Take a fresh look at your lifestyle.

نوروز در شبکه‌های اجتماعی شرکت شما

0

 

با سپری شدن روزهای پایانی سال، کم کم به بهار و عید نوروز نزدیک می‌شویم. در این دوران پست‌های شبکه‌های اجتماعی حال‌وهوای خوبی دارد و اگر کمی در فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر اسکرول کنید؛ با انواع‌واقسام تبریکات و عکس‌های رنگارنگ از سفره هفت‌سین گرفته تا دید‌وبازدیدها و.. روبرو می‌شوید.

طبیعتا شما هم می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی کمپانی‎‌تان با مخاطبان خود همراه شوید و به نوعی این مناسبت باستانی را در کنار آن‌ها جشن بگیرید.

همانطور که پیش‌تر پست‌هایی در رابطه با آموزش تبریکات مناسبتی برای “یلدا” و “کریسمس” داشتیم، حالا با شروع فصل بهار شما را برای نوروز آماده می‌کنیم.

راهکار‌های تبریک نوروز در شبکه‌های اجتماعی کمپانی‌تان

روش‌های زیادی برای نسبت‌دادن نوروز به کمپانی‌ شماوجود دارد که من به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم ودرهرکدام نمونه‌هایی را برای برندهای مختلف  تولید کرده ام.

۱.از محصولاتتان استفاده کنید.

استفاده زیرکانه از محصولات، سرویس‌ها و تمام خدماتی که کمپانی شما ارائه می‌دهد برای تبریک عید، می‌تواند به صورت غیر‌مستقیم صمیمیت میان شما و کمپانی‌تان را افزایش دهد.

 

 

۲.از المان‌های نوروز استفاده کنید.

ماهی قرمز، سبزه عید، تخم‌مرغ رنگی، هفت‌سین، عمو نوروز، حاجی‌فیروز و… همه المان‌هایی هستند که می‌توانند شما را در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی کمپانی‌تان یاری کنند.

 

۳.از لوگو کمپانی‌تان استفاده کنید.

می‌توانید به ‌صورت گرافیکی تغییرات کوچکی روی لوگویتان اعمال کنید و به‌عبارتی آن را نوروزی کنید. در این راه، باز هم استفاده از المان‌های نوروز کارساز خواهد بود.

همچنین می‌توانید با نقاشی کردن لوگو خود روی تخم مرغ و عکاسی از آن، پست‌های جالبی برای نوروز آماده کنید.

 

با تغییر سایز پست‌هایی که برای یکی از شبکه‎‌های اجتماعی آماده کرده‌اید، می‌توانید از آنها برای شبکه‌های دیگر هم استفاده کنید.

 

اما ما همه چیز را برای نوروز کمپانی شما آماده ‌کرده‌ایم!

اگر با مشغله‌ی کارهای آخر سال، فرصت کافی برای درست‌کردن پست‌های نوروزی را ندارید؛ اصلا نگران نباشید. ما پست های متنوعی برای نوروز آماده کرده‌ایم که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ و رنگ سازمانی کمپانی خود، یکی را انتخاب کرده و با قرار دادن لوگویتان، آن را مال خود کنید.

 

اگر می‌خواهید در بیش از 90 درصد از جستجوهای افراد پیش از سال نو وب‌سایت شما دیده شود باید محتوای فصلی خود را حداقل 45 روز قبل از آغاز تعطیلات به اشتراک بگذارید.

اما 9 ایده‌ برای خلق محتوای سال نو

1) برای کاربران خود هدیه در نظر بگیرد: آیا وب‌سایتی وجود دارد که شما با صاحبان آن رابطه‌ی خوبی داشته باشید و اکنون آن‌ها پیشنهادهای تخفیفی قابل‌توجهی روی اجناس و خدمات خود ارائه ‌کنند؟ می‌توانید با آن‌ها وارد مذاکره شوید و ببینید آیا مایل به همکاری با شما هستند تا به کسانی که از وب‌سایت شما دیدن یا از آن خرید می‌کنند، محصول یا خدماتی را هدیه بدهند؟ این یعنی یک همکاری دوطرفه‌ای که در آن ‌هم شما محبوب می‌شوید و هم وب‌سایت هدیه دهنده.همچنین می‌توانید یک فستیوال داشته باشید و به کسانی که از وب‌سایت شما خرید می‌کنند شانس برنده شدن در یک قرعه‌کشی بزرگ را بدهید، یا اگر آن‌ها وب‌سایت شما و محصولاتتان را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنند از طرف شما یک هدیه‌ی کوچک تخفیفی مثل امکان ورود رایگان به یک نمایشگاه را دریافت کنند.

2) یک سری تم هفتگی ایجاد کنید: در یک‌زمان مشخصی پیش از تعطیلات، می‌توانید در وب‌سایت خود یک سری تم هفتگی ایجاد کنید که در آن روی موضوع فصلی که در آن هستید یا تعطیلات پیش رو تمرکز شده است. این کار را در بازه‌ی زمانی دلخواه می‌توانید انجام دهید و مدت‌زمان مشخصی برای آن وجود ندارد. اما توصیه می‌شود چیزی در حدود یک ماه قبل از آغاز تعطیلات، این سبک را آغاز کنید و هر روز یک مطلب مرتبط با موضوع فصل و تعطیلات پیش رو را در وب‌سایت خود قرار دهید.

