Take a fresh look at your lifestyle.

گزارش سازمان فناوری اطلاعات / وضعیت توسعه استارت آپ ها ایرانی در حوزه آی تی

برمبنای آماری که از سوی مرکز کسب وکارهای نوپای سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده است، استارت آپ های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سهم ۶دهم درصدی در بازار جهانی دارند.

به گزارش مهر، روند رشد و وضعیت توسعه کسب وکارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برمبنای شاخص هایی چون بلوغ، حوزه فعالیت و محدوده بازار آنها از سوی مرکز توسعه کسب وکارهای نوپای سازمان فناوری اطلاعات اعلام شد

.

نیم درصد استارت آپ ها به بلوغ رسیدند

برمبنای این گزارش که در همایش مدیران وزارت ارتباطات منتشر شد، ۴۹درصد استارت آپ های ایرانی آماده ورود به بازار بوده یا وارد بازار شده اند، اما تنها نیم درصد این استارت آپ ها به بلوغ رسیده اند.

درحال حاضر ۲۳.۴ درصد استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات به رشد و درآمد رسیده اند و ۱۱.۵ درصد استارت آپ ها نیز در حال گسترش در بازارهای جدید هستند. همچنین ۱۵.۶ درصد استارت آپ ها در حال ارائه نمونه اولیه ایده خود برای شکل گیری در بازار هستند.

خرید و فروش؛ بیشترین حوزه فعالیت استارت آپ ها

در بخش فعالیت استارت آپ های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران نیز ۱۷.۸درصد استارت آپ ها در حوزه خرید و فروش و به اشتراک گذاری آنلاین کالا فعال هستند، ۱۲.۲درصد در حوزه ارائه خدمات فنی و ۱۰.۸درصد در حوزه مشاوره آموزشی و سرگرمی فعالیت می کنند.

بررسی ها نشان می دهد که در حوزه بانک اطلاعاتی از افراد یا کسب وکار، استارت آپ ها سهم ۷.۵درصدی، در حوزه گردشگری سهم ۳.۸درصدی، در حوزه حمل و نقل و تحویل کالا و لجستیک سهم ۵.۶درصدی و در حوزه خدمات مالی و فین تک سهم ۶.۶درصدی دارند.

در همین حال ۴.۴درصد استارت آپ های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه تبلیغات و تحقیقات و ۷.۵درصد در زمینه اطلاع رسانی و درج آگهی فعالیت می کنند و ۳.۴درصد حوزه فعالیت استارت آپ ها نیز به مقوله سلامت مربوط است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.