Take a fresh look at your lifestyle.

ضرورت استفاده از Ad Mediation در اپلیکیشن های موبایلی

Ad Mediation چیست و دلایل استفاده از آن در اپلیکیشن ها چیست؟

در این مقاله قصد داریم در مورد مفهوم Ad Mediation، اهمیت و چگونگی کارکرد آن و اینکه چرا توسعه دهنده­ ها و صاحبان اپلیکیشن باید به این سمت بروند صحبت کنیم.

یکی از رایج ­ترین و مهم­ ترین راه­ های درآمدزایی اپلیکیشن­ های موبایل، استفاده از تبلیغات است. صاحبان اپلیکیشن همواره سعی می­کنند تا با نمایش تبلیغات گران ­تر در فضای تبلیغاتی خود درآمد خود را افزایش دهند. در این بین پلتفرم ­ها و شبکه های تبلیغاتی انتخاب مناسبی برای صاحبان اپلیکیشن هستند. چرا که با برندهای بسیاری کار می­ کنند و تبلیغات آن­ها را نمایش می ­دهند. بنابراین اپلیکیشن­ ها می ­توانند با اتصال به شبکه ­های تبلیغاتی به تعداد زیادی تبلیغ دسترسی داشته باشند. این تبلیغات با توجه به قیمتی که برندها حاضرند بپردازند با همدیگر رقابت کرده و در بهترین اپلیکیشن ­ها نمایش داده می­ شوند.

یکی از کارهایی که توسعه ­دهنده­ ها برای افزایش درآمد انجام می ­دهند، استفاده از چندین شبکه ­ی تبلیغاتی است. توسعه­ دهنده­ ها با استفاده از چندین شبکه سعی می­کنند تا بهترین آن­ ها را به ترتیب اولویت پیدا کنند و به ترتیب از آن­ها استفاده کنند. اما مشکل زمانی ایجاد می­ شود که تعداد این شبکه­ های تبلیغاتی زیاد می­ شود و دیگر عملا تنظیم دستی آن­ها غیرممکن می ­شود. اینجاست که مفوم Ad Mediaiton مطرح می ­شود.

Ad Mediation چیست؟

Ad Mediation یک راهکار برای درآمدزایی از تبلیغات است که به توسعه­ دهنده­ ها اجازه می دهد که شبکه­ های تبلیغاتی مختلف را به صورت یکجا و تنها به وسیله­ ی یک SDK مدیریت و بهینه ­سازی کنند. این­کار بستری را فراهم می ­کند که شبکه­ های تبلیغاتی مختلف با هم رقابت کنند و در نهایت بهترین شبکه­ ی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغات در اپلیکیشن به صورت اتوماتیک انتخاب شود.

Ad Mediation

Ad Mediation چگونه کار می ­کند؟

وقتی که کاربر اپلیکیشن را باز می ­کند و درخواستی برای نمایش تبلیغات فرستاده می­ شود، پلتفرم Ad Mediation اطلاعات کاربر را دریافت می­ کند. بعد از آن موتور بهینه ­سازی مشخص می­ کند که کدام شبکه­ ی تبلیغاتی می ­تواند با بیش­ترین درآمد درخواست تبلیغاتی فرستاده شده را جواب بدهد و در نهایت بهترین تبلیغ در اپلیکیشن نمایش داده می­ شود.

در تصویر زیر ۳ شبکه ی تبلیغاتی را در نظر بگیرید که هرکدام میزان eCPM (درآمد موثر هزاره) مختلفی در طول روز دارند.

Ad Mediation

یک Ad Mediation که این سه شبکه را در خود تجمیع کرده است در هر زمان بهترین eCPM را از بین این سه شبکه ی تبلیغاتی انتخاب می کند و تبلیغات آن را نمایش می دهد. (خط قرمز نشان دهنده ی درآمد موثر هزاره ی Ad Mediaiton است.)

