Take a fresh look at your lifestyle.

نکاتی برای طراحی کارت ویزیت

0

in76766676767667

\همه کسب و کار ها به کارت ویزیت نیاز دارند و تقریبا همه ی کسب و کار ها کارت ویزیت دارند، اما کارت ویزیت هایی که در بازار می توان دید از تفاوت های بسیاری با هم دارند. برخی بسیار زیبا و شیک، برخی بسیار زشت ، برخی بسیار کارآمد، برخی ناکارآمد، برخی حرفه ای و ….. اما واقعا آیا همه ی این کارت ویزیت ها به یک اندازه موثر هستند؟

حالا می خواهم در مورد نکات طراحی کارت ویزیت های تاثیر گذار بنویسم. کارت ویزیت هایی که بودنشان در کسب و کارمان یک ضرورت است رسالتی بیشتر از انتقال شماره تلفن دارند. می خواهم به شما بگویم یک کارت ویزیت عالی چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد. دقت کنید در ادامه نکات زیادی بیان می کنم شاید میسر نباشد تمام این نکات را در یک کارت ویزیت پیاده کرد و اصلا نیازی به این کار نیست. شما موثر ترین روش یا روش ها را که می توانید در کارت ویزیت خود اجرا کنید پیدا کنید مطمئن باشید حتی اجرای یک مورد از این موارد هم به اندازه ی لازم به شما کمک می کند که البته مطمئن هستم حتما می توانید ۳ یا ۴ مورد را به صورت همزمان در کارت ویزیت خود اجرا کنید.

ویژگی های یک کارت ویزیت خوب
سادگی
اولین اصلی که باید در طراحی یک کارت ویزیت موثر مدرن رعایت کنید سادگی کارت ویزیت است. اگر به کارت ویزیت کسب و کار های سنتی نیم نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد اغلب این کارت ویزیت ها هیچ فضای خالی ندارند. تمام کارت ویزیت با عکس ها ، متن ها ، شعار ها ، لوگو و …. پر شده اند که اغلب تمام این موارد به صورت اتفاقی در هنگام طراحی گرد هم آمده اند و هیچ هدف بازاریابی را دنبال نمی کنند. به شما توصیه میکنم کارت خود را ساده و با محتوای لازم طراحی کنید. بنا به نظر کارشناسان طراحی و چاپ ، در بین کارت ویزیت های مدرن ، کارت های ساده موفقیت بیشتری کسب کرده اند کارت هایی که به نسبت فضای خالی بیشتری دارند و به میزان متناسب هم دارای محتوای نوشتاری هستند. این کارت ها در مقایسه با سایر کارت ویزیت ها متفاوت تر به نظر می رسند و توجه مخاطب را به علت سادگی و زیبایی بیشتر جلب می کنند. همین عامل باعث می شود تا مخاطب کارت های ساده را بهتر به خاطر بسپارد.

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید
اطلاعات تماس مهم ترین قسمت یک کارت ویزیت است. سعی کنید کارت ویزیت شما علاوه بر دارا بودن اطلاعات تماس مانند شماره تلفن ، آدرس ، وب سایت ، ایمیل و فکس اطلاعات شبکه های اجتماعی را هم در بر بگیرد. البته نیازی نیست تمام شبکه های اجتماعی را روی کارت ویزیتتان بنویسید، سعی کنید شبکه اجتماعی که بیشتر مشتریان شما از آن استفاده می کنند را شناسایی کنید و آدرس همان شبکه اجتماعی را بنویسید و سعی کنید در آن شبکه اجتماعی فعالیت خوبی داشته باشید و مشتریان را راضی نگه دارید. می توانید با ارائه تخفیف یا پیشنهادات ویژه در شبکه های اجتماعی ، مشتریان را ترغیب کنید تا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

