Take a fresh look at your lifestyle.

آیا به تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان اتکا کرد؟

این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه ریزی برای حضور مؤثرتر و موفق تر در آن هستند. ترند شبکه های اجتماعی از محبوب ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب و کارها است.

وقتی بحث در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیش می آید، ترند جهانی با ایران بسیار متفاوت است. با فاصله بسیار زیادی فیس بوک سردمدار شبکه های اجتماعی است، این در حالی است که این شبکه محبوب در ایران فیلتر است و عملا برندها هیچگونه فعالیت متناسب و برنامه ریزی شده ای در آن ندارند. در ایران به نظر می رسد که محبوب ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۱۸میلیون کاربر فعال ایرانی است.

براساس آخرین نظرسنجی که مؤسسه سوشال فرش Social Fresh از نظر بازاریابان به دست آورده است، فیس بوک بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات است و پس از آن توئیتر در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که اینستاگرام در حال رشد بسیار سریعی است و با توجه به بهینه سازی هایی که انجام می دهد به زودی جایگاه سومی خود را با توئیتر تغییر خواهد داد.

براساس آماری که مؤسسه استاتیستا Statista منتشر کرده است بیش از ۶۰درصد بازاریابان به تبلیغات در فیس بوک تکیه می کنند و این آمار برای توییتر ۳۲درصد و اینستاگرام ۳۰درصد است. نباید فراموش کرد که شبکه اجتماعی لینکدین با ۲۳درصد در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد.

براساس آخرین گزارشی که فیس بوک اعلام کرده است، بیش از ۲۰۰ هزار کسب و کار به شکل ماهانه در اینستاگرام تبلیغ می کنند. این درحالی است که این سرویس برای ایران مسدود و امکان دسترسی به آن از راه های آسان وجود ندارد. البته روش های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغ از طریق انتشار پست در صفحات محبوب و همکاری با اینفلوئنسرها راهکارهایی است که برندها و آژانس های تبلیغاتی در ایران به سراغ آن می روند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترند جدیدی است که برندهای خارجی و داخلی از آن در سال آینده به میزان بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد، اما باید نشست و دید به نسبت استفاده از این ابزار، دانش مرتبط با آن نیز در ایران افزایش پیدا می کند یا خیر.

نظرات بسته شده است.