Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات خلاق با رسانه‌های جدید

0

با رسیدن سال نو، بهتر است شیوه‌های مدیریت و ابزارهای تبلیغاتی ما نیز نو شود. یکی از ابزارهای تبلیغاتی که نقش عمده‌ای در جذب مشتری در دنیای امروز دارد، تبلیغات دیجیتالی است. اهمیت این نوع تبلیغات به حدی است که اکثر شرکت‌ها در کنار تبلیغات محیطی و چاپی و… خود، توجه ویژه‌ای به این‌گونه تبلیغات نشان داده و از کانال‌های مختلف آن استفاده می‌کنند. هر چند که روندهای تبلیغات در جهان حاکی از این است که امروزه، رسانه‌های دیجیتالی تبدیل به یکی از مهم‌ترین رسانه تبلیغاتی شرکت‌ها شده است و آنها برنامه‌های تبلیغاتی مختلفی را برای این امر برنامه‌ریزی می‌کنند، اما گاهی شرکت‌ها قادر به بهره‌گیری مناسب از این رسانه نوین و ارزشمند نیستند.

بخش عمده این مشکلات را می‌توان در عدم توجه و آگاهی نسبت به ویژگی‌های این رسانه‌ها و نبود برنامه‌ریزی و پیشبرد محتوا در قالب کمپین‌های جامع تبلیغات دیجیتالی دانست. در گزارش زیر با تعدادی از رسانه‌های تبلیغاتی دیجیتال که در سال جدید دنیا را تسخیر خواهند کرد، بیش از پیش آشنا می‌شویم.

استفاده از گوشی‌های هوشمند

طی چند سال گذشته بسیاری از افراد و شرکت‌های تبلیغاتی از اهمیت ابزار موبایل در تبلیغات دیجیتالی آگاه نبودند. با ورود گوشی‌های هوشمند به دنیای تبلیغات آنها نیز سرشان را از زیر برف بیرون آورده و روی خوش به این ابزار نشان دادند، چرا که ترافیک کامپیوترهای رومیزی روز به روز در حال افزایش است و طراحی این وب‌سایت‌ها برای ابزارهای موبایل و تبلیغات آن بیشتر دیده می‌شود.

اپلیکیشن‌های موبایلی مانند اینستاگرام و تلگرام بستر مناسبی برای گوشی‌های هوشمند است. امروزه ترافیک داده‌ها در موبایل بیشتر از ترافیک کامپیوترهای شخصی است. در سال پیش‌رو بیشتر مدیران تبلیغاتی شرکت‌ها باید موبایل را ابزار اول تبلیغات خود ببینند و تجربه کاربری با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی خود را توسعه دهند.

آگهی‌های ویدئویی

استفاده از آگهی‌های ویدئویی روز به روز در حال افزایش است. حتی بعضی اعتقاد دارند اهمیت این کانال به حدی است که بهتر است سایت‌های اجتماعی پر بازدید مانند فیس‌بوک تبدیل به یک پلتفرم ویدئویی مانند یوتیوب شوند. آگهی‌های ویدئویی بهتر از آگهی‌های ایستا عمل می‌کنند و هزینه تولید آنها نیز برای مدیران باتجربه کمتر از آگهی‌های محیطی و… آب می‌خورد و در عوض بارها دیده می‌شوند. شاید در ابتدای راه موانعی برای ساخت آن داشته باشید، اما نیاز به تلاش و تعهد برای ایجاد تبلیغات ویدئویی جذاب دارید.

حتی برای بهینه‌سازی محتوای آنها نیز باید وقت زیادی بگذارید تا بتوانید بیشترین بهره‌برداری را از این ابزار تبلیغاتی داشته باشید. یک روش نمایش آنها در گروه‌های محتوایی و وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئویی مانند یوتیوب است. در این حالت آگهی ویدئویی شما در مدت زمانی کوتاه در ابتدا، انتها یا میانه پخش ویدئوی مورد نظر شما نمایش داده می‌شود.

