Take a fresh look at your lifestyle.

شبکه های اجتماعی، راهکاری برای روایت داستان برند شما

همه ما در دوران کودکی، عاشق شنیدن قصه های هیجان انگیز بودیم. وقتی قصه گو شروع به گفتن داستان می کرد، هر لحظه منتظر شنیدن ادامه قصه بودیم و در قسمت های حساس، سراپاگوش می شدیم تا از اتفاقات بعدی آگاه شویم. همه اینها به دلیل قدرت قصه گویی شخصی بود که به بهترین شکل داستان را برایمان روایت می کرد.

سال ها از آن دوران گذشته است. شاید اکنون شخصیت های قصه های قبلی دیگر برایمان جذاب نباشند، اما علاقه ما به شنیدن داستان های جالب همچنان ادامه دارد!

برای اینکه بدانید انتخاب روش مناسب در روایت داستان برند شما برای مشتری تا چه حد اهمیت دارد، به این مثال توجه کنید:

دوست شما با یک محصول جدید به خانه شما آمده و کل مشخصات محصول را از روی دستورالعمل آن برای تان می خواند. سپس به شما می گوید که بسیار از این محصول راضی است و از شما می خواهد آن را خریداری کنید. به نظر شما این کار خیلی عجیب نیست؟

راهکار بهتر این است که دوست شما ابتدا مقدمات را برای شما آماده سازی کرده و پیش زمینه ای از کاربرد این محصول ارائه دهد. سپس با توجه به جلب علاقه تان، به شما پیشنهاد کند آن محصول را خریداری کنید. حالا تصور کنید دوست شما یک کمپانی است که سعی در فروش محصولاتش دارد.

همانطور که دیدید، اگر کمپانی برای فروش محصول خود خط داستانی جذابی داشته باشد که شما نیز با آن همذات پنداری کنید، استراتژی فروش این کمپانی بسیار موفق تر خواهد بود.

پس اگر شما هم قصد دارید داستان برند خود را به شکل جالبی برای مردم روایت کنید، این نکات ساده ولی کاربردی به شما کمک خواهند کرد:

۱- جایگاه کنونی برندتان کجاست؟

به غیر از حالتی که برند شما تازه شروع به فعالیت کرده باشد، باید قبل از اینکه داستانی جدید برای برند خود تعریف کنید، بدانید که از پیش مردم درباره این برند چه دیدگاهی داشته اند.

این بدان معنی نیست که باید همواره یک روند ثابت داشته باشید. همانطور که مردم با گذر زمان تغییر می کنند، شخصیت برند شما نیز باید تکامل پیدا کند، اما این مهم است که بدانید کار را از کجا شروع کردید و دورنمای برندتان کجاست!

۲- ارزش های اصلی کمپانی را در نظر بگیرید

قبل از اینکه هر نوع خدمات یا محصولی را در معرض دید مردم قرار دهید، حتما به این موضوع واقف باشید که آیا این کار با ارزش های برند شما هماهنگ است؟ و آیا خط داستانی که تعریف می کنید همان صدای برندتان است که می خواهید به گوش مصرف کنندگان برسد؟

اگر جواب تان بله است، پس با قدرت به کارتان ادامه دهید.

۳- بدانید که برای چه داستان برند را روایت می کنید

قصد شما از این کار یادآوری جایگاه برند در نزد مشتریان حال حاضرتان است؟ یا می خواهید توجه مشتریان آینده را به خود جلب کنید؟ داستانی که جذاب و مؤثر باشد، دنبال کنندگان را تبدیل به مشتریان وفادار شما می کند.

۴- داستان تان قابل ارتباط برقرار کردن است؟

مواردی که در این متن برای تان می گوییم به سختی قابل رده بندی هستند، ولی شاید به جرات بتوان گفت که این مورد مهم ترین نکته ای است که باید رعایت کنید. خودتان را به جای مشتری قرار دهید و از بیرون به داستان تان نگاه کنید. آیا به صورت احساسی با آن ارتباط برقرار می کنید؟ آیا به اندازه کافی شما را تحت تأثیر قرار می دهد تا آن را با دوستان تان در میان بگذارید؟ آیا محتوای داستان، شما را ترغیب به استفاده از محصول یا خدمات این برند می کند؟

۵- مشتری را به عنوان بخشی از برندتان در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای اثربخش بودن داستان برند این است که کمتر در مورد خودتان و بیشتر در مورد مشتریان صحبت کنید. به مشتریان احتمالی خود نشان دهید که برندتان چگونه روی مشتریان کنونی شما تأثیرگذار بوده است.

۶- از ویدئو استفاده کنید

استفاده از ویدئو در شبکه های اجتماعی تا حد زیادی مشارکت مردم را تضمین می کند. هیچ چیزی غیر از یک ویدئوی کوتاه و الهام بخش یا حتی تکه هایی از پشت صحنه کار، نمی تواند شخصیت برندتان را به نمایش بگذارد.

۷- از ابزار مناسب استفاده کنید

حتما شما مشتریانی دارید که در شبکه های اجتماعی مختلف با شما در ارتباط هستند، اما این به آن معنی نیست که با یک ابزار واحد و همزمان، در همه شبکه ها اقدام به جلب مشارکت مردم کنید. در ابتدا ببینید مشتریان بالقوه بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی فعال هستند و کارتان را از آنجا شروع کنید. سپس ابزار مناسب برای هر شبکه را بیابید و در مواقع مناسب با هوشمندی از آن استفاده کنید.

۸- ثابت قدم و مشتاق باشید

خط مشی برندتان باید کاملا مشخص باشد تا مصرف کنندگان دچار شک و تردید نشوند. هرگز طوری رفتار نکنید که ذهن مصرف کننده آشفته شود. همیشه با صداقت از کارتان حرف بزنید و به خاطر داشته باشید که صداقت رمز موفقیت است!

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.