افزودن یک کاربرد ثانویه
اگر برایتان مقدور است ، کارت ویزیت خود را طوری طراحی کنید که یک استفاده جانبی هم داشته باشد. اغلب کسب و کار ها کارت ویزیت هایی دارند که پشت آنها سفید و بدون چاپ است. هزینه چاپ کارت ویزیت های دو رو تفاوت زیادی با کارت ویزیت های یک رو ندارد. شما می توانید یک اطلاعات مفید یا یک کاربرد که مشتریان شما به دنبال آن هستند را به پشت کارت ویزیت خود اضافه نمایید تا کارت ویزیت شما عمر بیشتری پیدا کند و مشتری برای مدت بیشتری این کارت را نگه داری کند. مثلا یک فروشگاه سیم و کابل می تواند پشت کارت ویزیت خود جدول شماره سیم بر اساس جریان عبوری را درج کند که مشتریان اغلب به این جدول نیاز دارند و تا مدت ها از این کارت استفاده می کنند، یا یک مغازه فروش لوازم خانگی می تواند پشت کارت ویزیت خود شماره چند مرکز خدمات پس از فروش را ذکر کند ، یک موسسه مالی می تواند فرمول محاسبه سود وام و سپرده بانکی را پشت کارت خود قرار دهد. معمولا در اغلب کسب و کار ها می توان کاری کرد که مشتری کارت ویزیت را بلافاصله دور نیاندازد و برای مدتی مارت ویزیت را نگه داری کند. هر بار که مشتری شما کارت ویزیتتان را می بیند شما توانسته اید یکبار دیگر پیام بازاریابیتان را به او انتقال دهید.

برخی کسب و کار ها می توانند قسمتی از کارت ویزیت خود را به یک پیشنهاد ویژه مانند تخفیف خرید با دعوت به یک رویداد رایگان یا دریافت یک بسته رایگان اختصاص دهند.

مخاطب را شگفت زده کنید
گاهی اوقات کارت ویزیت هایی را میبینیم که هیچ ارتباطی به کار ما ندارند اما به علت یک ویژگی ظاهری خاص برای مدت ها آن کارت را نگه می داریم و هر از چند وقتی نگاهی به آن کارت می اندازیم. شاید اولین باری که یک کارت ویزیت شفاف یا شیشه ای را می بینیم این کارت ویزیت را برای مدتی نگهداری کنیم و دوست داشته باشیم از این کارت ویزیت برای طراحی کارت خودمان الگو برداری کنیم.

کارت ویزیت را می توان با انتخاب جنس کارت از موادی مانند پلاستیک ، فلز ، چوب ، کارتن و … تبدیل به یک کارت غیرعادی نمود به گونه ای که مخاطب با دیدن آن حیرت زده شود. اما لازم نیست حتما جنس کارت ویزیت از موارد غیر معمول باشد ، راه هایی برای جذاب کردن همین کارت ویزیت های کاغذی وجود دارد که هزینه ی کمتری هم خواهد داشت. علاوه بر طراحی خاص و استفاده از رنگ ها و تصاویر منحصر به فرد می توان با استفاده از دور گرد کردن کارت ها ، استفاده از چاپ های برجسته ، استفاده از کاغذ های خاص و … کارت ویزیت های جذابی تهیه کرد.

فراموش نکنید کارت ویزیت یک سرمایه گذاری برای آینده کسب و کارتان است.

قسمتی از کارت ویزیت را به مشتریان اختصاص دهید
شما می توانید از مشتریانتان اسفاده کنید تا هم اعتماد مشتریان جدید را راحت تر جلب کنید هم بحث و گفتگو در مورد کارت ویزیتتان را افزایش دهید. یک یا چند تن از مشتریان وفادارتان را انتخاب کنید و از آنها بخواهید یک جمله در مورد کسب و کار شما بگویند. شما می توانید جمله ی آنها را به همراه نام و شغل آنها در قسمتی از پشت کارت ویزیتتان چاپ کنید. با این کار مسلما مشتریان جدیدی که کارت ویزیت شما را می بینند برای کار شما ارزش بیشتری قائل می شوند زیرا شما اولین کسب و کاری هستید که آنها میبینند چنین کاری را انجام داده و به مشتری تا این حد احترام می گذارید. ضمنا در کسب و کار های زیادی اغلب مشتریان جدید ، مشتریان قدیمی شما را می شناسند ، کافیست بدانند آنها از خدمات شما راضی هستند تا به سرعت به شما اعتماد کنند.سعی کنید از نظر مشتریان متعددی پشت کارتتان استفاده کنید. اگر برایتان مقدور است می توانید چند سری کارت ویزیت با طرح یکسان و جملات متفاوت چاپ کنید تا مشتری هر بار به دیدن کارت شما علاقه مند باشد.

