Take a fresh look at your lifestyle.

7 استراتژی اساسی و محبوب در بازاریابی درونگرا

7 استراتژی اساسی و محبوب در بازاریابی درونگرا

در چند سال اخیر بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) در حوزه تبلیغات و بازاریابی بسیار محبوب شده است. دلیل این امر روشن است.

در حالی که  start up کمپین های تبلیغاتی برونگرای سنتی سعی در اغوا کردن مخاطبان ناآشنا با استفاده از پیامهای مرتبط با فروش می کنند، کمپین های درونگرا بر روی ارزشی که می توانند برای کاربران ایجاد کنند تمرکز کرده اند. این امر باعث می شود که کاربران در هنگام نیاز به صورت طبیعی به سمت چنین کسب و کارهایی جذب شوند.
به طور کلی استراتژی های بازاریابی درونگرا کم هزینه تر بوده، طیف وسیعی از مزیت ها را در بر گرفته و در بلند مدت نرخ بازگشت بالاتری را سبب می شوند. چنانچه این مزایا شما را هیجان زده می کند، استراتژی های بازاریابی درونگرا را که در ادامه معرفی می کنیم در نظر بگیرید. این استراتژی ها برای استارت آپ های جدید اساسی بوده و جزو محبوب ترین استراتژی های بازاریابی درونگرا هستند.

1- بازاریابی محتوا بر روی سایت

بازاریابی محتوای روی سایت به چند طریق مفید است. نه تنها محتوای جدید خوانندگان جدیدی را به سمت سایت شما جذب می کند، بلکه خوانندگان و مشتریان کنونی شما را نیز با برندتان درگیر نموده و حداکثر مشتریان خود را حفظ نمایید. برای این کار نیاز دارید که محتوای اصیل، ارزشمند و با جزئیات بالا ارائه دهید، کاری که همواره آسان و سرراست نیست. با این حال اضافه شدن مداوم و یکنواخت محتوای با کیفیت می تواند دارای اثرات مثبت زیادی باشد. به علاوه، بازاریابی محتوا می تواند برای کمپین های ایمیلی و شبکه اجتماعی شما خوراک خوبی ایجاد کرده و رتبه جست و جوی شما را ارتقا بخشد.

2- بازاریابی محتوای خارج از سایت

کمپین بازاریابی محتوای خارج از سایت همانند مورد قبلی عمل می کند و نیازمند این است که شما محتوایی ارزشمند، هدفدار و با نوشتار خوب تهیه نمایید با این تفاوت که به جای نشر آن بر روی وب سایت خود آن را برروی یک سایت دیگر (مثلاً، یک انتشارات معتبر) منتشر کنید.
مزیت این کار فرصتی است که برای دیده شدن توسط مخاطبان جدید، که ممکن است قبلاً در مورد شما نشنیده باشند، در اختیار شما قرار می دهد. شما ترافیکی را دریافت می کنید که به سایت شما ارجاع داده شده و به این ترتیب همزمان با این که با ناشران بزرگتر کار می کتید شهرت برند شما نیز به صورت یکنواخت افزایش می یابد.

3- بهینه سازی موتورهای جست و جو

بازاریابی محتوای داخل سایت و خارج سایت به دیده شدن شما در نتایج جست و جو کمک زیادی می کند. هر چه سایت شما لینک های بیشتر و ارزشمندتری داشته باشد، در نتایج موتورهای جست و جو رتبه بهتری خواهد داشت. با این حال، مؤلفه های فنی بیشتری نیز برای سئو وجود دارد که شما برای افزایش ترافیک سرازیر شده از موتور جست و جو به سایت باید در پیاده سازی نمایید. این موارد شامل بهینه سازی برای دستگاه های موبایل، افزایش سرعت سایت و هدف گرفتن عبارت ها و کلمات کلیدی رایج و استراتژیک می باشد. این کارها گرچه زمانبر است اما بازده بالایی دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

4- بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی کماکان یکی از مؤثرترین استراتژی ها برای ایده شدن توسط مخاطبان جدید است. شما از طریق رسانه های اجتماعی قادر هستید با تقریباً همه مردم دنیا ارتباط برقرار کرده و به تدریج مخاطبان وفاداری جمع نمایید. رسانه های اجتماعی به تنهایی می توانند ترافیک ثابتی را به سمت وب سایت شما روانه کنند، اما قدرت اصلی آن در چند برابر کردن تأثیر دیگر استراتژی های بازاریابی درونگرای شماست. براساس یک نظر سنجی انجام شده از بازاریابان، 65 درصد پاسخ دهندگان باور دارند که بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند در 5 سال آینده حتی تاثیر بیشتری داشته باشد.

5- بازاریابی افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ – Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ از نظر مفهومی بسیار ساده، اما پیاده سازی عملی آن تاحدودی سخت تر است. ایده پشت آن هدف گرفتن اینفلوئنسرها در حوزه کسب و کار شماست. افرادی که به عنوان رهبر، محرک و جنباننده در نظر گرفته شده و دارای بیشترین شهرت و بزرگترین مخاطبان در حرفه شما هستند. با کار مشترک با اینفلوئنسرها بر روی پروزه های مشترک مبتنی بر محتوا و یا تنها با تبادلات ساده بر روی شبکه های اجتماعی، مخاطبان خود را گسترش داده و از طریق آنها محبوبیت بیشتری پیدا می کنید.

6-  خبرنامه های ایمیلی

گرچه ایمیل مارکتینگ به صورت عمومی ممکن است یک استراتژی برون گرا در نظر گرفته شود، با این حال خبرنامه های ایمیلی معمولاً مرتبط با ارائه محتوا به مشترکان، افزایش وفاداری و حفظ آنها و همزمان جذب ترافیک جدید برای وب سایت است.
از آنجا که محتوای شما برای خوانندگان و مشترکین ارزش آفرین بوده و شما از آن طرف به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده نمی کنید، می تواند به عنوان نوعی بازاریابی درونگرا در نظر گرفته شود. به علاوه بازاریابی ایمیلی نسبت به هزینه آن برگشت بالایی دارد. در نظرسنجی ذکر شده در بخش قبل، بازاریابی ایمیلی به عنوان دومین تاکتیک از نظر سادگی اجرا بوده، اما بر اساس نرخ بازگشت سرمایه رتبه پنجم از ده استراتژی در نظر گرفته شده می باشد.

7- برندسازی شخصی

نهایتاً، برندسازی شخصی می تواند در کنار هر کدام از استراتژی های فوق به کار گرفته شود. برای مثال، ممکن است برخی از افراد تیم شما بیشتر بر روی سایت شرکت محتوا منتشر کرده و یا برخی دیگر به عنوان نویسنده مهمان بر روی دیگر سایت ها محتوا تولید نمایند. البته شما دوست دارید آن محتوا را در رسانه های اجتماعی اضافه نمایید. به علاوه می توانید در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ نیز جذبه شخصی ایجاد نمایید. با گره زدن برند سازمانی خود به تعدادی از برندهای شخصی، دسترسی به شرکت خود را ساده تر، قابل اعتماد تر و مردمی تر می نمایید.
استراتژی های معرفی شده یک ویژگی جادویی دارند، نه به دلیل طرز کار هر کدام از آنها به تنهایی، بلکه بر اساس اینکه چگونه با هم کار می کنند. همه این استراتژی ها دارای قدرت تکمیل و بهبود یکدیگر بوده و در صورتی که با هم به کار گرفته شوند می توانند بازگشت سرمایه را چند برابر سازند. منابع خود را بر روی تسلط بر این تاکتیک ها قرار داده و در طول سیر رهیافت خود را به تدریج بهتر و بهتر نموده، و هیچ چیز قادر به متوقف کردن موج ایجاد شده توسط بازاریابی استارت آپ شما نخواهد بود.

منبع: ارتباط امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.