Take a fresh look at your lifestyle.

اخلاق در تبلیغات و دمیدن روح به برند

برند تنها چیزی که باعث تبدیل شدن خریدار به مشتری وفادار می‌شود. حتی بهترین محصولات دنیا نیز بدون پشتوانه برند فقط یک شی هستند، اما آنجاییی یک کسب و کار را ماندگار می‌کنند که روح داشته باشند. برند اگر روح نداشته باشد برند نیست.

اخلاق در تبلیغات بخشی از مسئولیت اجتماعی برند محسوب می‌شود و موجب دمیدن روح به برند می‌گردد. این نوع تبلیغات، داستانی برای برند می‌شوند تا به مانایی آن کمک کند.

در زیر دو تبلیغ را مثال می‌زنیم که در تبلیغ اول آیکیا Ikea به طور مستقیم به یک موضوع اجتماعی اشاره می‌کند و در تبلیغ بعدی یک پیام غیرمستقیم ولی ساده داریم که از این نوع در ایران نیز بسیار داریم و آخرین مورد مشابه از آن تبلیغات برند آبمیوه سان‌استار هست که البته بسیار اغراق‌آمیز عمل می‌کند و این موضوع در بسیاری مواقع رسالت اصلی اخلاق در تبلیغات را مخدوش می‌کند.

تیزر تبلیغاتی آیکیا
تبلیغ آکیا IKEA پیرو دغدغه‌های زندگی مدرن و ماشینی در سوئد و افزایش طلاق (البته این آمار به مراتب بسیار پایین‌تر از ایران است) و عکس‌العمل و رفتار نوجوانان در خانواده است.
تبلیغ آکیا با عنوان “Where life happens” به این موضوع اشاره می‌کند که برای ایجاد تغییر نیاز به طغیان و انفجاری بزرگ است، همان کاری که مادر مطلقه انجام می‌دهد.

تیزر تبلیغاتی مک‌کافی
در این تبلیغ پیام بسیار ساده است: خواب آلودگی و عدم هوشیاری کاملا خطرناک است، چه در محل کار و چه در هنگام رانندگی می‌تواند موجب به خطر افتادن و یا خسارت جبران ناپذیر شود.
تبلیغ مک‌کافی با شعار Think Straight به این موضوع اشاره دارد که عدم هوشیاری از تمرکز جلوگیری می‌کند.
بنابراین بیلبوردهای تبلیغ McCoffee در مناطقی نزدیک به مدارس، اماکن شلوغ و … نصب شده و مخاطب را آگاه می‌کند که با نوشیدن یک قهوه خود را برای گوش دادن موسیقی، فیلم و رانندگی متمرکز کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.