باشگاه مشتریان
پرسش: مدیر یک موسسه مالی و اعتباری هستم، در زمینه برنامههای مشتریمداری تصمیم به راهاندازی باشگاه مشتریان گرفتهایم، به نظرتان شیوه در پیش گرفته شده دستاورد خوبی را برای سازمانم به ارمغان خواهد آورد؟
پاسخ کارشناس: در سالهای اخیر بسیاری از سازمانها بهخصوص حوزه بانکداری سراغ راهاندازی باشگاه مشتریان رفتهاند. این موضوع به یکی از مزیتهای رقابتی سازمانها تبدیل شدهاست. البته هنوز در این زمینه سازمان با چالشهای زیادی روبهرو است ولی به هرحال اجرای چنین برنامهای جالب توجه است. این شیوه باعث ایجاد ارتباط بیشتر با مشتریان خواهد شد.
سازمانهای مالی و بانکی به خاطر نوع کار و خدماتی که ارائه میدهند به اطلاعات جزیی مشتریان دسترسی دارند اما اطلاعاتی که معمولا از طریق آنها بتوان با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کرد، توسط این سازمانها جمعآوری نمیشود و راهاندازی باشگاه مشتریان در این زمینه کمککننده است و آنها با دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با خلقیات مشتریان خود آشناتر شوند.