Take a fresh look at your lifestyle.

۳ عامل مخرب برای راندمان کاری شما

به قلم Chris McGoff

بدون تردید برای هر فردی موفقیت در حوزه کاری خود، از جمله آرزوهای مهم محسوب می شود. اگرچه مدیران شرک ها در این رابطه تلاش های بسیاری را انجام می دهند، با این حال نباید تنها خود را منتظر به اقدام آنها نگه داشت. بدون تردید فضای کسب و کار امروزه در مسیری قرار دارد که در آن رقابت حرف اول را می زند. تحت این شرایط در صورتی که برنامه ای فردی برای پیشرفت و ترقی خود نداشته باشید، با شکست مواجه خواهید شد.

در حال حاضر مقالات بسیاری در رابطه با راهکارهایی در راستای افزایش راندمان کاری افراد منتشر شده است. با این حال تنها نباید خود را متوجه مواردی که انجام آنها می تواند کارساز باشد، کرد. در واقع اینکه اقدامات نادرست خود را کاهش دهید نیز خود می تواند سیاستی درست در مسیر موفقیت محسوب شود. بنا به نظر کارشناسان، افراد نیاز به یک فرهنگ کاری منحصربه فرد در کنار فرهنگ سازمانی شرکت دارند تا با تکیه بر آن در مواجهه با مسائل مختلف بتوانند تصمیم درست و مطابق با اهداف خود را اتخاذ کنند. این فرهنگ درواقع امری است که افراد لازم است براساس شرایط و امکانات و توانایی های خود گلچین کنند.

در همین راستا و در ادامه به بررسی سه عامل مخرب که لازم است در فرهنگ کاری شما به طور کامل حذف شود، خواهیم پرداخت.

۱- پرداختن به شایعات

همواره در جایی که تعداد افراد زیادی وجود داشته باشد، احتمال ایجاد شایعه وجود دارد. اگرچه این امر طبیعی به نظر می رسد با این حال واقعیت این است که در صورتی که بخواهید به این شایعات بپردازید، زمان زیادی را از دست خواهید داد.

در واقع تعداد ساعت کاری افراد براساس نیاز کاری آنها تعیین شده است و این امر به معنی این است که زمانی نسبتا کوتاه را صرفا برای استراحت در اختیار خواهید داشت و لازم است در باقی زمان خود به کارهای شرکت بپردازید. تحت این شرایط حواشی تمرکز شما را از بین خواهد برد و باعث می شود سرگرم اتفاقی شوید که هیچگونه سودی برای شما در پی نخواهد داشت.

همچنین ممکن است این اقدام شما منجر به دلخوری های شدید شده و راه را برای ایجاد شایعه حتی در رابطه با خودتان هموار سازد. به همین دلیل توصیه می شود تحت هیچ شرایطی اولین فردی که شایعه را ایجاد می کند نباشید و از پرداختن به چنین صحبت هایی اجتناب کنید. نکته مهم دیگر این است که افراد در راستای موفقیت خود نیاز به ایجاد ارتباطی منطقی با سایرین دارند.

به همین خاطر توصیه می شود برای ایجاد ارتباطی دوستانه با همکاران خود بدون توجه به موقعیت آنها در شرکت تلاش داشته باشید. بدون تردید شایعات باعث خواهد شد ارتباط خوب شما با سایرین با خطری جدی مواجه شد. همواره مدیران نیز از افرادی که به نوعی با رفتارهای خود جو آرام شرکت را تهدید می کنند به خوبی رفتار نخواهند کرد و این به معنی به خطر افتادن موقعیت شغلی شما خواهد بود. در آخر توجه داشته باشید که شایعات هنگامی که هر یک از افراد شرکت تمایلی به شنیدن و پرداختن به آن نداشته باشند، از بین خواهند رفت.

۲- داشتن ذهنی قربانی

ریشه بسیاری از مشکلات افراد در نوع تفکر آنها نسبت به مسائل است. در واقع در موارد متعددی مشاهده شده است که افراد از یک اتفاق ساده برداشت های عجیب و غریبی دارند و همین باعث می شود تا استرس زیادی آنها را فرا گیرد. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که همواره با مشکلاتی در زمینه کاری خود مواجه هستید، به روانپزشکی قابل اعتماد مراجعه کنید. با این حال توجه داشته باشید که پیشرفت شخصی به معنای عدم ارتباط با سایرین نیست و فقط به این امر اشاره دارد که نباید خود را محصور به موقعیت فعلی خود بدانید. بدون تردید وجود انگیزه در کارمندان باعث خواهد شد تا در نهایت شرکت نیز از این موضوع استفاده کند.

با این حال لازم است تا ذهنیت قربانی بودن را کنار بگذارید. درواقع منظور از این جمله این است که افراد همواره خود را مقصر اتفاقات دانسته و این امر اعتماد به نفس آنها را به شدت کاهش خواهد داد. بدون تردید فردی که خود را ضعیف یا حتی بدبخت می داند، امکان موفقیت و پیشرفت را از خود سلب کرده است. به همین خاطر ضروری است تا ذهنیت تان را به سمت فردی قدرتمند تغییر داده و مبانی فکری غلط خود را جایگزین موارد ضروری و مناسب کنید.

۳- انجام ندادن کارها در قالب یک تیم

در گذشته به علت نبود تعداد زیاد رقبا، امکان انجام بسیاری از کارها به صورت فردی مهیا بود. با این حال در جهان امروز این امر تنها باعث خواهد شد تا از مسیر پیشرفت دور بمانید و جایگاه خود را به برندی دیگر بدهید. علت اصلی راندمان کاری کم افراد در این است که آنها مبانی کار تیمی را به خوبی نمی شناسند. عدم شناخت نیز منجر به این امر می شود تا در صورت حتی یک بار امتحان کردن کار تیمی با شکستی بزرگ مواجه شده و این امر عاملی می شود تا از تکرار آن خودداری کنند.

در همین راستا ممکن است مدیر شرکت بنا به دلایلی در این رابطه اقدامی را صورت ندهد. با این حال همانگونه که در موارد گذشته نیز بیان شد، در مسیر موفقیت لازم است منتظر شرایط مطلوب نباشید و خود اقدام به تغییر اوضاع کنید. بدون تردید تنها مطالعه در این رابطه کافی نیست و لازم است با ایجاد ارتباطی دوستانه با همکاران خود آنها را نسبت به اهمیت این امر آگاه سازید.

نظرات بسته شده است.