Take a fresh look at your lifestyle.

هدف کسب سود است، نه حامی

0

بسیاری از شرکت‌ها حامیان و اهدا‌کنندگان جوایز، هدایا و موارد اینچنینی هستند که این‌گونه اقدامات در اکثر موارد مورد توجه جمع کثیری از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها قرار می‌گیرد. نکته‌ای که در این‌گونه مراسم‌ها وجود دارد این است که اصل، حضور شما در آن مراسم است نه نحوه برخورد شما (بسیار صمیمی یا کاملا معمولی) به دلیل آنکه افرادی که شاهد حضورتان هستند تحت هر شرایطی شما را تحسین خواهند کرد و ذهنیتی خوب برای همیشه از شما به خاطر خواهند داشت که این سودی به مراتب بیشتر از هزینه‌ای که صرف می‌کنید برای شما خواهد داشت.

ایجاد تصویر ذهنی زیبا از خود در نظر دیگران گرچه برای اشخاص لازم و ضروری جلوه می‌کند اما برای شرکت‌ها تحت هیچ شرایطی کافی نیست. در واقع آنان به چیزی بیش از یک ذهنیت البته درباره خود نزد مشتریان نیاز دارند.

ایده

نیل داگلاس موسس شرکت ویژال معتقد بود که تهیه عکس از مکان یا اشخاص تحت حمایت بسیار حیاتی و باارزش در زمینه تبلیغات است. برای مثال اگر حامی خانه سالمندان هستید همواره نیاز به عکس‌های متنوع از افراد و محیط آنجا دارید تا نشان دهید که چه اقداماتی در آنجا صورت داده‌اید که در این امر حتی اگر حامی گونه‌ای از حیوانات هم باشید باید به همین شیوه عمل کنید. این‌گونه اقدامات علاوه بر آنکه خیرخواهانه و کاملا انسانی هستند منافع بسیاری را نیز برای افراد حامی به ارمغان می‌آورند که در کمتر موارد دیده می‌شود.

در آخر این نکته شایان ذکر است که اگر برگزار‌کننده مراسم یا اهداکننده جوایز هستید بهتر است از افراد برنده به جای عکسبرداری در لحظه دریافت جایزه، هنگام اعلام اسامی برندگان عکس بیندازید به دلیل آنکه در چنین لحظاتی معمولا افراد واکنش‌های به مراتب احساسی و واقعی‌تر به نمایش می‌گذارند که بدون شک برای خوانندگان شما جداب‌تر خواهد بود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– بدون شک حامیان به عکاسانی نیاز دارند که توانایی عکاسی سریع از تمام زوایا را داشته باشند. در این امر عکاسان خبری بهترین و عکاسان مراسم‌های عروسی بدترین گزینه‌ها هستند.

– فراموش نکنید که عکس گرفتن از اشخاص یا حتی اماکن خاص مشروط به کسب اجازه یا مجوز مربوطه است.

– همواره عکس‌های پرتره از گزینه‌های محبوب در عکاسی به حساب می‌آیند اما در این مورد به علت آنکه احساس و واکنش شخص مقابل را به شکل کامل نشان نمی‌دهد به هیچ وجه مناسب نیستند.

– اضافه کردن تیتر یا نوشته به عکس، به بهتر شدن آن کمک می‌کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