Take a fresh look at your lifestyle.

راه خلاقیت بسته است

0

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که موسسات تبلیغاتی در تعامل با مشتریان خود که همان شرکت‌های تولیدی و خدماتی هستند تجربه می‌کنند، گرانی رسانه‌ها به‌عنوان ابزار تبلیغ و کمبود نقدینگی در این عرصه است؛ به این شکل که با توجه به تفاوت نرخ هر رسانه‌ای شامل تلویزیون، مطبوعات یا تبلیغات محیطی که شامل بیلبوردها می‌شود، شرکت‌های تولیدی با توجه به بودجه خود این رسانه‌ها را برای تبلیغ کالاها و خدمات خود انتخاب می‌کنند. در گذشته فقط تلویزیون یک عنصر تبلیغاتی گران محسوب می‌شد و ممکن بود شرکت‌ها برای تبلیغ کالا و خدمات خود مثلا از مطبوعات که ارزان‌تر است استفاده کنند، اما در حال حاضر مطبوعات هم گران شده و این افزایش قیمت چالشی است که موسسات تبلیغاتی با آن روبه‌رو هستند.

چالش دیگر رقیب‌کشی و به نوعی حاشیه‌سازی موسسات تبلیغاتی برای رقیبان خود در عرصه تبلیغات است که با این کار می‌خواهند رقیبان خود را از میدان بیرون برانند. آژانس‌های تبلیغاتی برای تبلیغ کالا و خدمات انواع و اقسام مدل‌های تبلیغی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. یکی از این روش‌ها تبلیغات کم هزینه یا اصطلاحا چریکی است که به‌عنوان یک مدل خلاقانه با ایده‌پردازی‌های نوین محسوب می‌شود که امروزه کمتر به چشم می‌خورد.

علت این کم‌توجهی به تبلیغات چریکی، کمبود زمان کافی و نقدینگی از جانب مشتری است. اغلب مشتریان در دقیقه ۹۰ اقدام به سفارش آگهی می‌کنند و این شتابزدگی آن هم در بعضی شرایط بحرانی که حساسیت تبلیغ را بیشتر می‌کند، خود مزید بر علت می‌شود. گذشته از این، تعداد موسسات تبلیغاتی که واقعا فعال و پویا باشند و ایده‌های نو داشته باشند، کم است.

آژانس‌های خلاق هم به‌شدت با مشکل رقبای پرقدرت و بانفوذ یا بی‌اخلاق مواجه هستند؛ کسانی که به‌عنوان رقیب وارد میدان می‌شوند و برای جذب مشتری اقدام به شایعه‌پراکنی و رقیب‌کشی می‌کنند و یکدیگر را وابسته به جناح و گروه و دسته خاص معرفی می‌کنند تا از اعتبار یکدیگر بکاهند و راه را برای فعالیت خود باز کنند. این مشکل بزرگی است که ذهن مدیران آژانس‌های تبلیغاتی را درگیر می‌کند و راه خلاقیت را می‌بندد.

مدیرعامل آژانس تبلیغاتی توسعه پویندگان پارس

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