Take a fresh look at your lifestyle.

لوگوی المپیک توکیو ۲۰۲۰ از نگاه کودکان

0

همه‌ی ما جنجال‌هایی که درباره لوگوی المپیک ۲۰۲۰ توکیو رخ داد را به یاد داریم.اولیور دبی طراح بلژیکی بعد از شکایت از ژاپن مدعی شد کنجیو سانو طراح ژاپنی، طرح او را برای لوگوی این رقابت ها دزدیده‌ است.بعد از این اتفاق ژاپنی‌ها که به انسان‌های سخت‌کوش معروف هستند از این موضوع ناراحت شدند و جنجال تازه‌ای در این کشور به راه افتاد. سپس کمیته ملی المپیک ژاپن فراخوانی را ترتیب داد تا لوگوی این رقابت ها باز طراحی شود. افراد زیادی در این فراخوان هنری شرکت کردند و اثر برگزیده نیز انتخاب شد.

tokyologo

اما این اتفاق باعث شد تا طراح آمریکایی مایکل رایچ، از دختر سه ساله خود بخواهد تا تمام تصوراتی را که در ذهن خود از لوگوی یک المپیک ورزشی دارد بیان کند. نتیجه‌ی جذاب این سوالِ مایکل باعث شد تا او پیشنهاد یک کارگاه طراحی لوگو را به معلم مدرسه دخترش بدهد.

تمام بچه های کلاس جمع شدند و یک کارگاه برای طراحی لوگوی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد. هدف مایکل از این کار یک آزمایش گرافیکی و همچنین یک شوخی هنری با اتفاقات پیرامون نشان المپیک توکیو بود. اما کار خیلی جدی تر از آن که فکر می‌شد پیش رفت. با وجود سن کمِ شرکت کنندگان این کارگاه، دفترچه راهنمای طراحی لوگوی المپیک ۲۰۲۰ توکیو (اینجا ببینید) که توسط کمیته المپیک آماده شده بود، برای آنان شرح داده شد. نشان المپیک‌های قبلی به آنان نشان داده شد و کودکان پس از شنیدن توضیحات، با اشکال هندسی که در اختیارشان قرار داده شده بود به طراحی لوگو پرداختند.

سپس مایکل برای نهایی کردن این پروژه، تمام هویت بصری هایی که توسط کودکان طراحی شده بود را جمع آوری و کنار یکدیگر قرار داد و آن ها را برای یک ارائه مناسب آماده نمود.

به نظر می‌رسد نتایج این حرکت خلاقانه و جالب مایکل، خیلی بیشتر از نتایج یک کارگاه طراحی معمولی است. آشنا شدن کودکان با مباحث بصری و تبلیغاتی می تواند ذهن آن ها را آماده سازد و فکر خلاقی برای آنان به ارمغان آورد. همچنین این برای آماده سازی یک نیروی طراح خلاق و مبتکر در آینده، بی شک تاثیرگذار خواهد بود.

منبع

учеба в италии бесплатноавтокрісла б уkilimanjaro coca cola routeiphone 5 водонепроницаемый

ارسال یک پاسخ