Take a fresh look at your lifestyle.

۳ پرسش اساسی برای تصمیم گیری بین «بازاریابی مبتنی بر محتوا» و «تبلیغات محلی» / تبلیغات محلی در برابر بازاریابی محتوایی

جدال میان کوکا و پپسی، این جنگ به همان میزان که تعیین کننده است، تفرقه افکن نیز است. طرفداران هر طرف، بدون توجه به میزان مخالفت هایی که با آنها می شود، با استدلالات شان آماده دفاع از مواضع خود هستند.

به موازات رقابت مستقیم تبلیغات بومی و بازاریابی محتوا بر سر وجوه بودجه، جنگ مشابهی نیز در دنیای بازاریابی در حال شکل گیری است. شرکت ها با آمادگی برای تلاشی سخت، به دنبال دستیابی به بهترین نتایج نیز هستند و صنعت منتظر است تا ببیند که کدام استراتژی ضربه نهایی را به حریف وارد خواهد ساخت.

بازاریابی محتوا، همانگونه که توسط مؤسسه بازاریابی محتوا تعریف شده، عبارت است از «فرآیند خلق و توزیع محتوای ارزشمند و مربوط برای جذب، کسب و تعامل مخاطبان هدف که به خوبی تعریف و درک شده باشد با هدف تشویق اقدامات سودمند مشتریان». این محتوا می تواند شامل پست های اجتماعی-رسانه ای، نوشته های وبلاگ، مقالات و گرافیک اطلاع رسان باشد که از طریق تبادل نظر رسانه ای، اشتراک گذاری اجتماعی و تبلیغات دیجیتال توزیع می شود.

تبلیغات بومی عبارت است از محتوای پردازش شده (معمولا یک مقاله) که توسط یک تبلیغ گر نوشته می شود، ولی در فرم ناشران به چاپ می رسد، گویی که توسط هیأت تحریریه و در یک منبع ویژه خبری آنلاین یا بلاگ درج و منتشر شده است.
برای جلوگیری از ایجاد سردرگمی، در زیر لیستی از سه سؤال آورده شده تا پیش از تصمیم گیری راجع به مناسب بودن بازاریابی محتوا و یا تبلیغات بومی برای برندتان، آنها را از خود بپرسید:

۱- هدف من چیست و چگونه موفقیت را اندازه خواهم گرفت؟

معیارها بسیارند- برداشت ها، امتیازات کلیکی، لایک ها، به اشتراک گذاری ها، کامنت ها- و مشخص کردن چیزی که می خواهید اندازه بگیرید تصویری واضح از نمای موفقیت برای هر کمپین در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر به دنبال شناخت گسترده برند خود هستید، تبلیغات بومی می تواند میلیون ها برداشت «بالقوه» و تبادل کلیک با وب سایت تان را در اختیار شما قرار دهد، البته در صورتی که به مخاطبان مناسبی خدمت کرده باشید. چنانچه به دنبال تعامل هستید، بازاریابی محتوا می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

برای مثال، محتوای اجتماعی را می توان روی گروه های خاصی از مردم هدف گیری کرد و پلتفرم هایی که تحلیل های نهایی مناسبی دارند که استانداردهای کیفیت و جمعیت شناسی را در اختیار شما قرار می دهند و آگاهی هایی در رابطه با اینکه چه کسی با چه نوع محتوایی درگیر است فراهم می کنند. این نقطه داده ها را با نرم افزار تحلیلی ترکیب کنید تا تصویری مناسب از موفقیت کمپین به دست آورید. محتوای تبلیغات بومی در سایت های ثالث قرار می گیرد تا بدین ترتیب مشخص شود چه استانداردهایی را سایت می تواند پیش از راه اندازی کمپین فراهم کند.

بودجه من چقدر است؟

در مقایسه با قیمت تبلیغات سنتی، تبلیغات بومی بسیار ارزان به نظر می رسند و در دنیای تبلیغات دیجیتال می توانند بسیار قدرتمند ظاهر شوند.

در مقابل، سپردن بازاریابی محتوا به خروجی های رسانه ای تأثیرگذار یک شیوه کم هزینه برای دستیابی به مشتریان بالقوه است و می تواند از طریق دپارتمان بازاریابی یا آژانس خارجی ترتیب داده شود. رسانه های اجتماعی به گسترش محتوای شما کمک می کنند و حتی صرف هزینه برای یک تبلیغ کوچک دیجیتال روی این پلتفرم ها می تواند به مخاطبان هدفی دست یابد که ممکن است این محتوا را بخوانند.

۲- دستیابی به مخاطبان هدف تا چه اندازه حائزاهمیت است؟

دستیابی به مشتریان درست در زمان مناسب و با پیام مناسب شعاری است که احتمالا اغلب ما در مراسم آغازین بازاریابی یا شنیده ایم یا خود نیز آن را بیان کرده ایم. این شرط بندی برای نفوذ در صورتی قابل دستیابی است که محتوا به درستی هدف گیری شده باشد.

کمپین های محتوای بازاریابی می توانند کنترل بیشتری روی زمان و کسانی که محتوای شما را می بینند بدهند. شبکه هایی همچون فیس بوک و توئیتر به شما اجازه برنامه ریزی و بازاریابی هدفمند و اختصاصی را روی منافع و رفتار مشتریان بالقوه تان می دهند که می تواند عمر محتوای شما را به میزانی که افراد در آن مشارکت می ورزند، گسترش بخشد. با بهره برداری از توانمندی های هدف گیری تبلیغات دیجیتال، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که مطالب توسط مخاطبان بازار هدف درست دیده می شود.

از طریق تبلیغات بومی به مخاطبان زیادی می توان دسترسی پیدا کرد، ولی اطمینان از مخاطبان درست مستلزم دقت زیادی است. سایت های مختلف سطوح و شیوه های گوناگونی از هدف گذاری را ارائه می دهند، لذا باید بررسی کرد که آیا می توان تبلیغات خود را فراتر از مقیاس های ساده ای همچون سن، جنس و وضعیت تأهل هدف قرار داد یا خیر. همچنین اغلب کمپین های تبلیغات بومی یکه باقی می مانند، بدین معنا که تنها در یک سایت ظاهر می شوند. به منظور گسترش دسترسی خود، یا باید یک کمپین دیگر راه اندازی کرد یا مطالب موجود در کانال ها را ارتقا بخشید.

در محیط بی ثبات بازاریابی امروز که در آن بازاریابان در حال مبارزه برای یافتن آمیخته ایده آل هستند، گزینه ها بسیارند. در حالت ایده آل، بازاریابی محتوا و تبلیغات بومی درکنار یکدیگرند و نه مبارز. این دو در هماهنگی با هم بیشترین نظارت را بر روی محتوای شما ایجاد خواهند کرد. با انتخاب هر آمیخته بازاریابی، مطمئن شوید که تمامی آنها در راستای اهداف سازمان شما هستند و در سیلوهای جداگانه فعالیت نمی کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.