۷ افسانه قدیمی و البته اشتباه در مورد سئو
اغراق نیست اگر بگوییم که بهینه سازی موتورهای جستجو تغییرات اساسی را طی ده سال اخیر تجربه نموده است. الگوریتمهایی مانند پاندا و مرغ مگس خوار و یا آخرین مورد آن Mobilegeddon که به سازگاری هر چه بیشتر وب سایتها با تلفن های همراه و تبلت اهمیت می دهد. همه این تغییرات با یک هدف از طرف گوگل انجام شده است و آن ارایه محتوا مناسب تر به کاربران خود است.
بدون شک باید بگوییم که دیگر آموختههای قدیمی کارشناسان سئو تاثیر چندانی بر کسب رتبه بهتر وبسایتها در گوگل ندارد، با ما همراه باشید تا ۷ افسانه قدیمی و منسوخ شده در مورد سئو را به شما معرفی کنیم.
۱- باید وب سایتم را در گوگل ثبت کنم
این تصور که با ثبت کردن وب سایتتان در گوگل میتوانید به Crawler این اطلاع را بدهید که به وب سایت شما سر زده و مطالب شما را ایندکس کند، کاملا اشتباه است. آن چیزی که امروز گوگل به آن اهمیت میدهد، داشتن محتوایی غنی است و این آن چیزی است که سبب می شود Crawler ها به وب سایت شما سر بزنند نه ثبت نام!
۲- بکلینک بیشتر، بهتر از محتوای بیشتر!
در گذشته داشتن بکلینکهای زیاد بدون درجهبندی دامنههایی که از آنها لینک خریداری و یا ساخته میشد امری بدیهی و البته موثر بود. اما آن چیزی که امروز بیش از تعداد بکلینکها دارای اهمیت است نیز کیفیت آنهاست. بنابراین به جای خرید بکلینکهای زیاد از وبسایتهایی که Domain Authority پایین دارند به سراغ وبسایتهای با کیفیت و با ارزش بروید. همچنین از نظر موتورهای جستجو تولید محتوا غنیتر بهتر از داشتن بکلینکهای بیشتر است. بنابراین به جای سرمایهگذاری در خرید بک لینک به سرمایهگذاری در تولید محتوا بپردازید.
۳- سئو فقط به معنی رتبهبندی است!
شاید به عنوان مالک یک وبسایت بارها با تبلیغاتی مواجه شدید که وبسایت شما را به رتبه یک گوگل ارتقا خواهیم داد. اما به راستی چه تفاوتی میان رتبه اول و سوم است؟ اگر وبسایت شما دارای محتوا غنی و موثر باشد بدون شک مخاطبان شما بیشتر به شما سر زده و رتبه شما نیز ارتقا مییابد. بنابراین به جای اینکه تنها به فکر استفاده از کلمات کلیدی برای ارتقا جایگاه خود در گوگل باشید به تولید محتوای غنی توجهکنید. و رتبهبندی در موتورهای جستجو را فراموش کنید!
۴- H1 یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در هر صفحه است
H1 همچنان دارای اهمیت است؛ اما نه با اهمیتترین فاکتور سئو! سعی کنید محتوای تولیدی برای کاربرانتان را به صورت فهرست وار ببینید. در این صورت است که میتوانید متوجه شوید که کدام مورد عنوان، و یا زیر عنوان است. امروزه موتورهای جستجو آنقدر باهوش هستند که از تغییراتی که در CSS وبسایت خود بوجود آوردهاید نیز آگاه شوند. بنابراین بدانید که استفاده بیش از اندازه از تگ های H1, H2, H3, H4,… تنها باعث دریافت پنالتی از طرف گوگل میشود.
۵- هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد بهتر است!
برخی از افراد گمان میکنند هر چه تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل بیشتر باشد، به همان نسبت نیز ترافیک وبسایت افزایش مییابد، درست مانند بک لینک! اما این استراتژی کاملا قدیمی شدهاست و امروز کیفیت محتوای تولیدی از کمیت آن مهمتر است. گوگل بعد از به روز رسانی الگوریتم خود موسوم به پاندا نیز بسیاری از صفحاتی که فاقد ارزش بودند را از حالت ایندکس شده خارج نمود تا بیش از گذشته به کیفیت محتوا توجه کند.
۶- داشتن UX مناسب یک فاکتور اختیاری است
یکی از مهمترین اهداف موتور جستجوی گوگل نیز ارایه نتایج مناسبتر به کاربران خود است، بر همین اساس الگوریتمهای جدید گوگل به رتبهبندی بهتر وبسایتهایی میپردازند که دارای UX مناسبتری اند، چرا که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که هر چه UX وب سایت مناسبتر باشد، کاربر مدت زمان بیشتری را در وبسایت خواهد بود و همچنین کاهش Bonus Rate از اثرات جانبی ارایه این وبسایتها به کاربران توسط گوگل است.
۷- وبسایت من به بهینهسازی برای موبایل نیاز ندارد
آخرین به روزرسانی الگوریتم گوگل موسوم به Mobilegeddon در بهار سال گذشته ارایه شد و وبسایتهایی که با موبایل و تبلت سازگار نبودند را با پنالتی مواجه نمود، گزارشهای اولیه از کاهش ۵ درصدی ترافیک وبسایتهایی که با موبایل و تبلت سازگار خبر میداد.
حال اگر سوالی در خصوص بهینه سازی موتورهای جستجو دارید، کافیست اینجا کلیک کنید.
منبع: hubspot