Take a fresh look at your lifestyle.

زمان معرفی ظرفیت گردشگری سلامت برای خلق ایده های نو فرا رسیده است

یک فعال گردشگری سلامت گفت زمان آن رسیده تا با معرفی ظرفیت های گردشگری سلامت فضای انگیزشی را برای استارت آپ ها و نخبگان فراهم کنیم تا شاهد ایده های نو در این حوزه باشیم.

سیدحسن موسوی، کارشناس گردشگری سلامت به خبرنگار مهر گفت: اگرچه گردشگری سلامت از فقدان بازاریابی حرفه ای در خارج از مرزها رنج می برد، اما رضایتمندی گردشگران خارجی از کیفیت بالای خدمات پزشکی، ارزان بودن خدمات درمانی، اسکان مناسب و همچنین سهولت در ورود و خروج به ایران باعث شده توریست ها پس از بازگشت به کشورشان، خود به عنوان معرف و بازاریاب عمل کرده و هموطنان خود را برای درمان به ایران تشویق کنند.

وی تصریح کرد: گردشگری سـلامت بـه عنـوان صـنعتی نوپـا در مراحـل نخست تشکیل گروه های مدیریتی و هماهنگی بخش خصوصی است که البته همین امر باعث اشتغال زایی و رونق کسب و کارهای جدید شده است. به طور نمونه درحال حاضر شرکت های جدیدی در حوزه گردشگری سلامت در مشهد راه اندازی شده اند که نقش هماهنگ کننده خدمات درمانی و حلقه واصل گردشگر با پزشک را ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه باید مطالعـات مفصــلی در زمینــه ســاختارهای مــدیریت گردشگری سلامت انجام شود، افزود: طی چند سال اخیر متولیان امر به خصوص در سازمان میراث فرهنگی در حوزه خدمات گردشگری، وزارت خارجه در قالب تسهیل صدور روادید و همچنین وزارت بهداشت در تجهیز و نظارت بیشتر بیمارستان ها اقدامات اثربخشی را در این حوزه انجام داده اند اما به نظر می رسد برخی برنامه ریزی های محتاطانه و تعدادی از اقدامات صورت گرفته، شتاب لازم را ندارد که از آن جمله می توان به اعتماد کردن تعدادی از دستگاه ها به بخش خصوصی و واگذاری برخی امور به دست فعالان این صنعت اشاره کرد.

وی ضـعف سیسـتم تبـادلات الکترونیکـی مـالی بین المللـی در بیمارسـتان هـا و مراکـز درمانی نمونه را یکی از کمبودهای این حوزه دانست و افزود: بی تردید پتانسیل های داخلی و ظرفیت های بی بدیل کشورمان در حوزه پزشکی تا حدی است که این موارد مانع حضور گردشگر نمی شود ولی اگر تبادلات الکترونیکی مالی بین المللی در بیمارستان های ایران اجرایی شود سرعت و کیفیت خدمت رسانی به بیماران خارجی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.