Take a fresh look at your lifestyle.

دست در دست هم | پوستر روز درختکاری / کوروش شریف

0

این روزهای باقی مانده از سال ۹۴ حال و هوای شهرها کم کم به سمت حال و هوای بهاری می رود و فعالیت های مرتبط با محیط زیست و حفظ منابع طبیعی بر زیبایی این حال و هوا می افزاید. هفته ای که در آن قرار داریم به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده و روز درختکاری یعنی ۱۵ اسفند را نیز در همین هفته پشت سر گذاشتیم.

کوروش شریف طراح جوان گرافیک و مدرس دانشگاه که مدرک کارشناسی در رشته گرافیک داشته و در رشته ی نقاشی دارای مدرک کارشناسی ارشد است، برای این روز یعنی روز درختکاری پوستری طراحی نمود. این پوستر به سفارش سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران طراحی شد  و در هفته ی منابع طبیعی و همزمان با روز درختکاری در سطح شهر تهران و در مترو  به اکران درآمد.

کوروش شریف درباره ایده یابی این پوستر گفت :

پروسه ایده یابی پوستر روزدرختکاری با طرح های ساده و ایده های ابتدایی که در سال های قبل اجرا شده بود شکل گرفت.سپس با پیشنهاد طراح به سفارش دهنده ،با استفاده  از بیت معروف کتاب های کودکی

« دست در دست هم دهیم به مهر      میهن خویش را کنیم آباد»

سعی شد تا ترکیبی از درختکاری، آبادانی،فرارسیدن بهار و سرسبزی و همچنین ایجاد همدلی در کشور عزیزمان  مورد توجه قرار گیرد و در نهایت  به درخت ایران دست پیدا کردیم که برای طرح پوستر انتخاب شد.

وی اضافه نمود :

من مصرع دوم را حذف کردم تا مخاطب با توجه به تصویر مصرع دوم را بازخوانی کند بدین ترتیب تصویر و متن مکمل یکدیگر شدند.

پوستر درختکاری

پوستر روز درختکاری / کوروش شریف

کوروش شریف در مراسم روز درختکاری

کوروش شریف در مراسم روز درختکاری

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