Take a fresh look at your lifestyle.

بیلبوردهای مشهد رنگ و بوی ایام فاطمیه را گرفت

0


رئیس سازمان تبلیغات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از اختصاص بیلبوردهای تبلیغاتی متناسب با ظرفیت های شهری به مناسبت‌ها و موضوعات مختلف از جمله ایام فاطمیه خبر داد .
به گزارش پایگاه محیطی ، حجت فقیه اظهار داشت : به دنبال فرصت‌های حرفه‌ای ، ایده‌آل‌ و مناسب برای تعامل با جامع هنری شهر مشهد هستیم که فرصت تبلیغاتی مطلوبی فراهم گردد که بتوان از ظرفیت‌های بالقوه شهر بهره‌مند شد .
وی افزود : به عنوان مثال ، بیلبورد المان‌های تعاملی مانند المان کتاب، قاب عکس ، روزنامه و یا ظرفیت‌های مختلف دیوارهای داخل شهر برعهده سازمان تبلیغات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد است که در این بین ، از این ظرفیت برای بیلبوردها استفاده شده که دارای اهمیت خاصی است .
رئیس سازمان تبلیغات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد : بر همین اساس، اداره تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ، به‌ منظور فضاسازی شهری در ظرفیت پلاک و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر، نیازمند تولیدات آثار گرافیکی توسط هنرمندان شهر مشهد شد که در این بین ، محتواهایی از جمله مکارم اخلاقی ، سیره حضرت فاطمه زهرا (س) ، در قالب شخصیت ایشان در اختیار طراحان قرار داده ‌شد و فرصتی فراهم گردید که فرهنگسرای رسانه در یک روز کاری ، کارگاه گرافیکی مخصوص طراحی پوسترهای مربوط به دهه فاطمیه برگزار نماید .
فقیه افزود : به این صورت که فراخوان مربوطه به دانشگاه‌های فرهنگ و هنر شهر مشهد و در نیز سایت مربوطه اعلام شد و در حدود ۳۰ نفر توانستند در کارگاه شرکت نمایند و می‌توان به این نکته اشاره نمود که برگزاری این نوع کارگاه گرافیکی تجربه اول برای مجموعه سازمان فرهنگی و تفریحی و متناسب با ظرفیت‌های شهری بود .
   وی ادامه داد : بر همین اساس ۵ طرح برتر انتخاب و مبلغ ۵ میلیون ریال به هر طرح اهدا شد و مجموع طرح‌های به تایید رسیده، به پوستر تبدیل شد که در این بین، برخی از طرح‌ها ، قابلیت اکران شهری داشتند و به صورت بیلبورد و پلاک‌های شهری در ده روز اول اسفندماه و ایام فاطمیه اکران شده و تا آخر این دهه نیز در سطح شهر در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت .
وی عنوان کرد : با توجه به اینکه این کار تجربه اول در ظرفیت شهری بود، توانست موفق و رضایت‌بخش عمل کند، چرا که از سوی مجموعه شهرداری و جامعه طراحان مورد استقبال قرار گرفت .
رئیس سازمان تبلیغات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : در سال آینده نیز در نظر داریم تقویمی در حوزه اخلاق عمومی و مناسبتی راه‌اندازی کنیم که کمیته آن در حال شکل‌گیری است و در حوزه اخلاقی با موضوعاتی مانند : اخلاق و حدیث ، صبر و گذشت ، احترام به والدین ، آداب و معاشرت ، حوزه سلامت و… همراه است و همچنین قرار بر این شد در این کمیته از اساتید اقصی نقاط کشور نیز استفاده کرده و فضای کاربردی مربوطه با حضور این اساتید فراهم شود .
فقیه اضافه کرد : در این راستا، سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری با افزایش درصد تبلیغی خود در حال مستعد شدن است که ظرفیت حداقلی را برای بیلبوردهای تبلیغاتی در نظر بگیرد که با افزایش ظرفیت‌های مربوطه ، فضای‌های شهری نیز باید در نظر گرفته شود .
وی در پایان با بیان اینکه در کمیته اخلاق عمومی طرح‌ها ، تنها محدود به شهر مشهد نیست ، اظهار کرد : بر همین اساس در حال تعامل با کلان‌شهرهای کشور هستیم که امید است ، در مناسبت‌های خاص با استفاده از این ظرفیت‌ها شاهد هم‌افزایی بیشتر بوده و از قالب‌ها و طرح‌های دیگر شهرها نیز بهره‌مند شویم .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