Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ تکنیک حرفه ای آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ برای کسب درآمد بیشتر

چگونه می توانیم از طریق آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ درآمد زیاد کسب کنیم؟

اگر به دنبال این هستید که کسب و کارتان را گسترش دهید و درآمد بیشتری به دست بیاورید، آنلاین مارکتینگ را به شما توصیه می کنیم.

معمولاً مشتریان به دنبال خرید آسان و راحت هستند و همین باعث شده که آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ (وب مارکتینگ) ۱۰ برابر مؤثرتر و تأثیرگذارتر از تکنیک های مرسوم مارکتینگ باشد.

آنلاین مارکتینگ باعث می شود که در هزینه های مصرفی صرفه جویی کنید، دسترسی بهتری به مشتریان داشته باشید و بدانید که مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند. همچنین این قابلیت را دارید که اگر کمپین یا وب سایت‎تان مطابق میل‎تان نتیجه نمی دهد، آن را بهینه کنید و تغییرات لازم را برای کسب رضایت مشتریان اعمال نمایید. به راحتی می توانید ببینید که چند نفر ایمیل‎تان را باز کردند و روی لینک کلیک کردند و این امکان را دارید که مخاطبان‎تان را انتخاب کنید. پس به جای وقت تلف کردن و استفاده از تکنیک های بازاریابی مرسوم، به سراغ تکنیک های دیجیتال و وب مارکتینگ بروید!

در ادامه به بررسی بعضی از این تکنیک های این حرفه پرداخته ایم، با ما همراه باشید:

۱- شناسایی مخاطبان و روش جذب آنها

این دو مسئله از اصلی ترین الزامات وب مارکتینگ هستند. اگر گروه درستی را هدف قرار ندهید، مطمئن باشید که شکست می خورید و سرمایه تان را از دست می دهید. به همین سادگی!

شناسایی مخاطب در آنلاین مارکتینگ

سعی کنید تا حد امکان از جزییات مخاطبان‎تان باخبر شوید. مشتری بارز شما چه ویژگی هایی دارد؟ هر چند وقت یک بار خرید می کند؟ چه چیزهایی می خرد؟ باید از تمامی این مسائل آگاه شوید، چرا که بعد از پیدا کردن مخاطبان مخصوص‎تان، باید به این فکر کنید که چگونه آنها را به خود جذب کنید. یکی از آسان ترین راه ها استفاده از فیس‎بوک است. در این شبکه اجتماعی می توانید افرادی که از نظر جنسیت، سن، علایق یا هر چیز دیگری با مشتریان شما شباهت دارند را پیدا کنید.

۲- بهبود رتبه سایت

اکثر صاحبان کسب و کار از این موضوع مطلع اند که سایت‎شان باید بهینه تر شود تا در نتایج موتورهای جست‎وجو رتبه بهتری کسب کند، اما اگر با این مسئله آشنایی ندارید، جای نگرانی نیست. برای شروع به شما توصیه می کنیم که با SEO و روش های آن آشنا شوید.

بهبود رتبه سایت در آنلاین مارکتینگ

بهینه کردن سایت یعنی که مطمئن شوید در طراحی سایت‎تان از تگ H1 برای هدر، توضیحات مناسب تگ meta، کلمه های کلیدی مرتبط، نوشته توضیحی برای تصاویر و میزان متن مناسب استفاده شده باشد.

۳- گوگل ادز

اگر مایل به پرداخت هزینه برای بهبود رتبه سایت‎تان هستید، گوگل ادز را به شما پیشنهاد می کنیم. با این روش، می توانید نتیجه اش را فوراً مشاهده کنید، در صورتی که با SEO مدتی طول می کشد تا رتبه سایت بهبود پیدا کند و افراد بیشتری به آن سر بزنند. قطعاً حضور در صفحه اول جست‎وجوهای گوگل نتیجه خوبی خواهد داشت!

