Take a fresh look at your lifestyle.

صاحب کسب وکاری که با یک بار حضور در کاخ سفید، برند خود را به کشتن داد – هوش رسانه

 

اغلب به خاطر نداشتن هوش رسانه ای، باید بهای سنگینی پرداخت

یکی از صاحبان کسب وکار در نیو انگلند دریافت که عکس انداختن با دونالد ترامپ در کاخ سفید، برایش بسیار گران و به قیمت از دست دادن اعتبار و بسیاری از مشتریانش تمام شده است.

مشاهده آنکه چگونه کسب و کار تان می تواند به خاطر ورود به عرصه سیاست مجازات شود، آسان است. این اتفاق حتی برای شرکت خود ترامپ و همچنین رستوران های زنجیره ای Chick-fil-A و بسیاری دیگر اتفاق افتاده است و نیز آن طور که دِیو راتنر، مالک فروشگاه های زنجیره ای Dave’s Soda and Pet City آموخت، ابراز عشق و محبت از طرف ترامپ، حتی می تواند برای برخی از کسب وکارها نتیجه معکوس به دنبال داشته باشد.

فروشگاه های راتنر دو خط تولید کاملا مجزا دارند: یک بخش برای مواد غذایی و بهداشتی حیوانات خانگی و دیگری برای تولید انبوه نوشابه گازدار؛ البته راتنر در ابتدا و حدودا از سال ۱۹۷۵، تنها با خط تولید نوشابه گازدار که شامل ۷ فروشگاه زنجیره ای و ۱۵۰ کارمند در ماساچوست و کانکتیکات بود، شروع کرد.

راتنر به عنوان عضو مهمی از جامعه، از شنیدن تغییرات احتمالی قانونی که همکاری و خرید بیمه درمانی را برای کسب وکارهای کوچک تسهیل می کرد، هیجان زده شد. او همچنین از مدت ها پیش در سازمان ملی شرکت ها (National Federation of Businesses) فعال بود. هنگامی که سازمان، دعوتنامه ای را مبنی بر حضور در مراسم امضای حکم ریاست جمهوری به منظور تسهیل خرید بیمه برای شرکای تجاری دریافت کرد، به راتنر گفته شد که آنها را در این مراسم همراهی کند و او نیز با اشتیاق پذیرفت.

در همان روزی که ویدئو و تصویر دسته جمعی گروهی که در اطراف و پشت سر ترامپ ایستاده بودند منتشر شد، رئیس جمهور اعلام کرد که خواهان پایان دادن به لایحه مراقبت مقرون به صرفه یا همان «اوباماکر» (پرداخت یارانه های نقدی و معاف از مالیات به طبقه با درآمد کم و متوسط) است.

راتنر به روزنامه هفتگی Boston Business گفت: «اینکه در مورد ترامپ یا سیاست گذاری او چه فکری می کنید، مهم نیست»، این تغییر که باعث می شود کسب وکارهای کوچک بتوانند مراقبت های بهداشتی برای کارکنان خود را با سهولت بیشتری دریافت کنند، خوب است. اما بسیاری از مشتریان راتنر، تنها تصویر و اتحاد وی و ترامپ را دیدند و این باعث شد بسیار خشمگین شوند.

۲۲ اشتباه بزرگ بازاریابی که معمولا در شبکه های اجتماعی رخ می دهد

ماساچوست غربی، جایی که بخش عمده ای از تجارت راتنر در آن قرار دارد، از نظر سیاسی بسیار سختگیر و فعال است. مردم این ناحیه، سیاست تحریم را در پیش گرفتند و این دقیقا همان چیزی بود که اکثر مردم قصد داشتند انجام دهند. در سایت Yelpافراد زیادی اعلام کردند که دیگر از فروشگاه های زنجیره ای راتنر حمایت نمی کنند. فیس بوک نیز طیف بزرگ تری از ابراز احساسات توسط حامیان متعهد به کسب وکار راتنر را در برگرفت.

به طور کلی، اکثر بازخوردها منفی بود. برخی از شعبه ها با سیل تماس های مردم خشمگین و کاهش فروش مواجه شدند. به راتنر گفته شد که اگر به زودی، اوضاع به روال عادی برنگردد، ممکن است مجبور شود کارکنانش را اخراج یا حتی برخی از فروشگاه هایش را تعطیل کند.

در نهایت، راتنر نامه ای را برای سردبیر یک سایت خبری محلی نوشت که بخشی از آن در ادامه آورده شده است:

«شما اخیرا شاهد عکسی از من در کاخ سفید بودید که در آن، رئیس جمهور دونالد ترامپ در حال امضای دستور اجرایی خود در مورد مراقبت های بهداشتی بود. می خواهم قویا و صریحا اعلام کنم که من از این دستور اجرایی حمایت نمی کنم. من به هیچ وجه نمی دانستم که امضای چنین بندها و تغییراتی توسط او، این عواقب را به دنبال دارد. من فریب خوردم و آدم احمقی هستم. من به ترامپ رأی ندادم و طرفدار او نیستم. دستورالعمل اجرایی رئیس جمهور برای این منطقه، ساکنین و سیستم های غیرانتفاعی مراقبت بهداشتی ما بد است. من از کارکنان، مشتریان و جامعه خود به خاطر حضور در این مراسم امضا عذرخواهی می کنم.»

همانطور که همگی دیدیم، سیاست می تواند تفرقه انگیز باشد. انتخاب و طرفداری از یک جبهه خاص، منجر به بیگانه شدن و ناسازگاری با جبهه یا جبهه های دیگر خواهد شد. البته، کارآفرینان هم جزو مردم هستند و ممکن است گاهی به یک تکیه گاه نیاز داشته باشند، اما شاید بهتر باشد قبل از تحریک شدن به حضور در یک عکس دسته جمعی با افراد مشهور و تأثیرگذار یا شرایط دیگری که ممکن است باعث برداشت اشتباه از انگیزه، احساسات و تفکرات شما شود، درباره عواقب این کار فکر کنید.

منبع 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.