Take a fresh look at your lifestyle.

تحلیل کمپین تبلیغاتی آبمیوه سانی نس

برند سانی نس یکی از برندهای آبمیوه است که اخیرا تصمیم به ساخت آگهی هایی با محوریت معرفی برند خود گرفته است. به بهانه تبلیغات برند سانی نس و حضور اقای گلزار، سراغ خانم سمیرا انتصاری رفتیم تا تحلیل ایشان را در این مورد جویا شویم. آنچه در ادامه می خوانید نظرات کارشناس خواهد بود:

حضور سوپراستارها برای یک برند جدید می تواند کمک بزرگی برای جایگاه سازی در ذهن جامعه هدف باشد و در کل، حضور یک هنرمند یا بازیگر محبوب عموم مردم در تبلیغات یکی از شیوه های تبلیغاتی است که در کل دنیا استفاده می شود و مسلما جواب هم داده است. اما وقتی از حضور یک سوپراستار محبوب مردم که همگی می دانیم چه هزینه سنگینی هم برای برند دارد، کاملا ناشیانه در تبلیغات استفاده می شود، نتیجه چیزی جز این کمپین ضعیف با این حجم تبلیغات نمی شود!

مسلما حضور آقای محمدرضاگلزار که محبوبیت زیادی میان مردم جامعه دارد، به فروش بیشتر و جایگاه سازی برند در ذهن مخاطب کمک می کند، اما به چه اندازه؟ یکی از مهم ترین موارد در ایجاد جایگاه ذهنی مناسب در این برند استفاده از یک سوپراستار است، اما وقتی کمی تمرکز کنیم حضور ایشان را که سفیر برندهایی چون آدامس جی. یو. ام، ساعت لاندویل یا تبلیغات مجتمع تفریحی توریستی دشت نور است وه به تازگی زمان اکرانش تمام شد یادآور می شود. با این تفاوت که رقیب اول این محصول در بازار سان استار است که سال هاست با سیروان خسروی جایگاه سازی مناسبی انجام داده است یا در محصولات متفاوت مانند آقای بهرام رادان که تصور بر این است کاملا در جامعه به عنوان سفیر نوین چرم شناخته شده است.

در نگاه بعدی به این تبلیغات مواردی که کاملا جلب توجه می کند استفاده نامناسب عناصر بصری، مانند رنگ نامناسب و اشتباه در فصلی که زمان افت بالای فروش این نوع محصولات است، گریم برنزه، استایل مو، کلاه، عینک و لباس تابستانه مدل، با رنگ بندی زرد و نارنجی و آبی که حال و هوای کاملا تابستانی در تصویر حاکم هستند و در اینجا نمی توانیم تأثیر ناخودآگاه رنگ بر ذهن انسان ها را نادیده بگیریم.

در مورد اسلوگان انتخاب شده برای این محصولات که نوشته شده: صمیمی، سرزنده، جذاب، قابل اطمینان! سؤال من اینجاست که کدام آبمیوه می تواند صمیمی، سرزنده، جذاب و قابل اطمینان باشد؟ در اینجا جایگاه ارزش برند با تگ لاین یا اسلوگان اشتباه گرفته شده است، مثلا برند کوکاکولا ارزش برند خود را وفاداری به مشتری می داند، اما هیچ وقت این موضوع را در تبلیغات خود مطرح نمی کند. چون ارزش برند، ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک می کنند. ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه گیری می شود، نه اینکه در اسلوگان کمپین تبلیغاتی برای معرفی یک محصول قرار بگیرد.

مدیر خلاقیت آژانس ماورای

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.