گوگل ادز در آنلاین مارکتینگ

تبلیغات گوگل چهار نتیجه اول هر جست‎وجو را به خود اختصاص می دهند و طبیعتاً به اولین نتایجی تبدیل می شوند که افراد مشاهده می کنند. کار با گوگل ادز می تواند کمی پیچیده و آزاردهنده باشد، اما اگر مسلط شوید و به درستی انجامش دهید، مطمئن باشید که افراد زیادی بر روی لینک سایت‎تان کلیک خواهند کرد که این کلیک ها هم منجر به فروش و درآمد می شوند.

جایگاه تبلیغ به عوامل مختلفی بستگی دارد که کیفیت تبلیغ و هزینه ای که مایل به پرداخت آن هستید از جمله آنهاست.

۴- صحت تبلیغات

تا به حال شده که بر روی تبلیغی کلیک کنید و به صفحه ای هدایت شوید که هیچ ربطی به آن تبلیغ ندارد؟ یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت در آنلاین مارکتینگ صحت تبلیغ است. صحت تبلیغ یعنی که تبلیغاتی که نمایش می دهد و صفحه ای که مشتری به آن هدایت می شود، مشابه یکدیگر باشند.

زمانی که صفحه محصول مشابه تبلیغ نمایش داده شده باشد، اعتماد مشتری جلب می شود و احتمال بیشتری وجود دارد که آن محصول را خریداری کند. اگر این‎گونه نباشد، این احتمال وجود دارد که خریدار احساس سردرگمی کند و از سایت خارج شود، بدون اینکه خریدی انجام بدهد.

این مورد هم یکی از نکات طلایی مربوط به وب مارکتینگ است. اگر افراد بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند اما به فروش منجر نمی شود، به احتمال زیاد به همین دلیل است. پس اگر به دنبال فروش محصولات‏تان هستید، مطمئن شوید که تبلیغ شما با صفحه محصول شباهت دارد.

۵- نوشتن بلاگ

یک بلاگ خوب می تواند کمک زیادی به SEO سایت بکند. ایجاد بلاگ های طولانی با کلمات کلیدی و محتوای جذاب باعث می شود که موتورهای جست‎وجو توجه بیشتری به سایت شما پیدا کنند و رتبه تان بهبود بیابد.

نوشتن بلاگ در آنلاین مارکتینگ

اگر فردی سؤالی داشته باشد و شما بلاگی درباره آن بنویسید، به منبعی معتبر تبدیل می شوید و میان خودتان و خریدار رابطه ویژه ای برقرار می کنید. سعی کنید که به نیازهای بازدیدکنندگان سایت‎تان پاسخ بدهید تا به شما اعتماد کنند و از محصولات‎تان خریداری کنند.

۶- محتوای تازه و ظاهر مدرن

سعی کنید محتوای تازه و به روز در سایت‏تان قرار دهید تا موتورهای جست‎وجو بتوانند رتبه بهتری به شما اختصاص بدهند. همچنین این احتمال وجود دارد که مشتریان‎تان مجدداً به شما مراجعه کنند و حتی خرید انجام دهند. هرچه بیشتر محتوای جدیدی قرار دهید و سایت‎تان را به روز نگه دارید، رتبه بهتری میان نتایج جست‎وجو پیدا خواهید کرد.

بازاریابی محتوا و بازاریابی آنلاین

با این حال، محتوای جدید به تنهایی کفایت نمی کند. اگر ظاهر سایت‎تان طوری باشد که انگار در سال ۱۳۸۰ طراحی شده است، خریداران از آن دوری می کنند. طراحی سایت دائماً در حال تغییر و رشد است و مهم است که پا به پای این تغییرات، ظاهر سایت‎تان را به روزرسانی کنید.