تصویر خودتان را روی کارت ویزیت چاپ کنید
اگر کسب و کارتان به گونه ایست که شما تنها فرد اصلی کسب و کار هستید می توانید تصویر خود را بر روی کارت چاپ کنید. یا اگر هر یک از کارکنان مجموعه شما ، کارت ویزیت شخصی دارند سعی کنید بر روی این کارت ها در صورت تمایل خود فرد تصویر فرد هم در کنار نام و عنوان شغلی او چاپ شود. این کار به مشتریان شما کمک می کند تا با دیدن کارت ویزیت فرد را به خاطر بیاورند و مجددا خاطراتی از کسب و کار شما در ذهن مشتری مرور شود همچنین افراد با دیدن تصویر افرادی که آنها را دیده اند بر روی کارت ویزیت ، به کارت ویزیت شما اعتماد بیشتری می کنند و کسب و کار شما را به مدت بیشتری به خاطر خواهند داشت.

از یک ارزش محبوب حمایت کنید
با حمایت از یک رویداد محبوب می توانید مشتریان بیشتری به سمت خود جلب کنید ، البته دقت کنید رویدادی را برای حمایت انتخاب کنید که ضمن اینکه واقعا از آن حمایت می کنید ، ترجیحا همه پسند باشد یا حداقل مشتریان شما آن را بپسندند. به عنوان مثال در این سال ها که با بحران آب رویرو هستیم با درج یک جمله مرتبط با صرفه جویی در مصرف آب می توان کاری کرد که مخاطب یک تفاوت دیگر بین شما و سایر کسب و کار ها قائل شود. یا حمایت از یک مرکز خیریه ، سوخت های پاک ، هوای پاک ، فرهنگ مطالعه و …. که البته باید متناسب با کسب و کار و مشتریانتان موضوعی این چنینی را انتخاب کنید. در کنار کسب سود مادی سعی کنید کمی فعالیت فرهنگی داشته باشید اینکار هم به رشد فرهنگی جامعه کمک خواهد کرد ، هم باعث آرامش بیشتر شما خواهد شد ، هم شما را از رقبایتان متمایز می سازد و هم اینکه درآمد شما را افزایش می دهد!

تاثیر کارت ویزیت بر برند سازی
یک کارت ویزیت غیر عادی می تواند توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب کند و مدتها در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند اما باید دید هر کاری به چه قیمتی صورت می پذیرد. کارت ویزیت هم مانند سایر ابزار های تبلیغاتی بخشی از برنامه برندسازی شماست پس باید کارت ویزیت خود را به گونه ای طراحی کنید که همسو و هم جهت با برنامه برند سازی شما باشد. تمام المان هایی که در طراحی کارت ویزیت به کار می برید از رنگ پس زمینه گرفته تا متن ها ، شعار ها و تصاویر همگی باید به تصویر سازی برند شما در ذهن مشتری کمک کند. مثلا یک کارت ویزیت یک شرکت خدمات کامپیوتر اگر زرد رنگ باشد و عکس یک پیتزا بر روی آن دیده شود توجه خیلی ها را به خود جلب می کند و شاید تا سالها آن را فراموش نکنند اما باید دید آیا واقعا رنگ زرد و پیتزا همسو با برنامه برندینگ آن شرکت است یا خیر .

سعی کتید کارت ویزیت تمام افراد سازمان از یک قالب و شکل خاص تبعیت کند و این طور نباشد که هر فرد یا هر بخشی از کسب و کار شما یک کارت ویزیت کاملا متفاوت با سایرین برای خود داشته باشد زیرا اینکار موجب آشفتگی ذهن مشتری می شود و به برند سازی شما لطمه می زند. شعار شما ، لوگو ، رنگ سازمانی ، طراحی کارت ، ابعاد و مواردی از این قبیل باید در تمام کارت ها مشابه هم باشد.

