Take a fresh look at your lifestyle.

۴۵ پلن کسب و کار اینترنتی برای موفقیت فروشگاه آنلاین شما

۴۵ پلن کسب و کار اینترنتی برای موفقیت فروشگاه آنلاین شما

اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار مجازی تان گرفته اید، باید بگویم که این کار یکی از بهترین تصمیم های شما در زمانی مناسب می باشد. روند فروش اینترنتی سال به سال رو به افزایش است و میزان پول خرج شده از طریق این نوع وبسایت ها هیچ گونه علامتی مبنی بر کاهش را نشان نداده است.

مطالعات نشان می دهند که کسب و کار اینترنتی نرخ رشد سالانه ای برابر با ۱۴۵% بدست آورده است. بر اساس مطالعات اخیر صورت گرفته توسط ارنست و یانگ، درآمد کل ناشی از مصرف کننده های مجازی و محصولات جزئی (خورده) در انتهای سال تقریبا برابر با ۲۵-۳۰ بیلیون دلار بوده است. در این عصر اینترنت که در آن بسیاری از کسب و کارهای غیر مجازی توسط کسب و کارهای مجازی ضربه می خورند، اینکه بتوانیم مجازی یا آنلاین شویم اصلا ایده ی بدی نیست.

بنابراین، قبل از شروع کسب و کار اینترنتی تان، شما باید یک برنامه ی کسب و کار مشخصی ارائه دهید. در این مطلب من به شما کمک خواهم کرد تا بتوانید یک برنامه ی کسب و کار اینترنتی کاملی را توسعه دهید. درحالیکه این طرح کسب و کار کاملا تنها در مجرای مرتبط با فروشگاه مجازی شما قرار دارد، من به بحث در مورد جنبه های مالیاتی و یا اقتصادی دیگر مرتبط با فروشگاه مجازی تان نپرداخته ام. من هر آنچه که شما برای برنامه ریزی فروشگاه مجازی تان نیاز دارید را نوشته ام.

کل ۴۵ برنامه در ۵ بخش تقسیم بندی می شوند:

  1. مطالعه ی بازار
  2. وبسایت فروشگاه اینترنتی
  3. برنامه های مرتبط با یافتن منابع (موجودی) و ارسال محصولات
  4. برنامه های مرتبط با بازاریابی و برند سازی
  5. برنامه های اقتصادی و برنامه های کسب درآمد
  1. مطالعه ی بازار

مشابه با هر کسب و کار دیگر، مطالعه ی بازار برای کسب و کار مجازی شما بسیار مهم است. شما نمی توانید به سادگی یک فروشگاهی با جایگاه مناسب راه اندازی نمایید بلکه نیاز به تحلیل بازار، مشتریان، رقابت و آینده ی کسب و کار مجازی تان دارید. یک مطالعه ی بازار مناسب می تواند پول زیادی را برای شما ذخیره کند. مطالعه ی بازار نقشی اساسی در موفقیت هر فروشگاه اینترنتی دارد.

تحلیل مشتری

می توان گفت مشتری خدای شما می باشد. بنابراین شما باید تحلیلی عمیق در مورد مشتری هایتان داشته باشید. این به شما کمک می کند که روند را شناسایی کرده و به نرخ تبدیل خوبی دست یابید.

پلن ۱: جنسیت مشتریتان را شناسایی کنید

کسب و کار اینترنتی

اگر شما در حال فروش پوشاک زنانه هستید، شما باید محصولاتتان را از طرف مشتریان زن تبلیغ نمایید. شما می توانید از شبکه های اجتماعی زنان مانند Pinterest) 80% مخاطبان آن زنان هستند) استفاده نمایید. بازاریابی مبتنی بر جنسیت بسیار موثر است چراکه می توانید تحلیل کنید که کدام جنس غالب مشتری هایتان را تشکیل می دهد و سپس یک پلن بازاریابی برا آنها بنویسید.

پلن ۲: سن مشتری را شناسایی کنید

تحلیل سن مشتری اهمیت بسیاری در موفقیت کسب و کار شما دارد. برای مثال، اگر محصول شما تی شرت های نوجوانان باشد، شما باید با این گروه ارتباط برقرار نمایید. محصولتان را از طریق شبکه ها و یا رسانه های اجتماعی استفاده شده توسط نوجوانان بازاریابی نمایید.

پلن ۳: محل یا مکان مشتری را شناسایی کنید

شما باید مکان های مشتری تان را بررسی نمایید. برخی از محصولات ممکن است در مکان های خاصی تقاضای زیادی داشته باشند و این یقینا بستگی به فاکتورهای زیادی دارد. به عنوان مثال احتمال کمی وجود دارد که یک مجسمه ی مسیحی در یک منطقه اسلامی به فروش برسد. یا فروش یک کتاب اسپانیایی در یک منطقه ی انگلیسی غیر محتمل می باشد. بنابراین منطقه ی مناسب را شناسایی کرده و با مشتری های درستی ارتباط برقرار نمایید.

