Take a fresh look at your lifestyle.

۵ راه برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی

0

ppc-optimization

به اکثر کسب‌وکارهای نوپا و توسعه یافته ثابت شده که تبلیغات کلیکی می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای دیجیتال مارکتینگ آنها را برآورده کند. ولی خیلی از کسب‌وکارها هم هستند که بدون هیچ دلیل مشخصی از دید خودشان، از تبلیغات کلیکی کلیکی نتیجه مطلبوی نمی‌گیرند. در ادامه به ۵ راه اشاره می‌کنیم که بواسطه آنها می‌توانید بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را صورت دهید.

 

برای هر کمپین تبلیغاتی خود، بنرهای منحصر به فرد طراحی کنید:

همیشه در نظر داشته باشید که در حال حاضر مخاطبان شما می‌خواهند که درباره شما بروز باشند. این مورد فقط به فعالیت درون شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود؛ بلکه در تبلیغات کلیکی هم لازم است که با آغاز هر کمپین جدید، یک ایده و کمپین جدید به مخاطبان خود نشان دهید. هیچ وقت فروش‌های ویژه خود را دست کم نگیرید؛ زیرا ایده‌های ساده‌ای برای تبلیغات هستند که به راحتی روی نرخ تبدیل شما تاثیر مثبت چشمگیری می‌گذارند.

 

همیشه سئو و تبلیغات کلیکی مکمل هم هستند:

سئو و تبلیغات کلیکی یک رابطه خیلی نزدیکی با هم دارند. حتما پیش آمده که پس از دیدن تبلیغی، نام کمپانی آگهی‌دهنده را جستجو کرده‌اید. یا اینکه کمپانی‌ای که قبلا در جستجوهای خود دیده بودید را در یک بنر دیده‌اید و روی آن کلیک کرده‌اید. این نشان می‌دهد که سئو و تبلیغات کلیکی، مستقیما روی بازدهی همدیگر تاثیر می‌گذارند. پس لازم است همواره روی بهینه‌سازی هر دوی آنها کار کنید.

 

بهینه‌سازی صفحه فرود:

صفحه فرود یکی از مهمترین المان‌های مهم تبلیغات کلیکی است که می‌تواند در موفقیت کمپین تعیین کننده باشد. در  بررسی مطالعاتی ما، مشخص شده که حدود ۷۰% کمپین‌های PPC به خاطر ایرادات درون صفحه فرودشان شکست می‌خورند.

 

زمان و بهره‌وری از موقعیت جغرافیایی را همیشه در نظر بگیرید:

زمان بندی کمپین شما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل همیشه می‌گویند که زمان شروع و پایان کمپین خود را مشخص کنید. مثلا اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، بهترین زمان برای ایجاد کمپین مربوط به لوازم تحریر، شهریور ماه است. از سوی دیگر لازم است که موقعیت جغرافیایی را همیشه در نظر بگیرید. مثلا لوازم اسکی در جنوب کشور فروش قابل توجهی ندارند و به همین خاطر بهتر است که فقط قسمت شمالی کشور را مورد هدف تبلیغات خود قرار دهید.

 

استفاده از امکاناتی که آژانس‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند

هر یک از آژانس‌های تبلیغاتی امکاناتی به آگهی‌دهندگان ارائه می‌دهند که بواسطه آنها می‌توانند کمپین‌های متفاوتی داشته‌باشند. برای مثال هدفگیری مجدد یکی از هدفمندی‌های موثری است که اخیرا در کشور ما مورد توجه قرار گرفته.  هدفگیری مجدد، نمایش تبلیغ به کاربرانی است که قبلاً به وب‌سایت شما آمده‌اند و منجر به بازگشت آن‌ها به وب‌سایت شما می‌شود.

 

هر یک از راه‌هایی که در بالا ذکر شد، به تنهایی موفقیت کمپین PPC شما را تضمین نمی‌کنند و لازم است که به صورت موازی روی آنها کار کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