در حال حاضر در کشور ما هم تبلیغات ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شبکه‌های تبلیغاتی بنرهای پیشرفته فلش را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند؛ کاری که در اینستاگرام نیز به وفور انجام می‌شود و شرکت‌های ایرانی به این روش تبلیغی علاقه زیادی دارند.

پادکست‌ها

پادکست‌ها که پیش از این به آنها رادیوی اینترنتی هم می‌گفتند، انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۱۵ ایجاد پادکست برای سریال‌ها نشان داد که دنیا توجه ویژه‌ای به این ابزار و موج‌های رادیویی دارد. تبلیغات و بازاریابی با این پادکست‌ها تاثیری فزاینده دارد.با این حال این پرسش در ذهن بسیاری وجود دارد که آیا پادکست‌ها یک رویکرد در این زمینه هستند یا به‌زودی در معرض فراموشی قرار می‌گیرند‌؟ بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که به نظر می‌رسد استفاده از پادکست‌ها به‌عنوان یک رویکرد باقی می‌ماند و با کشف پادکست‌های بهتر ارتقا می‌یاید.

تبلیغات ترکیبی

یکی از چیزهایی که در سال جدید اتفاق خواهد افتاد، کمرنگ شدن تبلیغات و آگهی‌های تک بعدی و رپورتاژی و توجه بیشتر به محتواست. بسیاری از شرکت‌های موفق ترکیبی از تبلیغات ایجاد کرده و محتواسازی می‌کنند. آنها از آمارهای به‌روز در تبلیغات خود استفاده کرده و سعی می‌کنند محتوای موثقی ایجاد کنند. سایت‌های رسانه‌ای در محتوا بیشتر از دیگر ابزارها هزینه می‌کنند.امروزه استفاده از چند ابزار دیگر در کنار ابزار دیجیتالی در بحث تبلیغات ترویج یافته است. فرصت‌های زیادی در توالی طراحی پیام و انطباق محتوای ترکیبی با مراحل خاص تجربه مشتری در تبلیغات ترکیبی موجود است که شرکت‌ها می‌توانند از آن به نحو احسن استفاده کنند.

اتوماسیون بازاریابی و تبلیغات

یکی از رویکردهای دیجیتال در دنیای امروزی استفاده از اتوماسیون بازاریابی است که روزبه‌روز استفاده از آن آسان‌تر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید مدیران دیجیتال غیرفنی بیش از پیش رو به ابزارهای اتوماسیون بیاورند. اتوماسیون به شما اجازه می‌دهد تاکتیک‌های تبلیغاتی خود را بخش‌بندی و شخصی کنید. علاوه بر آن اتوماسیون بازاریابی، بخش‌های مختلف شرکت را به یکدیگر وصل کرده و آنها می‌توانند از یکدیگر آموزش گرفته و مراحل یادگیری تسهیل یابد.

نسبت به اتوماسیون فرآیندهایی که بار اصلی را در سازمان به دوش می‌کشند اقدام کنید. بهتر است پروسه اتوماسیون را به آهستگی و با دقت پیش ببرید.اتوماسیون بازاریابی و تبلیغات به شما امکان می‌دهد تا فعالیت‌های مشتریان بالقوه خود را در ابتدای قیف فروش دنبال کنید، مانند: زمانی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند، ایمیل ارسالی شما را باز می‌کنند، وبلاگ (یا بخش آکادمی) آموزشی وب سایت شما را می‌خوانند یا وقتی فرم دعوت‌کننده‌ای در وب‌سایت‌تان پر می‌کنند.بازاریابان اصولا از نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی برای زمان‌بندی، بررسی و پیگیری کمپین‌های بازاریابی، مخصوصا ایمیل مارکتینگ و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی (PPC) و… استفاده می‌کنند.

تبلیغات انیمیشنی

تبلیغات به‌صورت بنر‌های انیمیشن در چند وب سایت پربازدید که البته هزینه‌های بالایی هم دارد. اگر قدرت پرداخت هزینه‌های سنگین را ندارید می‌توانید تبلیغات بنری خود را توسط سایت‌های تبلیغات کلیکی انجام دهید تا تبلیغات شما با هزینه مورد نظر شما در چندین سایت پربازدید نمایش داده شود. یکی از کارشناسان گوگل باور دارد که تبلیغات تصویری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کیفیت تبلیغ و علائم خود را بهبود ببخشند.