تقاضای محصول

آیا اصلا محصول شما تقاضایی دارد؟ اگرچه ممکن است محصولتان تقاضای زیادی در بازار واقعی داشته باشد اما ممکن است به صورت مجازی این چنین نباشد. پس بهتر است که ایده ی محصولتان را پیش از برپایی فروشگاه از نظر تقاضای محصول اعتبار سنجی نمایید. شما باید دید واضح و روشنی در مورد بازار محصولتان داشته باشید طوریکه بتوانید مسیر درستی جهت توسعه ی فروشگاه اینترنتی تان ارائه دهید.

پلن ۴: روند گوگل را شناسایی نمایید

بدون شک هیچ کس نمی تواند توانمندی گوگل و دیگر موتورهای جستجو را انکار نماید. مطالعات اخیر می گویند که بیش از ۳۰ درصد از کل ترافیک وبسایت های فروشگاه اینترنتی از سمت گوگل و دیگر موتورهای جستجو می باشد.

کسب و کار اینترنتی

این مثالی از تحلیل روند گوگل برای دو کلمه کلیدی eCommerce می باشد. ۱- پودر پروتئین و ۲- دمبل ها. و از نمودار روند گوگل به وضوح مشخص است که اگرچه درسال ۲۰۰۶ تقریبا بهم نزدیک بوده اند، اما پودر پروتئین تقاضای خیلی بیشتری در سال ۲۰۱۵ داشته است. بنابراین تصمیم منطقی است که تمرکزتان را روی پودر پروتئین قرار دهید (در واقع با این کار در معرض فروش بیشتری قرار خواهید گرفت). به همین طریق، شما می توانید با استفاده از روند های گوگل ایده های محصولات اینترنتی تان را اعتبار سنجی نمایید.

پلن ۵: از ابزار طراحی کلمه کلیدی google adwords برای مطالعه بازار محصول استفاده نمایید

شما می توانید ایده محصول eCommerce تان را با استفاده از ابزار طراحی کلمه کلیدی adwords اعتبار سنجی نمایید. شما می توانید جستجویتان را به کشور و یا استانی که در آن فعالیت می کنید محدود کرده، رقابت و حجم جستجوی ماهانه را بررسی نمایید. حجم بالای جستجوی ماهانه و رقابت پایین حالتی ایده آل می باشد. اگر حجم جستجو بالا باشد به این معنی است که محصول تقاضای زیاد دارد و اگر رقابت بالا باشد، به این معنی است که دیگر بازیگران و یا تبلیغ کنندگان در جایگاه مشابهی قرار دارند.

برای مثال، اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دمبل راه اندازی کنید، برخی از کلمات کلیدی داغ شما به صورت زیر می باشد:

خرید آنلاین دمبل

بهترین دمبل های آنلاین

بهترین دمبل های تطبیق پذیر آنلاین (کلمات کلیدی طولانی)

کسب و کار اینترنتی

شما باید لیستی از این کلمات کلیدی تهیه کرده و در آنها محصولات و یا محتواهای مورد تقاضا را توسعه دهید. با این کار می توانید مشتری های بیشتری را به سمت وبسایتتان سوق دهید.

پلن ۶: دور نمایی از آینده ی محصولتان را بنویسید

باید به این سولات پاسخ دهید:

  1. چه می شود اگر محصولتان با محصول دیگری جایگزین شود؟
  2. شما چگونه با این مساله کنار می آیید؟
  3. شما چگونه می خواهید موجودی تان را برای فروش گسترش دهید؟
  4. آیا می خواهید که شرایط دیگری را به شرایط فعلی تان اضافه کنید؟
تحلیل رقیب

هر کسب و کار اینترنتی باید رقیب خود را داشته باشد. شما باید موارد زیر را بررسی نمایید:

ضعف و قوت رقبایتان

چگونه آنها یک برند ساخته اند؟

آیا در کارشان موفق بوده اند؟

شما چگونه می توانید آنها را پشت سر بگذارید؟

خب اگر شما هیچ رقیبی ندارید که خوش به حالتان است.اما مطمئن شوید که محصولتان بازار خود را داشته باشد.

پلن ۷: لیستی از رقبا تهیه کنید

هر کسب و کاری رقبای خودش را دارد و رمز موفقیت در پشت سر گذاشتن و بردن رقبا می باشد. شما باید لیستی از رقبایتان تهیه کرده، قدرت و ضعف آنها را تحلیل کرده و برنامه ای برای بردن آنها طراحی کنید.

بسیاری از ابزارهای عالی تحلیل رقیب به صورت آنلاین در دسترس می باشند که برخی از آنها را در زیر مشاهده می نمایید:

۱. گوگل

کلمه کلیدی تان را درگوگل جستجو کنید و با این کار لیستی از رقبایتان را دریافت خواهید نمود. برای مثال اگر شما درخت کریسمس می فروشید عبارات زیر را سرچ کنید:

  • خرید آنلاین درخت کریسمس
  • بهترین درختان کریسمس
  • خرید درختان Xmas

اگر شما اهل استرالیا هستید عبارت زیر را سرچ کنید:

خرید درخت کریسمس استرالیا

رقبایتان را یادداشت کنید.

