Take a fresh look at your lifestyle.

حضور هنرمندان ایرانی در دوسالانه کالیگرافی شارجه

0

رامین شیردل مجسمه‌ساز ایرانی که آثارش با تکیه بر کالیگرافی شکل می‏‌گیرد درباره نمایش آثار خود در موزه هنر شارجه گفت: هفتمین دوسالانه کالیگرافی شارجه از ۱۸ فروردین تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ با حمایت بنیاد الفنان هفتمین دوره خود را برگزار می‌کند و از من به عنوان هنرمندی که کلمات را دستمایه کار خود قرار می‎دهد دعوت کرده است تا در یکی از بخش‎های جنبی این دوسالانه که به نمایشگاه انفرادی هنرمندان اختصاص دارد آثار خود را به نمایش بگذارم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه‌ها برای بالاتر رفتن سطح بی‌ینال و نمایش آثاری با ویژگی‌های معاصر برگزار می‎شوند و به همین دلیل از کسانی که با مدیاهای متفاوت در حوزه کالیگرافی کار می‎کنند دعوت شده است.

شیردل افزود: از من در این نمایشگاه سه اثر که در سال ۲۰۱۳ خلق شده است با عنوان‌های “شوق”، “حُب” و “غمزه” در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت. این آثار در موزه شارجه که از دیگر بخش‌های دوسالانه جداست به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: این دوسالانه می‌کوشد تا ظرفیت‌های متنوع خط‌نویسی عربی را در حوزه‌های فرهنگی مختلف از شرق آسیا تا غرب آفریقا را مورد پزوهش و گردآوری قرار دهد.

hob

shirdel

لازم به یادآوری است؛ دوسالانه دوره‌ هفتم شارجه در دو بخش برگزار خواهد شد و تم اصلی آن بر امکانات بصری “نقطه” متمرکز خواهد بود. در بخش رویکردهای خلاقانه نیز که شامل مدعوینی از کشورهای خاورمیانه خواهد بود آثاری معرفی می‌شود که توانسته‌اند از کار ماده کالیگرافی به‌عنوان عنصر سازنده‌ هنر معاصر استفاده کنند.

همچنین علیرضا آستانه نماینده ایرانی این دوره خواهد بود. دوسالانه شارجه را عبدالله آل مدهوم گردآوری و کیوریت می‌کند و مدیریت آن را سلطان بن محمد آل قسیم بر عهده دارد.

رامین شیردل متولد ۱۳۶۰ در تهران و کار‌شناس ارشد معماری از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت حرفه‌ای در زمینه معماری و مدیریت تیم طراحی در پروژه‌های گوناگون را از سال ۱۳۸۱ تاکنون ادامه داده است و برگزیده و تقدیر شده مسابقات و نمایشگاه‌های مختلفی همچون “طراحی ساختمان بنتون-۸۸”، “طراحی برج مانیومنت دبی-۸۷”، “طراحی مرکز فرهنگی شهر بم – ۸۴”، “طراحی کانسپچوال کوشک جهانی-۸۱”، دریافت جایزه بهترین پایانامه مقطع کار‌شناسی ارشد معماری دانشگاه هنر ۱۳۸۸، رتبه اول مسابقات اسکیس خلاق معماری، فستیوال معماری دانشگاه تهران ۱۳۸۳، رتبه اول مسابقه معماری داخلی دانشگاه هنر تهران ۱۳۸۳ است. همچنین آثار حجمی او تاکنون در نمایشگاه‎های بسیاری خارج از ایران به نمایش درآمده است.

 

منبع

ارسال یک پاسخ