Take a fresh look at your lifestyle.

تعداد ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس دهم با تعداد ثبت‌نام‌های “۵ دوره” اول برابر است

0

هیئت نظارت شورای نگهبان با بررسی صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی، وضعیت احراز یا عدم احراز صلاحیت آنها را اعلام کرد. از بین  ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر که در حوزه‌های انتخابیه مختلف نام نویسی کرده بودند در هیئت‌های اجرایی ۱۰هزار و ۸۱۵ نفر تأیید صلاحیت و ۸۱۰ نفر ردصلاحیت شدند. و در این بین ۴۹۸ نیز انصراف دادند.

مهمترین تفاوت انتخابات اسفند ۹۴ با دوره‌های قبلی انتخابات مجلس از این جهت است که در انتخابات دوره دهم بیش از ۱۰ برابر برخی دوره‌های دیگر(دوره دوم ۱۵۹۰ نفر یا دوره چهارم ۱۲۷۶ نفر) ثبت‌نام کرده بودندو حتی دوره دهم با ۱۲ هزار و ۱۲۳ داوطلب از مجموع چهار دوره دیگر انتخابات با ۸ هزار و ۶۰۸ ثبت‌نام، به مراتب بیشتر است. لذا اگر مجموع ثبت‌نامی‌ها ۴ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از مجموع داوطلبانی که تنها برای انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرده‌‌ند، کسر کنیم، ۳ هزار و ۵۱۵ داوطلب دیگر باقی می‌ماند.

برخی فعالان برجسته حقوقی در همین زمینه به تسنیم گفتند: وقتی تعداد داوطلبان یک دوره انتخابات ده برابر یک دوره دیگر می‌شود، طبیعی است که تعداد عدم احراز صلاحیت‌ها و احراز صلاحیت شده ها هم افزایش می یابد اما جریان ضدانقلاب با بزرگنمایی تنها به تعداد عدم احراز صلاحیت‌ها تکیه می‌‌کند و هیچ اشاره ای به افزایش ۶۲ درصدی تعداد داوطلبان نمی‌کنند.

تعداد ثبت‌نام‌ داوطلبان در ۹ دوره گذشته به شرح زیر است:
اولین دوره انتخابات مجلس: ۳هزار و ۷۴۸ نفر

دومین دوره انتخابات مجلس: هزار و ۵۹۰ نفر

سومین دوره انتخابات مجلس: هزار و ۹۹۴ نفر

چهارمین دوره انتخابات مجلس: هزار و ۲۷۶ نفر

پنجمین دوره انتخابات مجلس: ۵هزار و ۳۶۱

ششمین دوره انتخابات مجلس: ۶هزار و ۸۵۲

هفتمین دوره انتخابات مجلس: ۸هزار و ۱۶۷ نفر

هشتمین دوره انتخابات مجلس: ۷هزار و ۵۹۵ نفر
نهمین دوره انتخابات مجلس ۵هزار و ۳۸۲

دهمین دوره انتخابات مجلس ۱۲، ۱۲۳ نفر

بر اساس این گزارش، پیش‌تر برخی کارشناسان و تحلیل‌گران گفته بودند که ثبت‌نام های فله‌ای برنامه و مقدمه‌ای برای تخریب شورای نگهبان وهجمه به این نهاد است.

advordsдешевый тур в тайландпхи пхи остров погодасправка о болезни студента

ارسال یک پاسخ