کسب و کار اینترنتی

۲. Semrush

Semrush به شما اجازه می دهد تا یک کلمه کلیدی را جستجو کنید و برای این کلمه میزان جستجوها را به همراه رقیبان برتر برای آن کلمه کلیدی نشان می دهد (فروش این محصول ویژه).

۳. BuzzSumo

BuzzSumo به شما اجازه می دهد تا بهترین و محبوب ترین محتواهای به اشتراک گذاشته شده برای یک کلمه کلیدی بخصوص را جستجو نمایید (اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی را در تصویر زیر بررسی کنید). از BuzzSumo برای جایگاه کلمه کلیدی eCommerce خود به منظور دیدن رقبایتان استفاده کنید.

کسب و کار اینترنتی

پس از استفاده از این ابزارها و یافتن اینکه رقبای شما چه کسانی هستند، تمامی رقبایتان را در یک لیست یادداشت نمایید.

پلن ۸- مزایا و معایب  رقبایتان را شناسایی کنید

پس از درست کردن لیست، باید نقاط قوت و ضعف رقبایتان را تحلیل و بررسی نمایید. باید بتوانید به سولات زیر پاسخ بدهید.

آیا رقیب شما موفق است؟ اگر چنین است دلیل موفقیتش چه بوده؟ و اگر اینطور نیست دلیل شکستش چه بوده است؟

برای رسیدن به جواب این سوالات شما باید تحقیقی در وبسایت رقیبتان انجام دهید. در اینجا به چندین ابزار که به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند اشاره می کنیم.

۱. Open site explorer

Open site explorer میزان محبوبیت و قدرت وبسایت رقیبتان را نشان می دهد. کافیست url سایت رقیبتان را وارد کرده و نتایج را ببینید. همچنین لینک های داخلی یا درونی وبسایت رقیبتان را نمایش می دهد.

۲. Alexa

Alexa دارای یک سیستم رتبه بندی ترافیک می باشد و وضعیت ترافیک تقریبی یک وبسایت را نشان می دهد. اگرچه دقیق نیست، شما می توانید یک وضعیت ترافیک تقریبی را از طریق Alexa بدست آورید. شما می توانید بهترین کلمات کلیدی را که برای آن وبسایت مربوطه رتبه بندی می شود و همچنین رشد ترافیک را ببینید.

۳. ابزار مقایسه شباهت وب سایت توسط Seobook

این یک ابزار عالی دیگر برای تحلیل تفاوت بین شما و رقیبتان می باشد. این ابزار به وضوح مشخص می کند که چگونه رقیبتان با شما متفاوت می باشد (نسبت به  مسائل seo پایه و دیگر موارد)

۴. Quicksprout

Quicksprout به شما کمک می کند تا تگ های seo، اشتراک گذاری های اجتماعی، لینک ها، سرعت بارگزاری و عملکرد سایت رقیبتان را شناسایی کنید. تنها کافیست url رقیبتان را وارد کرده و نتایج را ببینید.

پلن ۹ – تحلیل رقیب قیمتی

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که دو فاکتور خیلی مهم برای موفقیت فروشگاه eCommerce شما کدام ها هستند؟ که من می گویم کیفیت و قیمت. مطمئن شوید که قیمت شما با دیگران رقابت داشته باشد. قیمت گذاری پایین می تواند مشتری ها را به سمت فروشگاهتان جذب نماید، بنابراین همیشه بهتر است که در ابتدا قیمت ها را پایین نگه داریم. شما راهی پیدا کنید که قیمت محصولتان در حداقل مقدار ممکن بماند.

پلن ۱۰- بررسی اشباع بازار

هر کسب و کاری پس از مدتی به نقطه ی اشباع خود می رسد. آیا شما فکر می کنید که می توانید فروشگاهی راه بیاندازید تا از آمازون پیشی بگیرد؟ بررسی کنید که آیا محصولتان در یک بازار اشباع قرار گرفته و یا اینکه فضایی در بازار eCommerce دارد. همانطورکه می دانید اشباع بازار زمانی رخ می دهد که دیگر هیچ فضای جدیدی برای کسب و کار بیشتر که بتواند بازار را در دست بگیرد وجود نداشته باشد.

بهترین مثال گوشی های همراه می باشد. خیلی سخت است که فروشگاه اینترنتی گوشی همراه دیگری بتواند نجات یابد. همچنین شما باید سناریوی مخالف را نیز بررسی نمایید. اینکه آیا محصولتان زود در بازار ecommerce معرفی می شود؟(در واقع این حالتی است که در آن دیگر هیچ خریداری وجود ندارد.)

۲- وبسایت(فروشگاه اینترنتی) و تکنولوژی

ساخت یک فروشگاه اینترنتی عالی مهمترین فاکتور کسب و کار آنلاین می باشد که باید ظاهری خوب داشته باشد، اقتصادی باشد، سریع بالا بیاید، بتواند با مشتری ارتباط و تعامل داشته باشد.

