Take a fresh look at your lifestyle.

بودجه‌بندی تبلیغات

0

پرسش: مدیر سازمانی در حوزه IT هستم که در سال جدید قصد بودجه‌بندی تبلیغات را داشتم. از نظر شما با توجه به نوع کسب‌و‌کار این سازمان در راستای بودجه‌بندی تبلیغات چه اقداماتی را باید انجام داد و چگونه برنامه‌ریزی‌های مناسبی را می‌توان در این راستا انجام داد؟

پاسخ کارشناس: بودجه‌بندی تبلیغات برای سازمان‌های خصوصی باید براساس الگو‌های خاصی انجام شود. برخی از سازمان‌ها معمولاً براساس منابع مالی خود یا با توجه به رقبا بودجه تبلیغاتی خود را تعیین می‌کنند؛ البته در برخی دیگر از سازمان‌ها، بودجه تبلیغاتی به صورت درصدی از فروش سازمان در نظر گرفته خواهد شد. از طرفی یکی دیگر از متدهایی که در بودجه‌بندی تبلیغات مدنظر قرار می‌گیرد، این موضوع است که سازمان‌ها براساس اهداف، نیازها و انتظاراتی که از برنامه تبلیغاتی دارند، بر بودجه تبلیغاتی سال گذشته خود درصدی را اضافه می‌کنند.

در این میان اگر سازمان شما قصد ارائه محصول جدید در سال جدید به بازار را دارد، قطعاً باید بودجه تبلیغاتی بیشتری را برای خود در نظر بگیرد؛ چون محصولات در مرحله معرفی به بازار با هزینه‌های بیشتری همراه خواهد شد. به صورت کلی پیشنهاد می‌شود اگر حجم تبلیغات شما در سال از رقم بالایی برخوردار است، مشاوران تبلیغاتی را برای سازمان در نظر بگیرد و در بودجه‌بندی تبلیغات از آنها مشاوره‌های لازم را بگیرد؛ چون در برخی از مواقع انتخاب رسانه‌های تبلیغاتی در کمپین‌های تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و هزینه‌های سازمان را به‌شدت می‌تواند کاهش یا افزایش دهد.

یکی دیگر از اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، این موضوع است که Business plan خود را برای سال جدید تدوین کنید؛ این موضوع می‌تواند شرایط و وضعیت شما را در همه جوانب مشخص کند و راحت‌تر بتوانید با تحلیلی از سازمان، بازار و. . . بودجه مناسبی را در راستای تبلیغات انجام دهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