Take a fresh look at your lifestyle.

۳ راهکار برای افزایش تعامل در یک وبلاگ

0

interaction

همان طور که یک وبلاگ شخصی نماینده شخصیتی یک فرد به حساب می‌آید، وبلاگ یک کمپانی هم کاملا فرهنگ آن کمپانی را نشان می‌دهد. پس لازم است که همواره به بهبود آن بپردازیم و رویکردی داشته باشیم که این کانال برای کمپانی ما سوددهی مطلوب را داشته‌باشد. در ادامه به ۳ نکته می‌پردازیم که شما را در مسیر افزایش تعامل در یک وبلاگ یاری می‌کنند:

 

– استفاده از SlideShare:

اسلاید یکی از شیوه‌های ارائه محتوا است که معمولا برای سخنرانی‌ها و ارائه یک پروپوزال از آن استفاده می‌شود و در آن معمولا محتوا به صورت مصور و نوشتاری در کنار هم قرار می‌گیرند. کلا برقراری ارتباط با اسلایدها بسیار راحت‌تر است و به خاطر همین است که سرویسی به نام SlideShare بوجود آمده که این امکان را به مخاطبانش می‌دهد تا راحت بتوانند اسلایدهای خود را به اشتراک بگذارند.

 

در حال حاضر خیلی از کسب‌وکارها هستند که از SlideShare برای اشتراک‌گذاری اسلایدهای خود استفاده می‌کنند و خیلی از محتواهای خود را در قالب اسلاید به صورت embed، در وبلاگ‌های خود می‌آورند. این شیوه ارائه محتوا بیش از یک محتوا در قالب نوشته روی مخاطب تاثیر می‌گذارد و با آوردن تصاویر مشخصا فرد راحت‌تر جذب می‌گردد.

 

– درست کردن GIF:

بر اساس چهارچوب‌هایی که برای تولید محتوای وبلاگ یک کمپانی تعریف می‌کنیم، شیوه ارائه محتواهای مصور می‌توانند تغییر کنند. GIF یکی از انواع محتواهای مصور است که اخیرا مورد توجه وبلاگ‌نویس‌ها قرار گرفته و توانسته با ایجاد یک حس سرگرم‌کننده، افراد وبلاگ‌خوان را بیشتر سرگرم کند.

pronounce-gif

جالب اینجاست که خیلی از وبلاگ‌ها که لحنی جدی با خود به همراه دارند هم از GIF ها استفاده می‌کنند و نهایت سعی خود را می‌کنند تا GIF آورده شده با محتوای منتشر شده ارتباط داشته‌باشد.

 

– پادکست‌ها:

مدت طولانی‌ای است که پادکست‌ها پا به کشور ما گذاشته‌اند و خیلی از افرادی که میانه بهتری با محتوای شنیداری دارند، به شنیدن آنها رو آورده‌‌اند. پادکست‌ها مورد توجه افراد وبلاگ‌خوان و علاقمند به رسانه‌های جدید هستند؛ زیرا در مدت زمان مناسبی، اطلاعات زیادی را به آنها ارائه می‌دهد و از سوی دیگر به خاطر اینکه با صوت سر و کار دارند، برقراری ارتباط به آسانی صورت می‌گیرد.

 

پادکست‌ها خود انواعی دارند که باید بر اساس هدف خود یکی از این انواع را برای خود انتخاب کنید. مثلا می‌توانند به صورت مصاحبه‌ای یا آموزشی باشند.

 

فراموش نکنید که در صورت آپلود پادکست خود در Sound Cloud، می‌توانید به صورت embed، پادکست مورد نظرتان را به عنوان یک مطلب در وبلاگتان منتشر کنید.

 

یک جمع‌بندی:

همیشه در نظر داشته باشید که محتوای وبلاگ شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا افراد بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. پس لازم است که از مجموعه‌ای از انواع محتوا‌هایی که در چارچوب استراتژی شما قرار می‌‌گیرند، بهره ببرید.

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