آیا شما به پلن های مهمی که باید پیش از کار کردن روی وبسایت تجاری تان داشته باشید نگاهی کرده اید؟

پلن ۱۱- یک طراحی فوق العاده بدست آورید

اولین احساس در واقع بهترین احساس می باشد که شما باید کاری کنید که مشتری در اولین برخورد احساس خوبی داشته باشد. اگر طراحی شما مناسب نباشد فروشگاهتان به خوبی کار نخواهد کرد (حتی اگر فروشگاهتان بسیار پر کاربرد باشد). در دنیای واقعی، هیچ کس از فروشگاهی که نامنظم یا کثیف باشد خریدی انجام نمی دهد.

به همین طریق، شما باید به یک طراحی مناسب و زیبا برای پرتال تجاری تان برسید. یک طراح به قول معروف خفن استخدام کنید تا برایتان با توجه به خواسته تان بهترین طراحی را انجام دهد. مثلا اگر محصولتان مرتبط با خانم ها می باشد بهتر است که از رنگ صورتی در طراحی استفاده نمایید.

پلن ۱۲- یک سرویس هاست ایده آل انتخاب کنید

انتخاب هاست مناسب بسیار مهم می باشد چراکه سرعت، امنیت و عملکرد وبسایتتان را تحت تاثیر قرار میدهد. Bluehost، Wiredtreee یا A2hosting می توانند پیشنهادهای خوبی برای هاست های ایده آل باشند.

پلن ۱۳- انتخاب پلتفرم تجاری مناسب

این کار بسیار مهم است. توصیه نمی کنم که شما پول تان را صرف ساخت یک سبد خرید سفارشی نمایید بلکه می توانید از سبدهای خرید هاست شده یا خود هاست شده استفاده نمایید.

در سبد های خرید هاست شده مانند shopify,bigcommerce آنها میزبان هر چیزی برای شما هستند و شما کافیست ماهانه به آنها مبلغی پرداخت نمایید. در سبدها خرید خود هاست مانند magento,woocommerce,prestashop شما باید خود میزبان نرم افزار سبد خرید در سرورتان بوده و آن را نصب نمایید. پلتفرم ایده آل ممکن است متناسب با نیازهایتان متفاوت باشد.. برای مثال،  اگر شما به دنبال کارکرد بیشتر سایت هستید magento و اگر سرعت برایتان اولویت دارد yo8u باید برای چیزی سبک مثل woocommerce یا prestashop برود.

پلن ۱۴- آیا پرتال تجاری شما از لحاظ سرعت بهینه است؟

کسب و کار اینترنتی

با شروع سال ۲۰۱۵، سرعت مهترین فاکتور در موفقیت یک کسب و کار تجاری اینترنتی می باشد. آیا میدانستید که ۱۰۰ میلی ثانیه تاخیر منجر به ۱% کاهش در فروش برای سایت آمازون می شود؟ و در این حالت شما میتوانید تصور کنید که این به اندازه ی چندین میلیون دلار است. بنابر مطالعات اخیر، یک تاخیر ۱ ثانیه ای در صفحه منجر به ۷% کاهش در تبادلات و ۱۶% کاهش در ارضای مشتری می شود.

شما همچنین باید در انتخاب پلتفرم تجاری مناسب عاقلانه عمل کنید. برای مثال، Magento اگرچه خیلی بهینه است، اما به سرعت بالا آمدن کند معروف می باشد.

پلن ۱۵- بررسی کنید که پلتفم کسب و کار اینترنتی تان دارای بخش پیشنهادات است

پیشنهادات مهمترین بخش در هر پلتفرم تجاری می باشد. اگر نگاهی به محبوبترین پلتفرمهای تجاری بندازید مشاهده می کنید که پیشنهادات با اهمیت بسیاری مشخص شده اند. من محصولاتم را در snapdeal و amazon لیست کرده ام که در آن وقتی ما محصولاتمان را در آنها بارگزاری می کنیم ستون پیشنهاد یک قسمت ضروری و مهم می باشد. این در واقع مرتبط با بحث روانشناسی مشتری می باشد که می گوید که به احتمال زیاد مشتری محصولی را می خرد که از طرف دیگران پیشنهادات زیادی داشته باشد.

پلن ۱۶- عملکرد مناسب گزارش گیری را بررسی نمایید

سبد خرید شما باید یک بخش گزارش دهی دقیق داشته باشد. شما باید بتوانید سفارشات به همراه جزئیاتشان دنبال کرده و نمودارهای مربوط به آن را رسم نمایید. این داده ها پیشرفت فروشگاه شما را نشان می دهند و به همین طریق است که فروشگاهتان می تواند رشد کند.

پلن ۱۷- قضاوت و نمره دهی

قضاوت و نمره دهی به محصولات برای هر وبسایت تجاری اجتناب ناپذیر می باشد. مردم با بررسی قضاوت و نمره آن محصوب اقدام به خرید آن می کنند و همچنین این مانند یک سرگرمی می باشد. مطمئن شوید که پرتال تجاری تان این کارکردها را داشته باشد.

