که به ازای هر یک دلاری که برندها صرف تبلیغات آنلاین می‌کنند، سه دلار سود به آنها بازگردانده خواهد شد. تبلیغات دیجیتال اثربخشی کانال‌های رسانه‌های غیردیجیتالی را نیز افزایش می‌دهد. نتایج تحقیق دیگری نشان داده که تبلیغات آنلاین نه تنها نرخ بازگشت سرمایه (ROI)  را به خودی خود بهبود می‌بخشد، بلکه سبب می‌شود که دیگر رسانه‌های کمپین نیز با قدرت کار کنند.

با مقایسه تفاوت عملکرد ROI نتایج استفاده از تبلیغات دیجیتالی در کمپین مشهودتر است. اضافه کردن تبلیغات آنلاین به ترکیب رسانه‌های یک کمپین دارای اثر مثبت بر نرخ بازگشت سرمایه کمپین برای همه رسانه‌ها خواهد بود. این اثر شامل تاثیر ۴ درصدی روی تبلیغات رادیویی، ۵۱ درصدی برای تبلیغات محیطی و ۷۰ درصدی برای تبلیغات تلویزیونی است.

تبلیغات دیجیتالی همراه مشتری در کل مسیر خرید

خودروسازان، کاربران پیچیده رسانه‌های دیجیتال هستند. مک کینزی نقاط تماس بیش از ۹۰۰۰ خریدار جدید خودرو را تحلیل کرد تا درک بهتری از نقاط مشارکت، درک اولیه مشتری و تصمیم به خرید به دست آورد. او به این نتیجه رسید که تبلیغات دیجیتال نه تنها روش اصلی تحریک در درک اولیه مشتری است، بلکه کانال‌های دیجیتال بر مسیر خرید مشتری تسلط داشته و در طول مسیر خرید سبب تشویق او به خرید می‌شود. برندها می‌توانند توانایی خود را روی رسانه‌های دیجیتال گذاشته و تمرکز بر رسانه‌های سنتی را کمتر کنند.

تبلیغات دیجیتال سبب بازاریابی دهان به دهان می‌شود

طبق نتایج موسسه نیلسن، ۹۲درصد مصرف‌کنندگان اعتقاد دارند که پیشنهاد خرید محصول از دوستان و افراد خانواده، بیشتر آنها را ترغیب به خرید محصول می‌کند و شکی در این موضوع وجود ندارد که تبلیغات دیجیتال اثر ترغیب‌کنندگی آن را چند برابر خواهد کرد. با به اشتراک‌گذاری یک ایده، احتمال دیده شدن آن توسط افراد دیگر بالا می‌رود. امروزه وجود ابزارهای به اشتراک‌گذاری که در همه جا حاضر هستند، کار را برای برندها راحت‌تر کرده است. برای مثال بیش از ۹۵ درصد کاربران اینترنت در آمریکا از صدها سایت و کانال اجتماعی استفاده می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که پیشنهاد خرید اثر بیشتری بر تصمیم به خرید مصرف‌کننده دارد، به طوری که ۵۷درصد تصمیمات بر مبنای این پیشنهادات از دوستان و آشنایان است. به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی امری بین شخصی و ارزشمند است. بالعکس یک پیشنهاد منفی می‌تواند قصد خرید را تا ۱۱درصد کاهش دهد. ارزش به اشتراک‌گذاری آنلاین می‌تواند با اندازه‌گیری این مسئله سنجیده شود که اگر پیشنهاد شگفت انگیزی از طریق کانال‌های آنلاین به مشتری داده شود، او چه میزان می‌تواند برای یک محصول بپردازد.

خلاقیت دیجیتال سبب تعامل و آگاهی از برند می‌شود

کیفیت خلاقیت آگهی یکی از مهم‌ترین عناصر در اثربخشی یک آگهی تبلیغاتی است. یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد که کیفیت خلاقانه یک آگهی بیش از نیمی از فروش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خلاقیت در تبلیغات دیجیتال یعنی خلاقیت در ابعاد دیداری، شنیداری و حرکتی و این سبب تعامل بیشتر مخاطب با طرح آگهی شده و این به اثربخشی بیشتر تبلیغ و آگاهی بهتر مخاطب می‌انجامد.

تبلیغات دیجیتال برای رسیدن به جامعه هدف

در سال ۲۰۱۳ استفاده از شبکه‌های اجتماعی با رتبه قابل توجه نسبت به تلویزیون در صدر قرار گرفت و این شکاف روز به روز در حال گسترش است. مردم بزرگسال در آمریکا روزانه به طور متوسط چهار ساعت را به دیدن تلویزیون و پنج ساعت را به رسانه‌های دیجیتال اختصاص می‌دهند. همین موضوع نشان از برتری تبلیغ در رسانه‌های دیجیتال نسبت به تلویزیون دارد و آن را به یکی از ابزارهای تاثیرگذار برای دستیابی به جامعه هدف تبدیل کرده است.

تبلیغات دیجیتال از آنچه فکر می‌کنیم تاثیرگذارتر است

ابزارهای رسانه‌ای مورد استفاده برای سنجش بازگشت سرمایه از نظر ارزش پایین‌تر از رسانه‌های دیجیتال هستند. چندی پیش کنسرسیومی در مورد همین موضوع تشکیل شد و اعضای آن برندهایی شامل پروکتر و گمبل، یونیلور، ‌نستله، کرفت فودز و… بودند و به این نتیجه رسیدند که مدل آمیخته بازاریابی از نظر ارزشی، کم ارزش‌تر از آگهی‌های دیجیتالی است. برای مثال نرخ بازگشت سرمایه این برندها که از آگهی‌های فیس‌بوک به‌دست آمده ۴۸درصد و همین نرخ که از آگهی موتورهای جست‌وجوی گوگل به دست آمده ۳۹درصد است. تبلیغات دیجیتالی برای مدیران بازاریابی و تبلیغات از نظر ایجاد تقاضا و خواسته‌های جدید ارزشمند است و سبب تعهد و وفاداری می‌شود.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