3) سنت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید: شما ایام تعطیلات خود را چطور با اعضای خانواده و افراد فامیل سپری می‌کنید؟ به اشتراک گذاشتن سنت‌های شما در محتوای سال نو برای دیگران جالب است. همان‌طور که آن‌ها دوست دارند این کار را انجام دهند. بنابراین اگر این لحظات را با دیگران در وب‌سایت یا شبکه‌ی اجتماعی خود به اشتراک بگذارید بدون شک مخاطبان مشتاق بسیار زیادی پیدا خواهید کرد.پس عکس‌ها و فیلم‌های خود را به اشتراک بگذارید و دیگران را با سنت های خود آشنا کنید تا ترافیک وب‌سایتتان را در این زمان به شکل قابل‌توجهی بالا ببرید.

4) داستان‌هایی در مورد رویدادهای سال نو تعریف کنید: اگر داستان جالبی در مورد عید نوروز و سال نو وجود دارد، با نوشتن و تبدیل آن به محتوا در وب‌سایت خود آن را برای دیگران تعریف کرده و به اشتراک بگذارید. شنیدن این قصه‌ها حس جالبی در مخاطب ایجاد می‌کند و او را با وب‌سایت شما کمی خودمانی‌تر خواهد کرد. این حس پای او را به‌عنوان یک مخاطب ثابت به وب‌سایت شما بازخواهد کرد.

5) اهمیت خانواده را برجسته کنید: در محتوای سال نو موضوع خانه و خانواده را به هر نوعی که می‌توانید برجسته کنید، بدون شک نتایج قابل‌توجهی دریافت خواهید کرد. این موضوع احساس تعلق و قبول را در مخاطب افزایش می‌دهد و او را بارها و بارها به وب‌سایت شما می‌کشاند.

6) از شوخی‌های مختلف در محتوای خود استفاده کنید: این کار می‌تواند به هر صورتی که شما بتوانید و خلاقیت آن را داشته باشید صورت بگیرد. مثلاً چندی پیش یک هتل در آمریکا تبلیغی را پیش از سال نو میلادی به نمایش گذاشت که در آن به افراد توصیه‌شده بود در این ایام اگر از خانواده‌ی خود خسته شده‌اند می‌توانند به هتل آن‌ها بروند، البته حق ندارند در آنجا بمانند، فقط می‌توانند هتل و فضای آن را تماشا کنند.این تبلیغ طنازانه به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و نام هتل Snarky را بر سر زبان‌ها انداخت.

7) یک قرار خاص با مشتریان خود بگذارید: اگر شما محصول خاصی را می‌فروشید، می‌توانید در آستانه‌ی تعطیلات با مشتریان خود قرار بگذارید درصورتی‌که محصول شما را خریداری کنند، یک جعبه‌ی هدیه از شما دریافت خواهند کرد. همچنین می‌توانید این قرار را به این صورت تعریف کنید که اگر مشتریان شما فرد یا افراد دیگری را به وب‌سایت معرفی کردند، در ازای خرید هرکدام از آن‌ها شما هدیه‌ای خاص به معرفی کننده خواهید داد که از میان محصولات خودتان است.

8) برای گسترش رسانه‌های خود فرصت ایجاد کنید: علاوه بر با فرصتی که برای بازاریابی و تولید محتوا قبل از آغاز تعطیلات سال نو وجود دارد، فرصت خوبی نیز برای تغییر زیرساخت‌های ارتباطی و گسترش فضای کاری شما است. به این معنی که می‌توانید در مدت‌زمانی که در اختیاردارید در وب‌سایت خود تغییرات قابل‌توجهی ایجاد کنید یا با ساختن کلیپ در رسانه‌ای مثل یوتیوب فعال‌تر باشید یا مقدمات راه‌اندازی پادکست مخصوص به خودتان را فراهم کنید. فراموش نکنید که پتانسیل‌هایی که شما در اختیاردارید بی‌حدوحصر است و محتوای سال نو فرصت خوبی برای حرکت شما به سمت جلو است.

9) مخاطبان خود را درگیر فرآیند تولید محتوا کنید: برای این کار باید چیزی شبیه یک کمپین راه بیندازید و افراد زیادی را دعوت کنید تا در صفحات مجازی خود با هشتگی که آن را معرفی کرده‌اید، مطالب خود را به اشتراک بگذارند. این کار به مخاطب حس خوب غرور به سبب شرکت در یک حرکت مثبت را خواهد داد.برای موفقیت باید به‌شدت با شبکه‌های اجتماعی درگیر باشید و محتوای سال نو را در این شبکه‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین تمام حرکت‌هایی را که صورت گرفته است، رصد کرده و پست‌هایی را که هشتگ شما زیر آن‌ها درج‌ شده است، ببینید و در صورت لزوم آن‌ها را به اشتراک بگذارید. در این پروسه خواهید دید که گاهی یک پست به‌شدت دورافتاده چقدر خوب و تأثیرگذار برای شما تبلیغ کرده و بهترین مطلب را برایتان فراهم کرده است.

 

در انتها باید بگویم جشن‌گرفتن مناسبت‌ها در شبکه‎های اجتماعی کمپانی شما، این حس را به مخاطبانتان منتقل می‌کند که شما هم جزئی از اطرافیان آن‌ها هستید و احساس نزدیکی بیشتری با شما خواهند کرد.

 

منابع:

https://blog.paper.li/

 

ارسال یک پاسخ