Ad Mediation

چرا باید از Ad Mediation استفاده کرد؟

Ad Mediation ممکن است زمان بیشتری را صرف ارسال درخواست برای نمایش تبلیغات کند اما دلایل مختلفی برای استفاده از Ad Mediation وجود دارد که به برخی از آن­ها در ادامه اشاره خواهیم کرد:

۱-حداکثر کردن درآمد

مهم­ترین دلیل استفاده از Ad Mediation به حداکثر رساندن درآمد است. اتصال به چندین شبکه­ ی تبلیغاتی و زیاد بودن تقاضا برای جایگاه تبلیغاتی شما درآمد شما را افزایش می­ دهد.

Ad Mediation

۲-حداکثر کردن درصد وجود تبلیغ (fill-rate)

درصد وجود تبلیغ یا fill-rate نسبت تعداد تبلیغ­ هایی است که نمایش داده می­شود به درخواست­ هایی که برای نمایش تبلیغ داده می ­شود.(Impressions/Requests) وقتی یک اپلیکیشن برای دریافت تبلیغ به هر شبکه­ ی تبلیغاتی درخواست می­ فرستد، این درخواست لزوما جواب مثبت در پی ندارد و ممکن است هیچ تبلیغی نمایش داده نشود، چرا که آن شبکه­ ی تبلیغاتی در آن زمان تبلیغی برای نمایش دادن ندارد.

اما اگر اپلیکیشن ­ها از Ad Mediation استفاده کنند و به چندین شبکه ­ی تبلیغاتی وصل شوند، شانس وجود تبلیغ بسیار بالا می­ رود و از بین همه ­ی این شبکه­ ها به احتمال زیاد تبلیغی برای نشان دادن به کاربر شما با توجه به موقعیت جغرافیایی او وجود دارد.

فراموش نکنید که درصد وجود تبلیغ موضوع مهمی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. چرا که اگر این مقدار کمتر از صد درصد باشد، شما از تمام ظرفیت تبلیغاتی خودتان استفاده نمی­ کنید.

۳-اتوماتیک بودن ترتیب نمایش تبلیغات

اگر شما از بیشتر از یک شبکه­ ی تبلیغاتی استفاده می­ کنید، احتمالا به صورت دستی ترتیب نمایش تبلیغات از هر شبکه­ ی تبلیغاتی را تنظیم می ­کنید. یعنی بر اساس تجربه یا حرف دیگران مثلا مشخص می­ کنید که اول تبلیغات شبکه­ ی تبلیغاتی x پخش شود و بعد از آن شبکه­ ی تبلیغاتی y و … ولی از کجا معلوم که شبکه­ ی تبلیغاتی x همواره بهترین نرخ را داشته باشد؟

حقیقت این است که میزان درآمد هر شبکه ­ی تبلیغاتی در طول زمان و در موقعیت­ های جغرافیایی مختلف بسیار پویاست و مدام در حال تغییر است. به همین دلیل است که Ad Mediation دارای سیستم بهینه ­سازی اتوماتیک است که با استفاده از الگوریتم ­های مختلف در لحظه بهترین شبکه ­ی تبلیغاتی را انتخاب کند و تبلیغات آن را نمایش دهد. اینطوری توسعه­ دهنده می ­تواند مطمئن باشد که همواره بهترین شبکه ­ی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغ انتخاب می­ شود.

Ad Mediation

۴-دردسر فنی کمتر

پیاده­ سازی تعداد زیادی SDK و تلاش برای مدیریت آن­ ها یکی از معضلات توسعه­ دهنده ­هایی­ست که بیشتر از یک SDK استفاده می­کنند. با استفاده از Ad Mediation می­توانید همه­ ی شبکه­ های تبلیغاتی را فقط در یک SDK داشته باشید. اینطوری اپلیکیشن سریع­تری دارید و وقت کمتری را برای برنامه­ نویسی صرف می کنید.

منبع: کالج تپسل

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.