Take a fresh look at your lifestyle.

۲۰ آژانس تبلیغاتی خلاق که باید در اینستاگرام دنبال کنیم


  به قلم: کارلا کوک

شبکه های اجتماعی تاثیر انکارناپذیری روی زندگی روزمره ما دارند. این تاثیر در عرصه کسب وکار نیز کاملا مشهود است. در واقع اینستاگرام با تاکید بر وجوه بصری، مکانی مناسب به آژانس های تبلیغاتی مختلف در جهت برقراری ارتباط با مخاطب ها می دهد. موضوع اصلی مطالب این صفحات به طور معمول نمای دفتر کار، نحوه سرویس دهی شرکت و نمایش پشت صحنه کسب و کار است. اگرچه این پلتفرم در ابتدا برای مصارف غیرتجاری تهیه شد، با این حال اکنون نمایش پشت صحنه کسب وکار، اینستاگرام را به پایگاهی مطمئن برای بازاریابی و کسب درآمد تبدیل کرده است.

درحالی که فضای اینستاگرام مانند محیط واقعی کسب وکار فشرده و پر از رقابت نیست، اما همین محیط نسبتا آرام نیز با حضور آژانس های خلاق فشار زیادی را روی تازه واردها اعمال می کند. با این حال بی تردید شبکه های اجتماعی فرصت بسیار مطلوبی را در اختیار شرکت ها به منظور بازاریابی و ارتقای جایگاه برندشان قرار می دهند. برهمین اساس شاید لازم باشد کمپین بعدی برندتان را به جای سطح شهر در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اگر به دنبال منابع مناسب برای الهام گیری هستید یا فقط قصد مشاهده نحوه عملکرد آژانس های برتر را در اینستاگرام دارید، این مقاله به قلم کارلا کوک اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار خواهد داد.


۱- Huge

صفحه رسمی آژانس Huge پر از تصاویری با کیفیت بالا، ایده های خلاقانه طراحی گرافیک و تصاویر حاوی نحوه فعالیت اعضای شرکت است. اگر به دنبال آگاهی از چگونگی فعالیت برندهای بزرگ در زمینه تبلیغات و بازاریابی هستید، مشاهده مطالب این صفحه باید جزو اولویت های تان قرار گیرد.

۲- Mother London

Mother London به عنوان برترین آژانس مستقل جهان در زمینه بازاریابی اینترنتی شیوه منحصر به فردی را در اینستاگرام دنبال می کند. هر هفته محتوای اکانت این برند روی یکی از وجوه تبلیغات یا بازاریابی تمرکز دارد. به این ترتیب با نمایش برخی از بهترین آثار شرکت علاقه مخاطب را نسبت به همکاری یا ثبت سفارش افزایش می دهد. برای کسانی که به دنبال ایده های ناب هستند، محتوای این اکانت منبع کاملا قابل اعتمادی به حساب می آید.

۳- Ustwo

اگرچه Ustwo همچنان یک استودیوی دیجیتالی است، اما سابقه همکاری با برندهای بزرگی نظیر گوگل، آدیداس و فورد را در کارنامه دارد. شاید اگر هرکدام از ما صاحب چنین آژانسی باشیم، صفحه رسمی شرکت مان در اینستاگرام را پر از تصاویر همکاری با برندهای مشهور کنیم. با این حال مدیران Ustwo سیاست کاملا متفاوتی را در پیش گرفته اند. براین اساس محتوای موجود در صفحه این آژانس کاملا مستقل و بدون همکاری با هر برند دیگری تهیه شده است. نگاهی جزئی به محتوای صفحه این شرکت شما را با خیل عظیمی از ایده های جالب و جدید آشنا خواهد کرد. از برگزاری مراسم بزرگ گرفته تا جشن تولدهای کوچک، همه اینها در صفحه Ustwo به بهترین شکل نمایش داده شده است.

۴- Wolff Olins

صفحه اینستاگرام Wolff Olins تعداد بی شماری از نمونه کارهای موفق این برند را در اختیار کاربران قرار می دهد. مزیت اصلی این اکانت به اشتراک گذاری برترین کارهایش با مخاطب هاست. در واقع در این صفحه خبری از کارهای بی کیفیت نیست.

