Take a fresh look at your lifestyle.

10 دلیل مهم که تاثیر مثبت تبلیغات گوگل را در روند رشد استارتاپ ها اثبات می کند

0

تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) چه تاثیری در روند رشد استارتاپ ها دارد؟

در یک اکوسیستم پر سرعت همچون اکوسیستم استارتاپی، شروع خوب می تواند تجارت شما را بسازد و بلعکس شروع بد تمام ایده های شما را نابود کند. البته شما می توانید برای کم کردن ریسک های موجود در مراحل مختلف راه اندازی و اجرای یک استارتاپ از ابزار تبلیغات در گوگل کمک بگیرید. بیایید ببینیم گوگل ادوردز چه کاری برای شما انجام می دهد.

ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که تجارت شما چگونه می تواند در تمام مراحل از این ابزار گوگل استفاده مناسبی داشته باشد.

این روزها کلمه استارتاپ را زیاد می شنویم و احتمالا برایمان سوال شده است که استارتاپ چیست و به کدام کسب و کارها استارتاپ می گویند؟

تعریف اول: شرکتی نوپا یا تجارتی است که حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.

 تعریف دوم: شرکتی نوپا است که برای حل مسایلی که پیش می آید راه حل های جدیدی را ارایه می کند. هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت از طریق این راه حل به موفقیت برسد.

همان طور که در بالا اشاره شد استارت آپ ها باید بتوانند سریع رشد کنند و مقیاس پذیر باشند ولی در این مسیر باید تضمینی هم برای شروع داشته باشند. در ادامه متوجه می شویم که تبلیغات گوگل چه تاثیری در روند رشد استارتاپ ها دارد.

دلیل اول: می توانید اجرایی بودن ایده خود را  با تبلیغات در گوگل آزمایش کنید

مهم است که بدانید که آیا ایده شما زودهنگام امکان پذیر است قبل از اینکه بیش از حد وقت یا پول در آن صرف کنید. با استفاده از تبلیغات (PPC) pay-per-click (پرداخت بر اساس کلیک) با تبلیغات در گوگل ، می توانید پذیرش این ایده را در بازار سنجیده و مشکلات اولیه لازم برای اصلاح را شناسایی کنید.

دلیل دوم: می توانید با تبلیغات گوگل نتایج سریع ایجاد کنید

با اجرای یک کمپین، بازاریابان می توانند نتیجه فوری کسب کنند و این امر باعث می شود اندکی پس از راه اندازی کمپین ، نظر افراد به سایت شما جلب و ایجاد ترافیک دلخواه شما به سایت یا صفحه فرود (Landing Page) ایجاد خواهد شد.

همچنین بخوانید: شرکت گوگل برای افزایش تاثیرگذاری گوگل ادوردز 5 تغییر مهم را ایجاد کرده است

دلیل  سوم: به شما اجازه می دهد نتایج را اندازه بگیرید

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود تبلیغات در گوگل به یک استراتژی بازاریابی موثر برای استارتاپ ها تبدیل شود، امکان اندازه گیری معیارهای کلیدی (key metrics) است، که با رصد کردن کمپین های  خود ، می توانید تعداد تبلیغات، کلیک و نرخ تبدیل تبلیغات خود را ببینید. در نهایت ، می توانید بگویید که آیا این استراتژی موفق خواهد بود یا نه؟

تدوین یک استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان کار ساده ای نیست. انتخاب مطلوب ابزارها و تکنیک های بازاریابی می تواند بسیاری از افراد را بهم ریخته و نتواند در تلاش خود در هر حوزه ای متمرکز کند.

بهتر است برای کسب بهترین نتیجه ، از چند جنبه استفاده کنید ، نه اینکه خودتان را با تلاش زیاد در یک بازه محدود کنید.

دلیل چهارم: تبلیغات گوگل SEO  را مختل نمی کند

اگر بازاریابی را یک ماشین تصور کنید سئو همچنان مهمترین چرخ دنده ی آن است و اگر سئو سایت شما براساس الگوریتم های گوگل (SEO-friendly) باشد. به این ترتیب  شما می توانید تبلیغات PPC را بدون نگرانی از حساس شدن گوگل نسب به سئو سایتتان انجام دهید.به زبانی ساده تر تبلیغات گوگل تبلیغات در گوگل دلیل مستقمی بر سئو سایت شما نخواد داشت.

دلیل پنجم: به شما کمک می کند تا با مخاطب مناسب ارتباط برقرار کنید

گفته می شود که استارت آپ ها از گرسنگی نمی میرند، بلکه بین تعداد زیاد انتخاب ها، مشتری های خوب یا ایده های متفاوت غرق می شوند. (گزیده از کتاب تست مامان اثر راب فیتزپاتریک)

کمپین تبلیغاتی شما توسط بسیاری از عوامل متغیر طراحی می شود ، مانند:

وبسایت شما                  Website
کلید واژه ها                  Keywords
موقعیت جغرافیایی     Geo-location
زمان و تاریخ            Time and date

این درجه انعطاف پذیری به شما امکان می دهد مخاطبان خود را تقسیم کنید و گروه های کوچکتری را با محتوایی که جوابگوی نیازها و علایق دقیق آنها است ، هدف قرار دهید.

تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) چه تاثیری در روند رشد استارتاپ ها دارد؟دلیل ششم: تبلیغات در گوگل  فرصت های کسب و کار ایجاد می کند

اکنون گوگل ادز در صدر تبلیغات آنلاین قرار دارد ، زیرا این فرصت را برای مشاغل فراهم می کند تا بتوانند سریع ترافیک مورد نیاز را هدایت کنند. این بسیار مؤثرتر و سریعتر از هر استراتژی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

تصور کنید که یکی از رقبای برتر شما در حال حاضر به صورت آفلاین کار میکند. شما می توانید با راه اندازی یک کمپین هدفمند برای پر کردن این شکاف، از فرصت استفاده کنید و در واقع با پیشنهاد جایگزین خود، مشتریان آنها را جذب می کنید.

دلیل هفتم: آگاهی از برند Brand Awareness  را ایجاد می کند

مطالعات نشان می دهد که افراد قبل از تصمیم گیری در مورد خرید ، باید هفت برابر در معرض یک نام تجاری قرار بگیرند. این یک حرکت خوب برای استفاده از PPC (pay-per-click) برای استارت آپ هاست زیرا باعث می شود پیام های برند شما زودتر توسط افراد بیشتری دریافت شود ، این امر به شما کمک می کند تا با گذشت زمان آنها را برای فروش گرم (برای خرید آماده)کنید.

دلیل هشتم: تبلیغات گوگل برای مشتریان بومی خوب است

فکر کنید مردم در حال جستجوی لوازم جانبی تلفن همراه در شهر شما هستند. تبلیغات شما نمایان می شوند ، بنابراین کاربران بر روی آنها کلیک می کنند تا مسیرهایی را برای فروشگاه شما در منطقه پیدا کنند. با دیدن آگهی شما ، مصرف کنندگان ترجیح می دهند به جای سایر رقبای منطقه ی شما که تبلیغاتشان نمایش داده نمی شوند ، به فروشگاه شما بیایند یا به صورت اینترنتی از شما خرید داشته باشند. به گزارش statista.com انتظار می رود حدود 80 درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده حداقل یک خرید آنلاین را در طول سال تقویم در سال 2019 انجام دهند ، که افزایش قابل توجهی نسبت به  سال 2013 که 73 درصد بود داشته است .

دلیل نهم: تبلیغات در گوگل  یک ابزار مناسب برای تمام بودجه ها

این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید چه مبلغی را برای یک کمپین تبلیغاتی بپردازید و بودجه ی که می خواهید صرف این کمپین کنید چقدر باشد. ابزار گوگل ادز با دراختیار قرار دادن تجزیه و تحلیل مداوم به شما نشان می دهد کی در حال سوددهی و کی در حال ضرر هستید، اگر تبلیغات سودآور باشد ، می توانید برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه ROI حدودا 700% به سرمایه گذاری ادامه دهید.در غیر این صورت کمپین خود را استاپ کنید یا با تغییر آن از هدررفت بودجه خود جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که چون شما اکانت خود را شارژ می کنید نباید نگران از دست رفتن بودجه خود باشید با نگه داشتن هر کمپینی در هر مرحله ای بودجه باقی مانده آن کمپین در در کیف پول شما شارژ می شود .

همچنین بخوانید: پایان عمر تبلیغات مزاحم با راهکار جدید گوگل

دلیل دهم: تبلیغات گوگل یکی از مناسبترین ابزارها برای A/B تست(Split-Testing)

اگر نمی توانید در مورد عنوان مورد علاقه خود تصمیم بگیرید یا چندین عنوان و عکس دارین، بهتر است از تبلیغات در گوگل برای کشف نتیجه بخش ترین گزینه استفاده کنید.با آزمایش A / B می توانید چند هفته تبلیغات مشابه را اجرا کنید ، سپس نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید بهترین نرخ کلیک (CTR) را کدام یک داشته است ، پس بنابراین جذاب ترین مورد برای مخاطبان شما است. شاید باور نکنید گوگل کار را خیلی آسانتر کرده است تنها کاری که شما باید انجام دهید انتخاب چند عنوان و تصاویر متفاوت می باشد باقی کار را هوش مصنوعی گوگل با بهترین نتیجه برایتان انجام می دهد. و بهترین نتیجه را با توجه به نرخ کلیک انتخاب و ـن را در معرض دید مخاطبانتان می گذارد .

در آخر تبلیغات گوگل به شما اجازه می دهد تا رشد و توسعه مستمری داشته باشید

تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) چه تاثیری در روند رشد استارتاپ ها دارد؟مهم نیست که شرکت شما چقدر کوچک یا جدید باشد ، شما می توانید از تبلیغات در گوگل برای رشد آن استفاده کنید.این برای استارتاپ ها بسیار با ارزش است که بعد از اشنایی با اصول اولیه می توانید به زودی بودجه خود را به خوبی برای این کار اختصاص دهید و بهترین استفاده را داشته باشید و با ادامه نظارت بر معیارهای تبلیغاتی خود و آزمایش ایده های مختلف ، می توانید کمپین های خود را افزایش داده و به مرور زمان بازده خود را افزایش دهید.

همانطور که بیشتر یاد می گیرید، بیشتر کسب و کار شما می تواند با این پلت فرم رشد کند، این برای استارتاپ ها بسیار عالی می باشد

منبع: فارس نیوز

ارسال یک پاسخ