آماری برای دنیای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸
بر اساس آخرین آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند و این به آن معنا است که بیش از نیمی از مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند. در این میان آفریقا بیشترین رشد را در میان کاربرانی دارد که به اینترنت وصل شدهاند و چیزی در حدود رشد ۲۰ درصدی سال به سال را تجربه کرده است.
بیشترین رشد آمار دیجیتال در سال ۲۰۱۸ متعلق به استفاده از اینترنت اسمارتفون و اینترنت دیتای موبایل خواهد بود؛ بیش از دوسوم جمعیت دنیا تلفن هوشمند در اختیار دارند.
شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۱۸ همچون گذشته از مهمترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ هستند، بهطوریکه بیش از ۳ میلیارد کاربر به صورت ماهیانه به شبکههای اجتماعی دسترسی دارند و ۹ نفر از هر ۱۰ نفر از طریق موبایل به شبکههای اجتماعی سر میزنند.
• تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۱۸ برابر با ۴٫۰۲۱ میلیارد خواهد بود که رشد ۷ درصد سالیانه را تجربه میکند.
• تعداد کاربران شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۱۸ برابر با ۳٫۱۹۶ میلیارد نفر خواهد بود و این برابر با رشد ۱۳ درصدی سالانه است.
• تعداد کاربران تلفنهای هوشمند در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۵٫۱۳۵ میلیارد با رشد ۴ درصدی سال به سال است.
۱٫ یک میلیارد سال آنلاین در ۲۰۱۸
نه تنها تعداد کاربران آنلاین در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرده است بلکه زمان استفاده از اینترنت نیز رشد داشته است. طبق آمار محاسبه شده میانگین زمان استفاده کاربران از اینترنت در حدود ۶ ساعت در روز است. اگر این عدد را با جمعیت ۴ میلیاردی استفاده کننده از اینترنت در نظر بگیرید، در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱ میلیارد سال آنلاین هستیم.
۲٫ توزیع آینده
در سال گذشته میزان توزیع اینترنت در جهان به خوبی اتفاق نیفتاده بود اما گویا در سال ۲۰۱۸ تغییرات مهمی رخ داده است. برای مثال کاربران اینترنت در بنین، سیرالئون، نیجریه و زیمباوه دو برابر نسبت سال گذشته افزایش خواهد یافت.
بیشترین میزان نفوذ اینترنت در کشور قطر با ۹۹ درصد، امارات با ۹۹ و کویت با ۹۸ درصد است. کره شمالی نیز کمترین میزان نفوذ اینترنت با چیزی کمتر از ۱ درصد را در اختیار دارد.
۳٫ ارتباطات موبایل
تعداد کاربران منحصر به فرد موبایل در دنیا رشد ۴ درصد سالانه دارند. اسمارتفون محبوبترین دستگاه برای اتصال به اینترنت است و بیشترین ترافیک اینترنت را با بیش از ۵۲ درصد به خود اختصاص داده است.
نکته جالب اینجاست که میزان استفاده از اپلیکیشنهای موبایل ۷ برابر بیشتر از مرورگر موبایل است.
در حال حاضر بیشاز ۹۵ درصد از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک از طریق موبایل از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند.
۴٫ یازده کاربر جدید در ثانیه
در سال گذشته تقریبا یک میلیون کاربر به شکل روزانه شروع به استفاده از شبکههای اجتماعی کردهاند و این عدد برابر است با بیش از یازده کاربر در ثانیه!
تعداد کاربرانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند در ۱۲ ماه گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است و این رشد در مرکز و جنوب آسیا بیشترین رشد را داشته است.
عربستان سعودی بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است و هند با ۳۱ درصد در مقام دوم در رشد کاربران شبکههای اجتماعی را داشته است.
۵٫ فیلیپین تاج خود را حفظ میکند
برای سومین سال متوالی فیلیپینیها بیشترین وقت را در رسانه های اجتماعی صرف میکنند در حالیکه کاربر معمولی در هر کشور تقریبا روزانه ۴ ساعت را در شبکه های اجتماعی صرف می کند.
۶٫ فیسبوک هنوز غالب است
۲۰۱۸، سالِ خوب دیگری برای “مارک زوکربرگ” و تیم اوست و با این همه سیستم عاملهای فیسبوک در طول سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
پلتفرم اصلی فیسبوک همچنان در چشمانداز جهانی غالب است در حالیکه کاربران در کل ۱۵% رشد داشتهاند، در آغاز سال ۲۰۱۸ به ۲٫۱۷ میلیارد دلار میرسند.