۵- Carrot Creative

اگر نسبت به کمبود سوژه های مورد علاقه تان در اینستاگرام شاکی هستید، صفحه این آژانس به احتمال زیاد نیاز شما را به طور کامل رفع خواهد کرد. Carrot Creative علاوه بر آپدیت محتوای صفحه و بارگذاری مداوم تصاویر و ویدئوهای جدید طیف وسیعی از ایده ها را نیز پوشش می دهد.

۶-Red Antler

آژانس تبلیغاتی Red Antler اگرچه دفتر مرکزی اش را در بروکلین تاسیس کرده است، اما ایده هایش در سراسر دنیا طرفدار دارد. تمرکز اصلی این شرکت روی خلق و پرورش ایده های تبلیغاتی مناسب با حال و هوای شهر نیویورک است. با توجه به اینکه این شهر شهرت بالایی در سطح جهان دارد، تقلید از ایده های Red Antler اقدامی بی فایده نخواهد بود.

۷- Skirt PR

محتوای اکانت Skirt PR به طور حیرت انگیزی باب میل طیف وسیعی از افراد است. فرقی ندارد قصد انجام چه پروژه تبلیغاتی را دارید،Skirt PR ایده های آماده و حرفه ای برای شما دارد. خوشبختانه پست های این آژانس در اینستاگرام با توضیحات کامل همراه است، بنابراین در زمینه تقلید و الگوبرداری از آنها با مشکل چندانی مواجه نخواهید بود.

۸- آژانس V CPH

اگر به فکر افزودن مقداری ایده مربوط به سرزمین های اسکاندیناوی به زندگی و کارنامه حرفه ای تان هستید، مشاهده مطالب آژانس تبلیغاتی V CPH باید در صدر برنامه تان قرار گیرد. این آژانس دفتر مرکزی خود را در شهر کپنهاگن بنا کرده، اما ایده هایش محدود به هیچ سرزمین خاصی نیست.

۹- اسپارک

اسپارک از آن دست برندهایی است که مخاطب خود را به پشت صحنه کسب وکارش می برد. با این حال یک تفاوت اصلی در زمینه نحوه فعالیت این شرکت وجود دارد. در واقع اسپارک صفر تا صد برنامه های خود را به شما نشان خواهد داد. همکاری با برندهایی نظیر هیلتون، Visit Florida و موزه دالی کارنامه موفقی را برای این آژانس به ارمغان آورده است.

۱۰- BDDO San Francisco

همانطور که در بخش بیوگرافی اکانت BDDO درج شده است، مطالب این صفحه «فقط و فقط مربوط به کار، کار و کار است». مطالب این صفحه آخرین کارهای شرکت و دستاوردهای آن در سطح بین المللی را به نمایش می گذارد. به عنوان مثال آخرین پروژه این شرکت همکاری با جشنواره کن در زمینه بازاریابی بوده است.

۱۱- Anomaly

هنگامی که موسسه ای عنوان بهترین آژانس سال ۲۰۱۷ را کسب می کند، انتظارات از آن بالا خواهد رفت. به اشتراک گذاری روند کار روزانه در دفتر اصلی شرکت به همراه مصاحبه با کارمندان بخش اصلی مطالب این صفحه را تشکیل می دهد. بدون شک آگاهی از نحوه فعالیت اعضای برترین آژانس تبلیغاتی سال گذشته تاثیر بسیار زیادی روی تغییر نگرش مان نسبت به تبلیغات و بازاریابی خواهد داشت.

۱۲- آژانس مارتین

امکان ندارد طرفدار برندهای مطرحی همچون شورولت، Geico و Oreos باشید و نام آژانس مارتین به گوش تان نخورده باشد. این موسسه در زمینه تبلیغات سابقه همکاری با برندهای سرشانسی را دارد. با این حال برای مارتین فعالیت به عنوان آژانسی حرفه ای مانع از پرداختن به امور دیگر نشده است. برهمین اساس این آژانس در فعالیت هایی نظیر هنرهای خیابانی نیز شرکت می کند. همین امر باعث ایجاد تنوع حیرت انگیزی در میان فالوورهای این موسسه شده است.