پلن ۱۸- توصیه های محصول

شما می توانید فروش را با توصیه کردن محصول در صفحه ی محصول یا صفحه ی پرداخت بالا ببرید (یا مانند محصولات combo). فرض کنید که شما در حال پرداخت پول برای یک جفت کفش هستید، توصیه برای خرید یک جفت جوراب نیز در این حالت ایده آل خواهد بود. درسته؟ بنابراین، شما می توانید فروش بیشتری از طریق پیشنهاد یک محصول دیگر داشته باشید.

کسب و کار اینترنتی

پلن ۱۹- اضافه به سبد خرید – پرداخت

اساسی ترین ویژگی، نسبت به ایجاد یک روش جدید برای خرید اینترنتی، استفاده از این عبارت آشنای اضافه به سبد خرید می باشد. همچنین مطمئن شوید که فرم پرداختتان خیلی ساده و مناسب برای کاربران باشد. تحقیقات نشان می دهند که فرم های پرداخت طولانی باعث می شوند که خریدار ناگهان از سایت خارج شده و قسمت پرداخت را رها کند. توصیه می شود که از یک فرم پرداخت یک صفحه ای که این روزها خیلی محبوب است استفاده نمایید.

پلن ۲۰- از استفاده از یک درگاه پرداخت بهینه و امن اطمینان حاصل کنید

بهتر است که محبوبترین درگاه های پرداخت را انتخاب نماییم. مشتری ها هیچ وقت در استفاده از یک درگاه پرداخت معروف درنگ نمی کنند. همچنین مساله پول نظر مطرح است به طوریکه بهتر است از درگاه های زیر خط استاندارد استفاده نشود.

پلن ۲۱- صورتحساب، ارسال و دیگر ویژگی ها

مطمئن شوید که سبد خریدتان قابلیت تولید صورت حساب، امکان ارسال و دیگر ویژگی های مورد نیاز فرایند سفارش را داشته باشد. اگر نرم افزار سبد خرید خودش قابلیت تولید صورت حساب را داشته باشد (طوریکه شما فقط کافیست از آن پرینت گرفته و آن را داخل بسته بندی قرار دهید) صرفه جویی خوبی در زمان می توانید داشته باشید.

پلن ۲۲- قابلیت حمایت از مشتری

حمایت از مشتری مهمترین بخش در وبسایت تجاری می باشد. اگر حمایت کافی انجام نگیرد مشتری ها از پرتال شما خارج می شوند. پس مطئمن شوید که شما به نحوی احسن از مشتریهایتان حمایت می کنید.

پلن ۲۳- قابلییت گفتگوی زنده

قابلیت گفتگوی زنده سبب ایجاد اطمینان در مشتری برای خرید محصول از وبسایتتان می شود. همچنین این یک روش عالی برای برطرف کردن سوالات مشتری ها بوده و آنها را مجاب به خرید محصول می نماید. من Zopim Live Chat که رایگان است را برای پرتالتان پیشنهاد می دهم.

پلن ۲۴- روش مناسب برای رسیدگی به اجناس بازگشتی

پرتال تجاری شما باید دارای قابلیت بازگشت محصول مناسب باشد. مشتری باید روشی مناسب برای بازگرداندن محصول در صورت مشاهده ی خرابی یا عدم رضایت داشته باشد. اکثر سایت های تجاری مشهور دارای این ویژگی می باشند (مطابق با سیاست خاص بازگشت کالا) مانند تعویض یا جابجایی یا بازپرداخت.

پلن ۲۵- ساخت یک اپ موبایل

خیلی از وبسایت های قدرتمند به طور کامل به سمت اپ های موبایل رفته اند. در حال حاضر، وقتی ما وارد پرتال سایت می شویم، از ما خواسته می شود تا اپ موبایل را دانلود نماییم. این بیانگر یک روند در حال تغییر می باشد. شدیدا توصیه می شود که فروشگاه تجاری تان را روی یک اپ موبایل راه اندازی کنید طوریکه مشتری بتواند از این طریق خریدش را انجام دهد (یک تجریه ی بهتر و آسانتر در خرید). حتی اگر شما در مراحل اولیه از اپ استفاده نکرده اید، به یاد داشته باشید تا آن را بعدا راه اندازی کنید.

پلن ۲۶- نگهداری و مدیریت پرتال

شما باید راهی برای نگهداری پرتالتان پیدا کنید. مانند بک آپ گرفتن، سفارشی کردن، امنیت و به روز رسانی. اگر شما بتوانید با یک تیم نگهداری فنی ارتباط داشته باشید خیلی بهتر می شود.

 

۳- تامین منابع و ارسال آنها

تامین منابع و ارسال آنها ستون فقرات هر کسب و کاری می باشد. تامین منابع محصولات برای کمترین قیمت ممکنه و ارسال آن در زمان مناسب یک موقعیت موفقیت آمیز برای فروشگاهتان می باشد. اگر بتوانید محصولاتتان را با هزینه ای ارزان فراهم کنید، می توانید در قیمت با مشتری به توافق برسید و این می تواند مشتری بیشتری جذب نماید. بسیاری از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی مانند Amazon,Flipkart تاکیدشان بر ارسال ۲۴ ساعته محصول می باشد که به این معنی است که محصول زمانیکه سفارش داده شد تا ۲۴ ساعت آینده ارسال می شود. ارسال ۲۴ ساعته می تواند مشتری های بالقوه را به سمت پرتال تجاری تان سوق دهد.

