بررسی کمپین تبلیغاتی صدتحلیل
صد تحلیل (۱۰۰tahlil.com) یک وبسایت برای علاقهمندان به فعالیت در بورس است.
تمام تحلیلگران، در پلتفرم صدتحلیل پروفایل اختصاصی دارند و سهمهایی که پیشنهاد دادهاند توسط سیستم صدتحلیل بررسی و امتیاز دهی شده است تا حرفهایترین آنها مشخص شوند و شما بتوانید با بررسی رزومه آنها و مقایسه تحلیلگران نسبت به هم، یک یا چند نفر را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده تا از این به بعد آنها به شما بگویند چه سهامی بخرید و چه زمانی آنها را بفروشید.
چالش ها
صدتحلیل به دنبال معرفی خدمات خود به جامعه مخاطبان هدف بود تا از این طریق فضای تعامل بیشتری را با مشتریان خود فراهم سازد. بنابراین برای معرفی خدمات آنلاین خود در جهت جذب افرادی که به سرمایه گذاری در بورس علاقهمند هستند اما به هر دلیل مثل نداشتن تخصص یا نداشتن وقت کافی، سراغ این بازار نیامدهاند، دست به کار شد.
راهکار و استراتژی کمپین
برای پیدا کردن شیوهی مناسب برای تبلیغات ۱۰۰تحلیل از روش A/B تست روی صفحه فرود استفاده شد.
در کمپین اول، هدف صرفا جمع آوری لید از طریق ایمیل در نظر گرفته شد و در کمپین دوم، هدف اطلاع رسانی در مورد خدمات ۱۰۰تحلیل و در کنار آن ثبت نام در سایت مد نظر گرفته شد.
بنابراین در کمپین اول یک صفحه فرود مجزا طراحی شد که یک کتاب آموزشی در قالب Ebook روی این صفحه قرار گرفت، که کاربران میتوانستند با ثبت ایمیل و یا شماره تلفن همراه، کتاب آموزشی را دریافت کنند.
به این ترتیب صد تحلیل این امکان را داشت که از طریق ایمیل و تلگرام کاربران، قدمهای بعدی را برای حفظ و تبدیل کاربران به مشتری را برنامهریزی کند و از این طریق با کاربران به صورت طولانیتر در ارتباط باشد و خدمات خود را معرفی و نیاز کاربران را برطرف کند.
در کمپین دوم صدتحلیل هدف را روی اطلاع رسانی خدمات خود گذاشت و در یک صفحه فرود مجزا توضیحاتی مفید راجع به خدمات وبسایت و شیوهی کارکرد آن در اختیار کاربران گذاشت و به علاوه،کاربران در این صفحه فرود این امکان را داشتند که با ثبت نام سریع روی وبسایت اطلاعات کامل تری دریافت کنند و با پیوستن به جامعهی ۱۰۰تحلیل فعالیت خود را هم شروع کنند.
نتایج کمپین های تبلیغاتی
در این کمپینها که به صورت همزمان و با بودجهی یکسان و بنرهای یک شکل انجام شده بود، نرخ تبدیل کمپین دریافت کتاب آموزشی ۳۵% و نرخ تبدیل کمپین اطلاع رسانی و ثبت نام در سایت ۹% همراه بوده است که این آمار نشان دهندهی این است که نرخ تبدیل کمپین دریافت کتاب آموزشی ۳.۸ برابر بیشتر از کمپین ثبت نام مستقیم بوده است.
نظرات بسته شده است.