Take a fresh look at your lifestyle.

از حفاظت از حقوق علائم برند تا نفوذ در بازار

برند سازی زبان مشترکی بین بنیان گذاران استارت آپ ها، مدیران برند و بازاریابی است که می تواند کسب وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب وکار تبدیل کند.

برند های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده اند. بعضی موفق بوده اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب و کار های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل های علمی برند سازی است. 

در این مطلب به نقل از نوپانا به نکات مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برند ینگ کسب وکار، دانستن آنها ضروری است، می پردازیم.

حفاظت از حقوق علائم برند

به اقدام قانونی که در راستای حفاظت از حسن شهرت یک علامت تجاری یا برند انجام می شود، حفاظت از حقوق علائم تجاری یا برند می گویند. این اقدام، تنها در کشورهایی ضمانت اجرایی دارد که حقوق علائم تجاری ثبت شده را به رسمیت می شناسند.

نفوذ در بازار

نفوذ در بازار به میزانی گفته می شود که یک شخص یا سازمان در یک بازار خاص، از برندی خرید کرده باشد. همچنین نفوذ در بازار می تواند میزان شناخت خریداران از یک محصول یا خدمت را افزایش دهد. نفوذ در بازار، راهبردی توسعه محور است که در این راهبرد، یک شرکت تمام توان خود را بر بازار هدفش متمرکز می کند. در پس این اقدام همان شرکت می تواند سهم بازار خود را افزایش داده یا مزیت های رقابتی خودش را بهبود دهد.

نظرات بسته شده است.