Take a fresh look at your lifestyle.

تاثیر نور طبیعی محیط کار بر سلامت کارمندان

0

پزشکان در بررسی‌های خود دریافتند که استفاده از نور طبیعی در محیط‌های کاری، کیفیت سلامت کارگران و کارمندان را بالا می‌برد. به گزارش ایسنا، «فیلیس زی» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: افرادی که بیشتر در معرض نور طبیعی قرار دارند در مجموع بیشتر فعالیت جسمی دارند و کیفیت و مدت زمان خواب آنان به مراتب بهتر است. همچنین الگوی زندگی آنان در مقایسه با افراد دیگر کیفیت بیشتری دارد. به‌گفته این متخصص، شواهد محکمی وجود دارد که تایید می‌کند قرار گرفتن در معرض نور به‌خصوص در طول روز و هنگام صبح به دلیل تاثیری که بر خلق و خو، متابولیسم و سطح هوشیاری دارد بر سلامت افراد تاثیر مثبتی خواهد داشت.

کارمندان از جمله افرادی هستند که به‌طور معمول و بدون آنکه فرصتی برای بهره‌مندی از نور طبیعی داشته باشند در فضاهای بسته، بیشتر ساعات روز را سپری می‌کنند. نتایج این مطالعه تایید می‌کند که قرار گرفتن در معرض نور در طول‌ ساعت‌های روز تاثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد و بدون شک حتی بازده کاری کارمندان را نیز بهبود می‌بخشد. در این بررسی ۴۹ کارمند و کارگر شیفت روز، مورد مطالعه قرار گرفتند.

در مجموع ۲۷ نفر از آنان در محیط‌های بدون پنجره و ۲۲ نفر دیگر در فضاهای دارای پنجره مشغول به کار بودند. متخصصان در این مطالعه کیفیت زندگی و خواب آنان را مورد ارزیابی قرار دادند.«ایوی چئونگ»، یکی دیگر از متخصصان در این مطالعه گفت: نور مهم‌ترین عامل مقارن‌سازی برای مغز و بدن است و هماهنگی صحیح ریتم زیست‌شناختی بدن با گردش روزانه زمین برای سلامت ضروری است. 

به گزارش ایسنا به نقل از نچرال ورلد‌نیوز، در حقیقت متخصصان دریافتند افرادی که در محیط‌های کارشان پنجره وجود دارد و از نور طبیعی در طول روز بهره‌مند می‌شوند در مقایسه با گروهی که در محیط بسته کار می‌کنند به‌طور متوسط ۴۶ دقیقه بیشتر خواب شبانه دارند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