۷- سایت واکنش گرا

وب سایتی که فقط روی یک پلتفرم زیبا باشد چه فایده ای دارد؟ امروزه بسیاری از کاربران با موبایل‎شان به سایت ها مراجعه می کنند و اگر سایتی به درستی روی موبایل نمایش داده نشود، این احتمال وجود دارد که دیگر به آن سایت سر نزنند. اگر سایتی ریسپانسیو نباشد، مشتریان بسیاری را از دست خواهد دارد، چرا که هر روزه به تعداد افرادی که با موبایل خرید انجام می دهند، افزوده می شود. پس برای موفق بودن در وب مارکتینگ، مطمئن شوید که سایت شما از یک طراحی ریسپانسیو بهره مند است.

۸- هدیه های رایگان

شاید بپرسید که این مورد چه فایده ای دارد؟ از چه نظر با سایر راهنماهای وب مارکتینگ قابل مقایسه است؟ چطور قرار است با داده هدیه های رایگان درآمد کسب کنم؟ ارائه یک محصول به صورت رایگان و آشنا کردن خریداران با برندتان یکی از بهترین استراتژی های وب مارکتینگ است.

مشتریانی که یک محصول رایگان دریافت می کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که درباره آن با دیگران صحبت کنند و ماجرا را توضیح بدهند. اینگونه فکر کنید که با دادن این هدیه های رایگان، برای تبلیغ گفتاری هزینه کرده اید.

هدیه رایگان در بازاریابی آنلاین

یکی از بهترین نمونه های این روش وب مارکتینگ شرکت اسپاتیفای است. آنها امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند، اما پس از مدت ۳۰ روز زمان استفاده رایگان به پایان می رسد و در میان آهنگ ها تبلیغ پخش می شود و از بعضی امکانات مانند دانلود محروم می شوید. اسپاتیفای این امکانات را در اختیار کسانی که هزینه پرداخت کنند قرار می دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد پس از اتمام دوره ۳۰ روزه برای اشتراک ویژه خود هزینه پرداخت می کنند تا از امکانات این برنامه به طور کامل بهره ببرند.

۹- استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتری

افراد علاقه زیادی دارند که با برندها ارتباط برقرار کنند و زمانی که برند پاسخ‎شان را بدهد بسیار خوشحال می شوند. به احتمال زیاد با نمونه فست فود Wendy’s و هشتگ #NuggsForCarter آشنایی دارید. کارتر ویلکرسون خطاب به این فست فود توییتی با مضمون «چند ریتوییت برای ناگت مرغ رایگان؟» ارسال کرد و با پاسخ ۱۸ میلیون مواجه شد که این اتفاق هم افتاد و Wendy’s به قولش عمل کرد.

ارتباط با مشتری در بازاریابی آنلاین

نیازی نیست که حتماً مانند Wendy’s عمل کنید، اما با پاسخ دادن به مشتریان در شبکه های اجتماعی می توانید محبوبیت خود را افزایش دهید و از برندهای رقیب جلو بزنید.

۱۰- مارکتینگ مجدد

از میان تکنیک های وب مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ مختلفی که بررسی کرده ایم، این مورد می تواند مهم ترین آنها باشد. این تاکتیک بر روی مشتریانی که به سایت شما سر زده اند اما خریدی انجام ندادند، تمرکز می کند. با مارکتینگ مجدد، اسم برندتان در سایت هایی که مرور می کنند نمایش داده می شود و مجدداً در معرض دید آنها قرار می گیرید. با این کار چندین و چند بار محصولات‎تان را به آنها معرفی می کنید که با این کار ممکن است نظرشان تغییر پیدا کند و این بار از سایت‎تان خرید کنند.

سخن پایانی

وب مارکتینگ در عصر دیجیتال باعث شده که تکنیک های مرسوم بازاریابی از چشم بیفتند و کمتر استفاده شوند. با امکانات فراوانی که دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ در اختیار کسب و کارها می گذارد، آنها می توانند فروش بیشتری انجام دهند و افراد بیشتری را به سمت برندشان جذب کنند. برای این کار هم تکنیک های متعددی وجود دارد. از آنها استفاده کنید و با موفقیت به مارکتینگ برندتان در فضای آنلاین بپردازید.

منبع: فرصت امروز

نظرات بسته شده است.