پلن ۲۷- فاکتورهای اضافی که تامین منابع و کسب و کار محصولتان را تحت تاثیر قرار می دهد

فاکتورهای اضافی دیگری می توانند کسب و کار آنلاین شما را تحت تاثیر قرار دهند. در مورد فاکتورهای PESTLE (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیک، قانونی، محیطی) که کسب و کارتان را تحت تاثیر قرار می دهند بیاندیشید. برای مثال تغییرات در مالیات روی واردات می تواند روی سود شما اثر گذاشته و ممکن است شما قیمت تان را بالاتر ببرید.

پلن ۲۸- بسته بندی بهینه

شما باید محصولتان را برای اطمینان از اینکه هیچ خسارتی به آن وارد نمی شود به درستی بسته بندی نمایید. محصول باید با امنیت کاملی به دست مشتری برسد. در بیشتر موارد آسیب دیدگی محصول به دلیل بسته بندی نامناسب رخ می دهد. اگر محصولتان شکستنی باشد مانند محصولاتی که از شیشه در آنها استفاده شده است، بسته بندی چوبی با روکش های حبابدار یا پوشش هوای پلاستیکی مناسب می باشد.

پلن ۲۹- ارسال سریع و تدارکات مناسب

این یک فاکتور اساسی است که موفقیت شما را تعیین می کند. ارسال سریع باعث می شود که یک فروشگاه ارزشش بیشتر شود. مشتری ها عاشق ارسال سریع هستند. مطمئن شوید که شما تدارکات مناسبی را انتخاب کرده وگرنه فروشتان تحت تاثیر قرار گرفته و مشتری ممکن است از وبسایت شما خارج شود. همچنین ارسال سریع بهترین روش برای گرفتن بازدید کنندگان برگشتی می باشد.

 

۴. بازاریابی و برندسازی

فرض کنید که شما یک فروشگاه خیلی جذاب را راه اندازی کرده اید و تمامی مطالعات مربوط به بازار و تامین منابع را نیز انجام داده اید. اما چگونه مشتری هایتان متوجه فروشگاه شما می شوند؟ این جاییست که بازاریابی و برند سازی خیلی مهم می شوند. شما باید بتوانید با مشتری هایتان ارتباط برقرار کنید و برای این کار باید از تکنیک های بازاریابی مختلف امروزی استفاده نمایید.

پلن ۳۰- یک لیست ایمیل درست کنید

تا حالا شده است که ببینید بسیاری از وبسایت های تجاری بنرها را در صفحه ابتدایی نمایش می دهند مانند:

به لیست ایمیل ما بپیوندید تا ۲۰% تخفیف برای اولین خریدتان بگیرند

کسب و کار اینترنتی

گرفتن ایمیل یک کاربر و یا مشتری خیلی مهم می باشد. شما می توانید او را از خبرنامه ها مطلع سازید. برای مثال، اگر یک محصول جدید راه اندازی شود، شما می توانید مشتری هایتان را از طریق ایمیل مطلع سازید. همچنین، مطالعات نشان می دهند که بازاریابی ایمیلی بهترین روش برای جذب بازدید کنندگان (افرادی که دوباره به سایت شما سر می زنند) سایتتان می باشد و این بازدید کنندگان بالقوه ترین مشتریان شما می باشند.

پلن ۳۱- پیشرفت از طریق کانال های شبکه های اجتماعی

پیشرفت های ناشی از شبکه های اجتماعی یکی از موثر ترین شیوه های افزایش ترافیک برای وبسایتتان می باشد. گفته می شود که پست های شبکه های اجتماعی ۷۱% خریدها را برای یک شرکت کسب و کار اینترنتی تحت تاثیر قرار می دهد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که صفحاتی را در کانال های شبکه های اجتماعی معروف زیر درست کنید:

پلن ۳۲- پیشرفت های ویدئویی

پیشرفت های ویدئویی راهی عالی برای بازاریابی محصولتان می باش و بهترین نکته در مورد آن این است که نرخ تبدیل برای آن بالا می باشد. وقتی صحبت از ویدئو می شود هیچ چیز بهتر از یوتیوب نیست. شما نمی توانید به سادگی ویدئوهایتان را بهتر کنید. اگر شما از تبلیغات یوتیوب استفاده می کنید تنها ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه کاربر را به خود جلب کنید در غیر این صورت اون ویدئو تبلیغاتی را قطع خواهد کرد.

شما باید کانال های ویدئویی مختص به خودتان را توسعه دهید و افراد به سمت آن بکشانید و بعد از آن می توانید محصولاتتان را بهبود ببخشید.