۱۳- Salted Stone

شاید در نگاه نخست معرفی چنین آژانس کوچکی در کنار غول های دنیای تبلیغات اندکی عجیب به نظر برسد. با این حال نگاهی هرچند گذرا به محتوای صفحه این برند به خوبی گویای کیفیت و باز کردن ذهن خلاق دست اندرکارانش است. این آژانس دیجیتالی با دفتری در کالیفرنیا از اینستاگرام به منظور نمایش پشت صحنه کسب وکار و همچنین آخرین نمونه کارهای خود استفاده می کند.

۱۴- Talk Shop Media

شاید باورش اندکی سخت باشد، اما کیفیت کار Talk Shop Media به اندازه ای است که پرنس ویلیام و همسرش یکی از مشتریان ثابت آن محسوب می شوند. این آژانس دیجیتالی در زمینه تاثیرگذاری و بهبود روابط تجاری تخصص دارد. صفحه اینستاگرامش نیز حول همین محور توسعه یافته است.

۱۵- GS P

GS P (Goodby silverstein partners) از تیم مدیریتی ماهری سود می برد. مارگارت جانسون به عنوان مدیر بخش خلاقیت و پردازش ایده این شرکت در سال گذشته جایگاه سی ام را در بخش خلاق ترین افراد در صنعت تبلیغات به خود اختصاص داد. برهمین اساس صفحه رسمی این برند در ایسنتاگرام فرصت مشاهده کارهای جانسون و همکارانش را به کاربران می دهد.

۱۶- RPA Advertising

اکانت اینستاگرام موسسه تبلیغاتی RPA تجربه فعالیت کارمندان شرکت را در قالبی طنز برای کاربران به نمایش در می آورد. به عنوان مثال آخرین مطالب صفحه این برند مربوط به نقاشی یکی از فرزندان کارمند بخش حسابداری است. به روزرسانی مداوم مطالب صفحه در کنار توضیحات تکمیلی امکان مناسبی برای افراد به منظور الگوبرداری از ایده های شرکت فراهم کرده است.

۱۷- Colle + McVoy

اگر تاکنون به ارتباط میان سگ ها و طراحی فکر نکرده اید، حتما به صفحه اینستاگرام Colle + McVoy نگاهی بیندازید. این آژانس در زمینه تبلیغات مبتنی بر استفاده از حیوانات مهارت بالایی دارد. اگر در زمینه کمپین های محیط زیست یا حفاظت از حیوانات فعالیت دارید، مطالب این اکانت کاربرد زیادی برای تان خواهد داشت.

۱۸- Hzdh

اکانت رسمی آژانس Hzdh هدف اصلی خود را ارائه ایده هایی به کاربران به منظور پردازش طرح های مستقل شان اعلام کرده است. براین اساس راهنمایی های مفیدی در زمینه استفاده از ابزارهای گوناگون و همچنین نحوه پردازش ایده ها از نخستین گام تا مرحله نهایی در اختیار افراد قرار می دهد.

تاکید بر طیف های گوناگون رنگ آثار این برند را منحصر به فرد ساخته است. به همین دلیل شمار مخاطب های صفحه این برند به اندازه سایر غول های معرفی شده در این مقاله نیست.

۱۹- Social Distillery

Social Distillery تنها موسسه فعال در زمینه ارتباطات دیجیتال و جذب مخاطب است که در این مقاله به معرفی اش می پردازم. بدون شک این برند تازه تاسیس نه از نظر سابقه و نه از جهت شمار مشتریان قابل مقایسه با سایر برندهای نام برده در بخش های قبلی نیست. با این حال صفحه اینستاگرام Social Distillery به خوبی این نکته را ثابت کرده که حتی برندهای کوچک نیز می توانند با ایده های خلاقانه نگاه ها را به سوی خود جلب کنند. الگوبرداری از ایده های این شرکت شما را در جهت پردازش ایده های مناسب برای برنامه های کوتاه مدت یاری خواهد کرد.

۲۰- St8mnt

آخرین آژانس این مقاله St8mnt است. با این حال معرفی آن به عنوان آخرین نمونه هرگز به معنای کیفیت پایینش در مقایسه با سایرین نیست. تنها نگاهی کوتاه به مطالب اکانت اینستاگرام این برند به خوبی شما را نسبت به مهارت کارمندانش مجاب خواهد کرد. پست های St8mnt عمدتا شامل آخرین کارهای شرکت به همراه توضیحات تکمیلی است.

نظرات بسته شده است.