Take a fresh look at your lifestyle.

راهکارهایی ساده برای ارتقای کیفیت مدیریت در شرکت / ۶ خواسته یک تیم کاری از مدیر خود

مهم ترین دارایی یک مدیر بدون تردید مشتریان و کارمندان وی هستند. این دو در کنار یکدیگر ضامن موفقیت شرکتند و لازم است همواره مورد توجه قرار گیرند. اگرچه مشتریان همیشه برای شرکت ها از جایگاه بالایی برخوردار هستند، با این حال تمرکز در این بخش نباید شما را از توجه به مورد دوم بازدارد. در بسیاری از شرکت ها چندان توجهی به خواسته کارکنان نشده و همین امر باعث می شود انگیزه کاری افراد در سطح متوسطی باقی بماند. این امر که همواره اعداد را معیار سنجش قرار دهید تنها باعث خواهد شد استرس در افراد افزایش پیدا کند.

در همین راستا ضروری است نظارت خود روی تیم کاری را همراه با رعایت شرایط هر یک داشته باشید.در ادامه به بررسی شش خواسته اصلی و در عین حال ساده تیم کاری از شما به عنوان مدیر شرکت خواهیم پرداخت.


۱- مهربانی

همه افراد خواهان مهربانی و محبت هستند. با این حال تصور غلطی وجود دارد که در محیط های کاری به علت فضای رسمی که دارد نباید به احساسات توجهی کرد. با این حال توجه داشته باشید که تیم کاری شما متشکل از انسان ها هستند نه روبات ها، به همین خاطر ضروری است همواره رفتاری توام با محبت داشته باشید. با این حال میزان آن نباید به حدی باشد که زمینه ساز سوءاستفاده ها شود. با این حال یک مهربانی منطقی چیزی است که کارمندان در درجه اول از رئیس خود انتظار دارند. در همین راستا همواره گفته شده افرادی که خود در دوره ای کارمند بوده اند، بهترین گزینه ها در این رابطه محسوب می شوند. توجه داشته باشید که مهربانی ساده است و هزینه ای در پی نخواهد داشت. به همین خاطر انجام ندادن آن تصمیمی حرفه ای محسوب نخواهد شد.

۲- حس اعتماد

به منظور کاهش استرس کاری افراد لازم است اعتماد آنها را به خود جلب کنید. این امر باعث خواهد شد آرامشی مناسب در رابطه با بسیاری از دغدغه های فکری ایجاد شود. در این رابطه عملکرد خود را هدف قرار دهید و صرفا به بیان جملات تأثیرگذار بسنده نکنید. توجه داشته باشید که عدم اعتماد و اعتقاد کافی به مدیریت باعث خواهد شد عملکرد سیستم شرکت دچار اختلال شود و همین امر برای توقف روند رو به جلوی شما کافی خواهد بود. به همین خاطر همواره به نحوی عمل کنید که کارمندان بتوانند به شما اعتماد کنند و به این واسطه از بسیاری از فکرهای تنش زا رهایی یابند. در آخر توجه داشته باشید که اعتماد باید دوطرفه باشد. در واقع باید شخصیت خود را به نحوی سازمان دهید که این احساس در کارمندان شکل گیرد که شما به عنوان مدیر شرکت نیز به آنها اعتماد کافی دارید.

۳- اعتماد به نفس

هنگامی که کارکنان احساس کنند مورد اعتماد قرار گرفته اند به نحو طبیعی اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. این امر احتمال ریسک کاری را کاهش می دهد و جسارت انجام کارهای جدید را به افراد خواهد داد. همواره مدیران باید نسبت به این واقعیت آگاه باشند که اعضای تیم آنها متشکل از افراد متفاوت بوده و به همین خاطر لازم است یک دیدگاه در رابطه با کارمندان وجود نداشته باشد. این امر اگرچه در ابتدا کمی دشوار به نظر می رسد، اما در صورت پیاده سازی اصولی به عادت کاری شما تبدیل و همین امر باعث خواهد شد توجه داشته باشید که اشتباه برای هر فردی ممکن است رخ دهد و در این رابطه هیچ استثنایی وجود ندارد.

به همین دلیل نباید با اولین اشتباه کارمند خود به نحوی عمل کنید که وی در انجام کارهای دیگر خود تحت فشار زیاد قرار گیرد. تحت این شرایط احتمال وقوع مجدد اشتباه بالا خواهد رفت و به علت واکنش بسیار بد شما، تمایل به سمت پنهان کاری خواهد رفت که خود مشکلات بسیاری به همراه خواهد داشت.

۴- صبر

همواره مدیریت کاری چالش برانگیز است و باید مجموعه ای از بهترین رفتارها باشید. بدون تردید مدیری که همواره واکنش سریع و عجولانه دارد، کارمندان را به سختی آزار خواهد داد. این امر تحت هیچ شرایطی مناسب یک مدیر نیست و انتظار می رود شما در شرکت به عنوان صبورترین و در عین حال خوش بین ترین فرد معرفی شوید. اگرچه همه افراد خواهان انجام سریع کارها هستند با این حال این امر در صورتی که منجر به کاهش کیفیت کاری شود، مضر خواهد بود. به همین خاطر باید صبر را به عنوان یکی از ملزومات مدیریت مورد توجه قرار دهید و در صورتی که از آن برخوردار نیستید، اقدام به تقویت آن کنید.

۵- مشاور

به عنوان مدیر شرکت و با توجه به اینکه شما از سطح علمی و توانایی بالاتری نسبت به سایر افراد حاضر در شرکت برخوردار هستید، انتظار می رود همواره به افراد در راستای عملکرد بهتر مشاوره دهید. با این حال در این رابطه ممکن است فرد بنا به دلایلی تمایلی به انجام این کار نداشته باشد. این هنر شما است که چگونه فضا را برای انتقال تجربه و دانش خود مهیا می سازید. همچنین فراموش نکنید که این امر باید به صورت مداوم تکرار شود. خصوصا در شرایطی که افراد به موفقیتی دست یافته یا با شکستی مواجه می شوند، نیاز به راهنمایی تشدید می یابد.

۶- احترام

به هر نحوی که با تیم خود رفتار کنید آنها نیز با شما رفتار خواهند کرد. به همین دلیل در صورتی که خواهان آن هستید مورد احترام واقع شوید، لازم است این باور را در خود شکل دهید که کارمندان برده شما نیستند و لازم است همواره رفتاری توام با احترام با آنها داشته باشید. اگرچه فضای کاری در برخی از موارد ایجاب می کند که رفتاری تند را از خود بروز دهید، با این حال این امر نباید منجر به خدشه دار کردن شخصیت آنها شود. بدون تردید با بزرگ کردن کارمندان خود می توانید به بهترین شیوه به بالاترین حد تأثیرگذاری که نفوذ در قلب ها است دست پیدا کنید.

در آخر توجه داشته باشید که تمامی موارد معرفی شده هیچگونه هزینه ای ندارد و به همین خاطر و با توجه به اینکه منجر به رضایت افراد خواهد شد، توصیه می شود از همین امروز مورد توجه جدی شما قرار گیرند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.