Slikhaar TV یک مثال عالی در این مورد می باشد. آنها تعداد زیادی ویدئو در مورد نکات عالی مدل آرایش مو آپلود کرده اند و با این کار مشترکین کانال خود را به بیش از ۱,۱۰۱,۶۸۰ رسانده اند. آنها محصولات خود را از طریق فروشگاه اینترنتی شان میفروشند.

Slikhaar Shop (آنها محصولات آرایش مو را میفروشند). آنها یک لینک تبلیغاتی را در وبسایت فروشگاه slikhaar از طریق ویدئو قرار می دهند که این کار افراد زیادی را به فروشگاهشان می کشاند.

پلن ۳۳- توسعه ی یک وبلاگ برای ecommerce تان

ایجاد خواننده ایده ای عالی جهت توسعه ی پرتال کسب و کار اینترنتی تان می باشد. کاری که باید انجام دهید خلق  محتواهای عالی در وبلاگتان می باشد. برای مثال، اگر کسب و کار اینترنتی شما در مورد محصولات محافظت از پوست است، مقالاتی در مورد محافظت از پوست بنویسید. سعی کنید محتواهای خیلی جالب و بی نظیری بنویسید که منجر به جذب خوانندگان شوند که این خود می تواند آنها را تبدیل به مشتری های شما نماید (با جمع آوری ایمیل ها، اعلان های اطلاع رسانی و …)

پلن ۳۴- دستیابی به ترافیک از طریق موتورهای جستجو

بیش از ۳۰ درصد از کل ترافیک وبسایت تجاری شما ناشی از موتورهای جستجو می باشد. وبسایت تجاری خود را برای رسیدن به ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، بهینه کنید. پرتال خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید (که شامل کلمات طولانی هم می شوند). مثلا اگر وبسایت شما در مورد پودرهای پروتئینی است، بهتر است در آن از کلمه کلیدی Buy protein powder online خرید آنلاین پودر پروتیئن استفاده شود که این باعث فروش بیشتر آن می شود.

پلن ۳۵- یک affiliate را برای فروش بیشتر و پیشرفت شروع کنید

Affiliate ها روش هایی عالی برای ایجاد ترافیک و فروش بیشتر در پرتال تجاریتان می باشند. یک ماجول affiliate به سبد خرید خود اضافه کنید. من برای فروشگاه تجاری خودم از magestore affiliates plugin که در magento توسعه یافته است استفاده می کنم.

پلن ۳۶- تبلیغات پرداخت شده برای رسیدن به ارزش برند و فروش بیشتر

شما می توانید از تبلیغات پرداخت برای رسیدن به ارزش برند بیشتر برای پرتال تجاری تان استفاده کنید. برخی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی پرداخت شده به شرح زیر میباشند:

  • تبلیغات فیس‌بوک اکنون یکی از روش های تبلیغاتی محبوب برای وبسایت تجاری شما می باشند. اگرچه خیلی از بازاریابان می گویند که نرخ تبدیل پایین است، اما ما می توانیم مخاطبی را هدف قرار دهیم که جنس مناسب به آن تحویل داده شود که این همواره خوب است.
  • تبلیغات گوگل بسیار محبوب تر از فیسبوک می باشند و مشتریان بالقوه بیشتری را می توانند جذب کنند.
  • تبلیغات یوتیوب- تبلیغات ویدئویی به صورت پیش روند می باشند. از تبلیغات یوتیوب برای ارائه ی تصویری مشخص از محصولتان به مشتری استفاده نمایید.
  • (Press Release(PR – دستیابی به یک PR می تواند از چند منظر برای شما مفید باشد. PR می تواند فاکتور مهم اعتماد را برای برندتان ایجاد کند و این اعتماد می تواند فروش بیشتری را برای پرتال تجاریتان به ارمغان آورد.

کسب و کار اینترنتی

پلن ۳۷- استفاده از اینفلوئنسرها در موقعیت محصولتان

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از رویه های عالی در بازاریابی کسب و کار اینترنتی می باشد. شما می توانید با وبلاگ نویسان، vlogger ها، ستارگان شبکه های اجتماعی و دیگر اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید تا محصولتان را قضاوت کرده و بهبود ببخشند. شما می توانید با آنها معامله کنید. مانند داوری ها پرداخت شده یا حق کمیسیون برای هر فروش. بهر حال این بستگی به نگرش آن اینفلوئنسر دارد.

شما می توانید داستان Emmanuel Eleyae را نگاه کنید که او قادر بود با بهره مندی از همین اینفلوئنسر مارکتینگ سودی به میزان ۶۵۰۰۰ دلار در ۴ ماه با فروش کلاههای ساتن کتانی بدست آورد.

پلن ۳۸- از گوگل آنالتیک یا تحلیلگر گوگل و ردیابی ecommerce برای نظارت بر روی رشدتان استفاده کنید.

همانطورکه میدانید تحلیلگر گوگل بهترین ابزار تحلیل آنلاین موجود می باشد و بله رایگان هم می باشد. شما باید تحلیل گوگل را با پرتال کسب و کار خود برای بررسی بازدیدها، مکان، زبان و … ادغام نمایید.

