Take a fresh look at your lifestyle.

دلایل اهمیت ویدئو در استراتژی تبلیغات / ویدئو مارکتینگ استراتژی

امروزه اکثر کسب وکار ها به طریق مختلف در فضاهای اجتماعی و شبکه های مختلف حضور دارند و هر یک از آنها نیز در شبکه های مختلفی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و … فعالیت دارند. اما آنچه در اینجا مورد توجه است، افزایش استفاده از شبکه هایی است که اغلب تصویرمحور هستند. مانند اینستاگرام. بنابراین با گسترش حضور رسانه ها و افزایش استفاده از ویدئوها و کلیپ های تصویری، استفاده از آنها به عنوان یکی از مهم ترین ابزار در تبلیغات، بیش از پیش مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است.

حقیقت این است که تصاویر و ویدئو ها، در انتقال پیام، قدرت بیشتری نسبت به کلمات دارند و حرف های بیشتری را از طریق آنها می توان به مخاطب گفت و همچنین قدرت جذب مخاطبان بیشتری را دارند. افراد ترجیح می دهند به جای خواندن یک مقاله طولانی، یک تصویر یا کلیپ ببینند که از هر جهت برای آنان جذابیت بیشتری خواهد داشت و اغلب به زمان کمتری نیز نیاز است. در دنیای امروز، مردم توجه بیشتری به تبلیغات تصویری دارند و چنین ویدئو ها و کلیپ هایی، سهم بسیار زیادی از محتوای آنلاین را تشکیل می دهند. با توجه به پیام های اخیر از Convert With Content، نتایجی که از این افزایش حاصل می شود عبارتند از:

۱- ۷۴درصد از ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۷ شامل ویدئو ها و کلیپ ها خواهد بود

۲- ویدئوها بیش از هر محتوای دیگری به اشتراک گذاشته خواهد شد

۳-You Tube به عنوان دومین موتور جست وجوگر قدرتمند در دنیا مطرح خواهد شد

۴-حدود ۸۳۳۳ ویدئو در هر دقیقه به اشتراک گذاشته خواهد شد

۵ -۳۳درصد از دارندگان تبلت ها و تلفن های هوشمند، روزانه حدود یک ساعت مشغول تماشای کلیپ ها در دستگاه خود هستند

۶-انتقال ویدئوها از طریق ایمیل نیز ۲۰درصد افزایش خواهد یافت

با توجه به این تمرکز بر تبلیغات تصویری، یقینا باید استراتژی های مناسبی در راستای آن نیز اتخاذ کرد.

بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد برای ویدئوهای تبلیغاتی یکی از استراتژی های موثر در جهت کمک به برقراری ارتباط با مردمی است که تا به حال تمرکز آنها روی سایت هایی همچون You Tube بوده است. بازاریابان و مبلغان یک برند می توانند منحصرا تمرکز خود را روی افرادی با مشخصات زیر بگذارند:

۱-افرادی که ویدئوهای متفاوتی را نگاه می کنند.

۲-افرادی که کلیپ های متفاوت را به اشتراک می گذارند، برای آنها نظر می گذارند و ….

۳-ویدئوهای مختلف را به صورت کامل و دائمی دنبال می کنند.

۴-در کانال های مختلفی مانند You Tube عضویت دارند.

فرمت های مختلف تبلیغات مانند متن، تصویر، رسانه ها و … روی صفحه نمایش گوگل قابل دسترسی است، اما برای بازاریابی مجدد برای ویدئوهای خود باید یک حساب در You Tube و یک حساب در Google AdWords نیز ایجاد کنید.

به عنوان یک مثال شما می توانید ویدئویی تهیه کنید که نشان دهد چگونه می توان ترمز یک موتورسیکلت را تعمیر کرد. در گذشته، اغلب تصور بر این بود که اینگونه ویدئو ها پس از خرید ابزار لازم برای تعمیر لازم است تا به کمک آنها بتوان به تعمیر پرداخت. درحالی که امروزه اغلب مردم قبل از هر کاری تمایل دارند که این ویدئو را مشاهده کنند و بعد به خرید ابزار لازم بپردازند تا در ابتدا مطمئن شوند که خودشان می توانند این کار را انجام دهند یا خیر. اینگونه ویدئوها می توانند ارتباط خوبی میان وب سایت شما و مخاطبان تان ایجاد کنند. ارتباط بیشتر به معنای ایجاد وفاداری بیشتر نسبت به یک برند، محصول و … است.

نمایش واقعی از محصولات برای خرید

از طریق Google Shopping می توانید به ارائه ویدئوهای متفاوتی در رابطه با محصولات خود بپردازید. بیش از ۵۰درصد از بازدیدکنندگان وب سایت هایی همچون You Tube افرادی هستند که اغلب از طریق ها تبلت ها و گوشی های هوشمند خود وارد این سایت ها می شوند. در نتیجه تهیه ویدئوهایی که روی این دستگاه ها با کیفیت نیز قابل پخش باشند، اهمیت ویژه ای دارد. تهیه ویدئوهایی که نمایش کاملی از محصولات باشد برای بسیاری از صنایع می تواند بسیار اثربخش و البته هیجان انگیزتر باشد. برای مثال تهیه ویدئویی از محصولات یک برند آرایشی زیبایی می تواند اثرگذاری بیشتری بر مخاطب داشته باشد.

انتخاب موضوع مناسب و شیوه ارائه متناسب با آن:

حقیقت این است که ارائه مطالب و محتوای جدید، ارزشمندی کار شما را بالا می برد. افراد تمایل دارند ویدئوهایی را مشاهده کنند که موضوعات تکراری نداشته باشند و دارای سبکی جدید باشند. تقلید صرف از دیگران و تهیه و ارائه تبلیغاتی که سایر رقبا نیز انجام داده اند نمی تواند مخاطبان را به سمت برند شما جذب کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.