Take a fresh look at your lifestyle.

کمپین آب هست ولی ، مرغ اول بود یا تخم مرغ!

0

پرداختن به موضوعات اجتماعی در حوزه برندینگ در راستای مسئولیت اجتماعی سازمانی CSR از مواردی است که استفاده درست از آن و دور از سوءاستفاده‌های تبلیغاتی می‌تواند سهم بسزایی در شخصیت‌سازی و هویت یک برند ایفا کند.

یکی از معضلاتی که به یمن سوءمدیریت دولتمردان در اداره آبیاری در حوزه کشاورزی در حال حاضر در ایران با آن گریبان‌گیر هستیم مربوط می‌شود به ” کم آبی “!

فراخوان دومین جشنواره « گزارش یک نگرانی » با شعار” آپ نگران آب ” نگاهی مردمی به بحران کمبود آب در قالب فیلم­ و عکس موبایل دارد که توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران و با مشارکت برنامه تلویزیونی سه‌شو از شبکه سوم سیما و شرکت آسان پرداخت ( آپ ) و با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شبکه نسیم،  برگزار می‌شود.
19
14
از طرف دیگر بانک سامان در سال گذشته به هنگام بدرقه تیم ملی والیبال کشورمان از تندیس آب رونمایی کرد و همچنین تبلیغات دور زمین مسابقات والیبال ورزشگاه آزادی را به کمپین آب و شعار ” آب هست ولی کم است ” اختصاص داد و در دیگر تبلیغات و بروشورها و … از این کمپین پشتیبانی و استفاده کرد.
کمپین آب (2)

تبلیغات بانک سامان در مورد کمپین آب و با شعار ” آب هست ولی کم است :

تا به امروز نیز سازمان‌های بسیاری بصورت مستقیم یا غیرمستقیم با اجرای کمپین آب به موضوع کم آبی پرداخته‌اند ولی این موضوع در مورد کمپین بانک سامان با شعار « آب هست ولی کم است » و شرکت آب و فاضلاب با شعار « آب هست اما کم است » کمی پیچیده و سوال برانگیز شده است که این شعار اولین بار توسط کدام سازمان مطرح شده است و در صورتیکه سازمان دوم می‌داند که شعار متعلق به آنها نیست، چرا اصرار به استفاده از آن دارد! حتی در دوره مسابقات والیبال شاهد استفاده از شعار ” آب هست ولی کم است ” توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران روی بیلبوردهای شهری بودیم!

جالب اینکه حقانیت بر سر این مالکیت کمپین آب آنقدر مهم است که هیچ‌کدام از طرفین حاضر به تغییر شعار خود نیستند. البته این مساله‌ چیز تازه‌ای نیست و اصرار بر تکرار کانسپت تبلیغاتی یا تگ‌لاین در تبلیغات ایران کم دیده نمی‌شود.
کافیست یک سازمان یا برند در دوره‌ای از تبلیغات به نتیجه مطلوب از یک کانسپت دست پیدا کند، دیگر از ماجرا نمی‌گذرد و تا نخ‌نما شدن آن موضوع پیش می‌رود.

برای نتیجه‌گیری کافیست یک پویش کوتاه در ردپای کمپین بانک سامان و شرکت آب و فاضلاب داشته باشیم، آیا به غیر از این است که برندی یا سازمانی که موفقیت تبلیغاتی کمتری در معرفی این کمپین با شعار مشابه داشته است بازنده بوده و تنها آب در آسیاب رقیب ریخته است.

ویدئوی مربوط به جشنواره با چاشنی شعار  « آب هست اما کم است »:

aab-hast

توجه به این نکته بسیار در حفظ بودجه تبلیغاتی کمک می‌کند و آن این که مهم نیست مرغ اول بود یا تخم مرغ، مهم آن است که به نقاط قوت رقیب خود واقف باشیم و در جنگ نابرابر شرکت نکنیم و یک تغییر استراتژی هوشمندانه نقاط ضعف خود را پوشانده و حتی به پیروزی برسیم.

خبر مربوط به دریافت تندیس سرو زربین توسط بانک سامان برای کمپین آب هست ولی کم است را مطالعه کنید.

قبلاً هم موضوعی شبیه به مورد بالا را مطرح کردیم که کانسپت مشابه دو رقیب چگونه می‌تواند برای یکی موثر و برای دیگری ناموثر واقع شود. جهت مطالعه مقاله تبلیغات سیاه و سفید مشابه از نیوآ و رکسونا کلیک کنید.

به‌نظر می‌رسد سازمان‌ها و برندهای داخلی باید برای حفظ و حراست کمپین‌ها و تگ‌لاین‌های خود، از ظرفیت‌هایی که قانون برای ثبت آنها در نظر گرفته است استفاده کنند تا کمتر شاهد چنین مشکلاتی در حوزه بازاریابی باشیم.злато скифов духиcar seat covers jeep grand cherokee 2006купить стиральную машинку автомат в интернетоптимизация сайта под поисковики

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