محدودیت ها را در نظر بگیرید
کارت ویزیت هم مانند تمام ابزار های دیگر بازاریابی ، باید در خدمت کسب و کار شما باشد. پس یک کارت ویزیت خوب هرگز به شما فشار مالی مازاد وارد نمی کند. ممکن است یک کسب و کار برای کارت ویزیت چندین میلیون هزینه کند در حالی که کسب و کار دیگری نباید بیش از ۱۰۰ هزار تومان برای کارت ویزیت هزینه کند. اینها کاملا به شرایط مالی کسب و کار بستگی دارد و صاحبان کسب و کار باید همواره با در نظر گرفتن وضعیت مالی و سایر محدودیت ها اقدام به تصمیم گیری کنند.

ممکن است شما به تازگی کاری را شروع کرده باشید و دوست داشته باشید کارت ویزیت فلزی برای خودتان تهیه کنید و از تمام جهت ها این کارت ویزیت به برندسازی کسب و کار شما در دراز مدت کمک کند و تصمیم کاملا درستی گرفته باشید اما زمانی که وارد حساب و کتاب می شوید متوجه می شوید تهیه ۱۰۰۰ عدد از این کارت برای شما یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت این در حالی است که مجموع سرمایه کسب و کار شما در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلیون تومان است ، در این شرایط شما باید کاملا واقع گرایانه با خود بیندشید اگر از کارت ویزیت های ارزان تر استفاده کنید چه معایبی وجود خواهد داشت ؟ اگر این کار آسیب جدی به کار شما وارد نمی کند حتما از کارت ویزیت های ارزان تر استفاده کنید. زمانی که شما می توانید با کمتر از ۲۰ هزارتومان ۱۰۰۰ عدد کارت ویزیت چاپ کنید و هیچ تغییر کوتاه مدت و اساسی در کسب و کار شما بوجود نمی آید چرا باید ۵۰ برابر این مقدار هزینه کنید؟ مطمئن باشید یک کارت ویزیت ساده هم می تواند با یک طراحی خوب رسالت خود را انجام دهد. در طراحی کارت ویزیت های ارزان سعی کنید اصل سادگی را رعایت کنید تا کارت شما متفاوت به نظر برسد.

بهترین کارت ویزیت ، کارتی است که متناسب بودجه ای که برای تهیه اش هزینه شده است بازدهی داشته باشد.

تبلیعات چاپی را انبار نکنید
بسیاری از افراد همواره در تهیه تبلیغات چاپی افراط می کنند تا اینکه مجبور می شوند تا ماهها یا سالها انبار داری کنند و یک تبلیغ تکراری را به دست مخاطب بدهند. کارت ویزیت هم یکی از انواع تبلیغات چاپی است. کارت ویزیت شما باید با گذشت زمان بروز تر شود و ایده های جدیدتری را در بر بگیرد تا مخاطب از دیدن کارت ویزیت شما خسته نشود.

البته کارت ویزیت معمولا برای اغلب کسب و کار ها در بسته های ۱۰۰۰ تایی به صرفه ترین گزینه پیش روست با این حال باز هم هستند کسب و کار هایی که شاید در سال کمتر از ۱۰۰ کارت مصرف داشته باشند و از طرفی قصد چاپ کارت سفارشی برای دپارتمان ها یا افراد سازمان را داشته باشند. برای این نوع کسب و کار ها علی الخصوص در سالهای اول و زمانی که هنوز کسب و کار به سود دهی لازم نرسیده ، چاپ کارت ویزیت به صورت دیجیتال به صرفه تر است هر چند قیمت تمام شده یک کارت دیجیتال بسیار گرانتر از کارت آفست است اما شما برای چاپ ۱۰ طرح مختلف کارت باید حد اقل ۱۰ هزار کارت ویزیت سفارش دهید که شاید در سال اول فقط ۲۰۰ عدد از آنها را مصرف کنید البته به صورت اصولی . مزیت دیگر این کار امکان بروز رسانی ساده کارت ویزیت هاست، فکر کنید یکسال دیگر شماره تلفن و آدرس دفتر شما تغییر می کند ، یا فرض کنید ممکن است در طول این مدت زمینه فعالیت شما دچار تغییراتی شود و فعالیت های قبلی را متوقف کنید با این کار به سادگی می توانید اطلاعات کارت خود را بروز کنید.

منبع:

 http://bazaryabi.net/

укладка паркета своими руками видеоуроклинолеум ценаповышение гемоглобинакак можно получить справку о болезни

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