Take a fresh look at your lifestyle.

حق شناس: اگر هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات به نظر مراجع چهارگانه بی‌توجهی کنند، باید پاسخگو باشند

0

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نگرانی عده‌ای در مورد تأیید صلاحیت‌ها گفت: تأیید و رد صلاحیت قانون دارد و مشخص شده است که چهار مرجع باید در مورد صلاحیت‌ها اظهار نظر کنند و هیئت‌های اجرایی و نظارت باید بر اساس آن تصمیم بگیرند. اگر هیئت‌های اجرایی و نهاد نظارتی بی‌توجهی کنند باید به ملت و به داوطلبان پاسخگو باشند.

وی همچنین درباره فله‌ای خواندن تأیید صلاحیت‌ها در مرحله هیئت اجرایی تصریح کرد: کسانی که از بازار به سیاست نگاه می‌کنند، مسائل را فله‌ای می‌بینند درحالی که یک حقوقدان قطعا راجع به برگ برگ و بند بند نظری که دارد، استدلال دلیل ارائه می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت‌وگوی خود با آنا در آستانه اجرای گام نهایی برجام و لغو کامل تحریم‌ها اظهار کرد: برای رسیدن به این نقطقه زحمت بسیاری کشیده شده است.

وی ادامه داد: عده‌ای با بی‌توجهی به منافع ملی و با کاغذپاره خواندن تحریم‌ها در حالی که از جامعه جهانی تقاضا می‌کردند که آن‌قدر تحریم صادر کنند که «قطعنامه‌دان»‌شان پاره شود، حجم عظیمی از ناکارآمدی و فساد را در کشور تسری دادند. آنها نمی‌دانستند که چه بلایی سر ملت و کشور می‌آید یا شاید هم می‌دانستند.

حق‌شناس افزود: اما در سال ۹۲ مردم به یک تصمیمی رسیدند که دوران نکبت باید تمام شود و نهایتا نظام سیاسی، احزاب و نخبگان توانستند در ۲۴ خرداد به یک فرمول مناسب برسند و این گامی شد برای اینکه طنابی به ته چاه برود و این سنگ ناساز از چاه بیرون بیاید. آن سنگ با زحمت زیاد، با صبر و با مشقت و با خسارت فراوانی که به حیثیت ملت و کشور تحمیل شد، اکنون به لبه چاه رسیده است.

وی تأکید کرد: هرچند که عده‌ای در تلاش هستند که این سنگ دوباره به ته چاه برگردد. به همین خاطر همه باید مراقبت کنند که این دستاورد نادیده گرفته نشود و به نقطه‌ای برسیم که از فرصت و مزایایی که برجام برای کشور ایجاد می‌کند بهره‌مند شویم.

full hd 1080форма для кулича разъемная купитькастрюля со стеклянной крышкойLTL Acorn

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