با استفاده از این داده ها می توانید بفهمید چه کسی از محصولات شما خوشش آمده است و به این طریق بتوانید فروشگاهتان را به نحو بهتری بازاریابی کرده یا توسعه دهید.

کسب و کار اینترنتی

ردیابی کسب و کار اینترنتی یک مشخصه جالب دیگر در تحلیلگر گوگل می باشد به طوریکه می توانید در زمان فروش، داده ها را بررسی و دسته بندی کنید. اگر چه باید بخش گزارش فروش در پلتفرم eCommerce شما وجود داشته باشد، ادغام تمامی آنها (بازدیدها، فروش، خروج از سایت و …) تحت یک پلتفرم (تحلیل گر گوگل) خیلی کارامدتر و سازمان یافته تر می باشد.

 

۵- پلن های مالی

شما به یک پلن مالی برای فروشگاهتان نیاز دارید. مانند بودجه، مالیات و … . برنامه ریزی مالی مناسب می تواند شما را از ضررها و دیگر مشکلات غیرمنتظره دور نگه دارد.

پلن ۳۹- برنامه ریزی بودجه

یک بودجه برای فروشگاهتان تنظیم کنید و آن را به بخش های بودجه تامین منابع، بازاریابی، درآمد کارکنان و دیگر خرج ها تقسیم بندی کنید.

پلن ۴۰- تحلیل Break even (یعنی هزینه ها تامین شده باشند)

همانطور که می دانید تحلیل break even زمانیست که کسب و کار شما تمامی هزینه ها و ضررها را پوشش دهد و سود آور باشد. یک تحلیل break even برای فروشگاهتان انجام دهید.

پلن ۴۱- مالیات فروش و دیگر مالیات ها را محاسبه کنید

شما باید کلیه مالیات هایتان را (عموما مالیات فروش) برای فروشگاه حساب کرده و برای آن برنامه ریزی کنید. یکی از محدودیت های بزرگ کنترل سر و کار داشتن با محصولات بازگشتی می باشد. مالیات های فروشگاهتان تحلیل و بررسی نمایید.

پلن ۴۲- سرمایه گذاری و گسترش آینده

شما باید در مورد گرفتن سرمایه از یک سرمایه گذار به منظور گسترش کسب و کارتان فکر کنید. در یک زمان، شما ممکن است نتوانید سفارشات را مطابق با منابع خود مدیریت کنید. در این زمان شما ممکن است به سرمایه بیشتری برای بردن کسب و کارتان به سطح بعدی نیاز داشته باشید.

پلن های پولی

کسب و کار اینترنتی یا eCommerce در مورد فروش است و شما می توانید از این طریق درآمد کسب کنید. اما آیا شما برنامه های پولی دیگری نیز دارید؟ آیا شما برنامه ای برای فروش کسب و کار آنلاین خود در آینده دارید؟

پلن ۴۳- برنامه های پولساز شما چه هستند؟

انتظار می رود که سایت های کسب و کار اینترنتی از طریق فروش محصولات و سود آوری درآمد زایی نمایند. بله من با این جمله موافقم. اما خب روش های پولساز دیگری نیز از طریق پرتال های کسب و کار اینترنتی وجود دارند. مانند ترفیع یا بالا بردن دیگر محصولات، روش های B2B، تبلیغات و … . اگر شما برنامه های دیگری در ذهن دارید آنها را یادداشت نمایید.

پلن ۴۴- آیا شما با دیگر بازیگران این عرصه ارتباط دارید؟

ارتباطات همیشه کمک می کند تا کسب و کارتان را توسعه ببخشید و آن را به سطحی بالاتر برسانید. آیا هیچ برنامه ای برای برقراری ارتباط با دیگر کسب و کارهای اینترنتی برای رسیدن به درآمد و فروش بیشتر دارید؟

پلن ۴۵- آیا شما برنامه خروج دارید؟

برنامه خروج به اندازه ی دیگر برنامه های کسب و کار مهم می باشد. شما باید آینده ی کسب و کار تجاریتان را بررسی و تحلیل کنید. ببینید که آیا درآینده برنامه ای برای فروش پرتالتان به شخص دیگر (سرمایه گذار) دارید؟ شما ممکن است بدلیل ضررهای غیرمنتظره مجبور باشید از کسب و کارتان کناره گیری کنید. حال برای آنکه ضرر بیشتری نکنید، یک روش خروج مناسب برای کسب و کار آنلاین خود یادداشت نمایید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که میدانیم، کسب و کار اینترنتی یکی از مهمترین و پر طرفدارترین مدل های کسب و کار آنلاین می باشد. بنا کردن یک فروشگاه آنلاین کار یک روز نمیباشد. باید به خوبی برنامه ریزی کرده و آن را اجرا نمایید. امیدوارم که این ۴۵ پلن اشاره شده در بالا شما را در ایجاد کسب و کار اینترنتی تان کمک کرده باشد. اگر از این پست خوشتان آمده است، لطفا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. من در قسمت نظرات برای آنکه به سوالاتتان پاسخ دهم در دسترس خواهم بود.

منبع: dollarfry.com

نظرات بسته شده است.