او همچنین معتقد است که برخلاف تبلیغات متنی، این شیوه طیف وسیع‌تری از تبلیغ‌دهندگان را به خود جذب خواهد کرد. دلایل گوگل برای استفاده از انیمیشن این است که آنها تلاش می‌کنند تا تنوعی در مسیر خود برای رسیدن به تبلیغات هدفمند به‌وجود بیاورند. آنها می‌گویند: هدف ما همواره بر این است که کیفیت استفاده از وب را در سرتاسر آن، برای کاربران، تبلیغ‌کنندگان و انتشار‌دهندگان تبلیغات، با ارائه نتایج جست‌وجو و همچنین تبلیغات متناسب با علاقه آنها افزایش دهیم.

بخش‌بندی داده‌ها

آیا شما درمورد تمام داده‌های مشتریان در سالی که گذشت چیزی می‌دانید؟ بهتر است امسال شروع به آنالیز این داده‌ها کنید. سال جدید سالی است که مدیران بازاریابی و تبلیغات شروع به توجه ویژه به داده‌های مشتریان خود می‌کنند. آنها این کار را با امید به کشف روند داده‌یابی انجام می‌دهند که آنها را در بخش‌بندی بهتر مشتریان فعال خود یاری خواهد کرد.هر چه بهتر مشتریان خود را بخش‌بندی کنید، بهتر می‌توانید آنها را مورد هدف قرار داده و تبلیغ کنید.ابزارهای آنلاین دستیابی به این حجم داده‌ها برای مدیران غیرفنی به منظور بخش‌بندی داده‌های به‌دست آمده از سایت شرکت، کار آنها را آسان خواهد کرد.

رقابت

کانال‌های دیجیتالی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنیم و اثربخشی خود را پیش از این نیز ثابت کرده‌اند، در سال جدید همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و برندها همچنان بودجه زیادی برای استفاده از آنها در تبلیغات خود صرف خواهند کرد.برای مثال افراد همچنان برای تبلیغات موتورهای جست‌وجو در گوگل هزینه می‌پردازند و برای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو گام برمی‌دارند. در فیس بوک نیز هزاران فرصت تبلیغاتی وجود دارد که بسیاری از شرکت‌ها همچنان از آن استفاده خواهند کرد. برای موفقیت در این پلت‌فرم‌های رقابتی، نیازمند ادامه خلاقیت در آگهی‌های تبلیغاتی خود هستید.

محتوای تعاملی

مدیران باهوش در جست‌وجوی ایجاد محتوای تعاملی در سال جدید هستند. محتوای تعاملی به‌گونه‌ای از محتوا گفته می‌شود که به مشتری اجازه دخالت در آن را می‌دهد، نه اینکه تنها آن را ببیند یا بخواند.می‌توانید به اینفوگرافی‌های آنلاین، ویدئو‌ها و پرسشنامه‌ها، نظرسنجی‌های آماری و برگزاری مسابقات فکر کنید. دلایل زیادی برای اهمیت محتوای تعاملی وجود دارد. یکی از آنها این است که این محتوا به مخاطب اجازه می‌دهد تجربه خود را شخصی‌سازی کند.

اگر این کار به درستی انجام گیرد، به‌جای اینکه مشتری احساس کند از او سوء‌استفاده می‌شود، ارزش بیشتری برای او فراهم می‌شود. این کار به شرط اجرای درست شدنی است. این تبادل ارزش به مشتری اجازه می‌دهد راحت‌تر با برند شما احساس نزدیکی کند. از اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند نیز می‌توان به‌عنوان ابزار محتوای تعاملی نام برد. اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه یکی از جدیدترین رسانه‌ها در این حوزه است که می‌تواند برای آموزش، تبلیغات، سرگرمی، محاسبات، معرفی شرکت‌ها و خدمات به کار برود. برخی از اپلیکیشن‌ها هم برای ارائه خدمات خاصی به مشتریان به کار می‌رود.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

ارسال یک پاسخ