واتسآپ و فیسبوک مسنجر ، ۲ برابر سریعتر از پلتفرم اصلی فیسبوک رشد کردهاند و تعداد افرادی که از هر برنامه پیام رسان استفاده می کنند سالانه ۳۰ درصد افزایش دارد.
آخرین آمار نشان میدهد که واتسآپ در موقعیت جغرافیایی قویتر است. در حال حاضر استفاده واتسآپ در ۱۲۸ کشور جهان در مقایسه با فیسبوک مسنجر که در ۷۲ کشور استفاده میشود قویتر است.
برخلاف آمار چشمگیر بالا اینستاگرام ادعای رسیدن به رشد بینظیر شرکت فیسبوک طی ۱۲ ماه گذشته را دارد.
۷٫ اورگانیک ریچ Organic Reach به سقوط میانجامد
همانطور که انتظار میرفت رسیدن طبیعی در سال گذشته با میانگین کمتر از ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
با وجود گرایشهای منفی، این ارقام برای بازاریابان در همه جا معیاری ارزشمند خواهد بود. به ویژه به این دلیل که آنها چشماندازی به برخی از برندها که از رسانههای پرداختی استفاده میکنند ارایه میدهند.
۸٫ افزایش سرعت اتصال موبایل
تفاوتهای قابل توجهی در سرعت اتصال تلفن همراه بین کشورها وجود دارد. کاربران موبایل در نروژ به طور متوسط سرعت دانلود بیش از ۶۰ مگابایت در ثانیه را تجربه میکنند ؛ تقریبا سه برابر میانگین جهانی.
کاربران تلفن همراه در ۶ کشور از جمله هلند، سنگاپور و امارات متحده عربی از متوسط سرعت اتصال بیش از ۵۰ مگابایت بر ثانیه استفاده میکنند.
در انتهای لیست، کاربران تلفن همراه در ۱۸ کشور – از جمله هند، ایران و اندونزی – همچنان از سرعت اتصال کمتر از ۱۰ مگابایت بر ثانیه رنج می برند. متوسط سرعت اتصال به موبایل در طول سال گذشته بیش از ۳۰% افزایش یافته است.
اگرچه ارتباط سریعتر به کاهش استرس کمک میکند، تحقیقات نشان داده است که تاخیر فقط چند ثانیه در حین بافر محتوای ویدئویی همانند تماشای یک فیلم ترسناک و یا تلاش برای حل یک مسئله ریاضی پیچیده میتواند باعث افزایش اضطراب شود.
تقریبا به لطف این سرعت دانلود سریعتر، کاربران متوسط تلفن هوشمند در سراسر جهان در حال حاضر حدود ۳GB اطلاعات را در هر ماه مصرف می کنند و این یعنی افزایش بیش از ۵۰% از این زمان در سال گذشته.
۹٫ تجارت الکترونیک پرش میکند
آخرین آمار نشان میدهد که ارزش کل بازار تجارت الکترونیک برای کالاهای مصرفی در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است. مجموع هزینههای سالانه در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱٫۵ تریلیون دلار رسیده است، و محصولات مد نشان دهنده بزرگترین تک دسته است.
در سراسر جهان، تعداد افرادی که از سیستم عاملهای تجارت الکترونیکی برای خرید کالاهای مصرفی (مثل مد ، غذا، الکترونیک و اسباب بازی ها) استفاده می کنند، ۸% رشد کردهاند و تقریبا ۱٫۸ میلیارد نفر در سراسر جهان در حال خرید آنلاین هستند.
تقریبا ۴۵ درصد کاربران اینترنت در حال حاضر از سایت های تجارت الکترونیک استفاده میکنند، اما نفوذ آن بین کشورها بسیار متفاوت است.
مبلغی که هر فرد در تجارت الکترونیک صرف میکند نیز در حال رشد است و درآمد متوسط هر کاربر تا سال ۲۰۰۸ به میزان ۷% افزایش یافته و به ۸۳۳ دلار رسیده است. بریتانیاییها از بزرگترین مصرفکنندگان تجارت الکترونیک است که سالانه در انگلیس بیش از ۲۰۰۰ دلار برای هر کاربر هزینه میکند.
لازم به ذکر است که این ارقام برای کالاهای مصرفی است؛ اگر هزینههایی را که در سایر دستهها مانند سفر، محتوای دیجیتال و برنامههای تلفن همراه محاسبه کنیم، ارزش کل تجارت الکترونیکی جهانی احتمالا نزدیک به ۲ تریلیون دلار است.
منبع : سایت we are social
نظرات بسته شده است.