Take a fresh look at your lifestyle.

تفاوت بین برند سازی، بازسازی برند و نوسازی برند

برندسازی، بازسازی برند و نوسازی برند ممکن است در نگاه اول مشابه به نظر برسند، هر چند تفاوت زیادی با هم ندارند. به عنوان مثال، ممکن است همه در یک راستا شباهت داشته باشند، اما تفاوت بین بازسازی برند و نوسازی برند، تفاوت بین تخریب یک ساختمان و گرفتن فرش جدید برای خانه است.

مهم این است که بتوانید تفاوت بین سه مفهوم را تشخیص دهید تا نه تنها نیازهای خود را به درستی تشخیص دهید، بلکه به آسانی به تحقق این نیازها بپردازید.

برندسازی

برندسازی به دو بخش زیر تقسیم می شود:

– خلق

– مدیریت.

برندسازی به عنوان خلق هویت

برندسازی روند دقیق خلق یک هویت از صفر است که برند شما را از سایرین متمایز کند. مرکز یک برند، روایت قوی برند و تبلیغ نویسی قوی است که خود را در قالب هویت بصری، که معمولا شامل نام، لوگو، شعار، وب سایت و تکنیک های بازاریابی است، نشان می دهد.

هدف از برندسازی، زنده کردن چیزی است که با مخاطبان هدف و به طور کلی با عموم مردم در ارتباط است.

فرمول خلق برند

۱-خلق روایت و تبلیغ نویسی

۲- انتخاب قلم، رنگ و طراحی لوگو

۳- مستندات قوانین و روش ها

۴- رشد هویت شرکت (یا محصول)

برندسازی به عنوان مدیریت یکپارچه

هنگامی که یک برند تأسیس شده و شروع به کار کند، فردی که با استانداردهای هویت برند آشنا است وظیفه حفظ یکپارچگی آن را برعهده دارد. برندسازی معمولا به عنوان یک فعالیت عمودی مانند بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی یا خدمات مشتری اشتباه گرفته می شود. چیزی که برندسازی را (در شکل ایده آل خود) متمایز می کند این است که به عنوان یک تابع یکپارچه عمل می کند و تمامی پلتفرم ها و رشته ها را شامل می شود.

به عنوان مثال، برندسازی تابع مدیریت است که اطمینان حاصل می کند فونت ها، رنگ ها و استانداردهای طراحی در بیلبوردها، رسانه های اجتماعی، ارتباطات بین شرکت ها و ویدئو ها به درستی مورد استفاده قرار می گیرد. این بدان معنا نیست که موانعی در مسیر طرح های بازاریابی جدید ایجاد کند، بلکه بدین معنی است که اطمینان حاصل شود این طرح ها به طور یکپارچه با شرکت هماهنگی دارد. این امر به ویژه برای سازمان های بزرگ با بخش های مختلف و اعضای تیم بسیار اهمیت دارد.

هرچند برندسازی صرفا به این موارد ختم نمی شود. برندسازی باید به طور مداوم به خدمات رسانی و تجربه مشتری بپردازد تا یک هویت ثابت ایجاد و هویت خود را به درستی در همه چیز نمایان کند.

بازسازی برند (ری برندینگ)

– بازسازی برند زمانی باید صورت گیرد که یک برند:

– با مشتریان ایده آل ارتباط برقرار نکند

– برای عموم گیج کننده باشد

– پیام های متضاد و ناسازگاری داشته باشد

– خدمات یا مأموریت خود را به طور نادرست بیان کند

– یا ورشکسته شده باشد.

برندهای بد، کسب و کار را خراب می کنند (یا حداقل کارها را سخت می کنند)

برند بد مشتریان و یا اعضای تیم خود را دچار سردرگمی می سازد. اثرات این سردرگمی می تواند منجر به این شود که یک فرد به جای سرمایه گذاری در خدمات شما، به رقبای شما مراجعه کند.

اگر مردم متوجه این موضوع نشوند که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، احتمالا دنبال چیزی خواهند بود که از آن سر در می آورند. درک و فهمیدن، اعتماد به نفس را تقویت می کند که برای خرید از شما یا صحبت کردن با شما موضوع مهمی است.

بازسازی برند (ری برندینگ) یک فعالیت جدی است

در میان سه مفهوم موردنظر در این مقاله، بازسازی برند، بیشتر به عملکرد اساسی می پردازد. هنگامی که در مورد بازسازی برند صحبت می کنیم، انگار در مورد تخریب ساختمان، تصحیح خطاها و بازسازی خانه از صفر صحبت می کنیم.

بازسازی برند می تواند مجددا یک شرکت را به دنیا متصل کند

اگر برند شما با دنیا ارتباط نداشته باشد، بازسازی برند ابتدا کشف می کند که کجای کار شما اشتباه است.

-آیا نام برند مناسب نیست؟

– آیا لوگوی برند بیش از حد عمومی است، کیفیت پایینی دارد یا گیج کننده است؟

– آیا نام و لوگو متضاد هم هستند؟

– آیا روش توصیف کارهایی که انجام می دهید و آنچه هستید، گمراه کننده است؟

هنگامی که این بررسی ها انجام شد، روند ارزیابی مجدد جایگاه برند در دنیا، آنچه ارائه می دهد و مسیری که پیش می رود، صورت می پذیرد. با جمع آوری این اطلاعات و ایجاد هویت جدید، سبب ارتباط مؤثر برند با دنیای بیرون می شود.

فرمول بازسازی برند

۱-مشکل برند (شناسایی مواردی که برند در آن مشکل دارد)

۲- سنجش روایی، ارزیابی و بازنویسی

۳- سنجش هویت بصری، ارزیابی و طراحی مجدد

۴- مستندات قوانین و روش ها

۵- ایجاد هویت سازمانی جدید

۶- حذف هویت سازمانی قدیم و پیاده سازی برند جدید.

نوسازی برند (ریفرش برند)

نوسازی برند خیلی کمتر از دو مفهوم دیگر شناخته شده است و در ایران به ری دیزاین خیلی شناخته شده و متأسفانه آن را با بازسازی برند اشتباه می گیرند.

در تمثیل ساختمان، بازسازی برند (ری برندینگ) مانند تخریب ساختمان، تصحیح خطاها و بازسازی خانه از صفر است. نوسازی برند، نوسازی ساختار فعلی است و در مثال ساختمان، مانند دور انداختن فرش های قدیمی و نصب پارکت یا یک نمای بیرونی جدید است.

در کل، مردم ساختمان شما را تشخیص می دهند، اما ویژگی های ساختمان به روز رسانی و بهینه سازی می شود.

نوسازی برند می تواند از کار جزئی تا بسیار زیاد متغیر باشد. خروجی های نوسازی برند عبارتند از:

– لوگوی بهینه شده

– لوگوی طراحی شده جدید

– بازنویسی یا به روز رسانی شعار

– به روز رسانی پالت رنگ برند و کتابخانه فونت

– طراحی مجدد هویت سازمانی و طرح های بازاریابی

– بازنگری روش ها و کاربرد برند

چه زمانی برای نوسازی برند مناسب است

اغلب، نوسازی برند برای سازمان هایی با هویت قوی که به طور گسترده ای شناخته شده اند صورت می گیرد، اما می توان برخی موارد را بدون تغییر هویت شناخته شده انجام داد.

به عنوان مثال، یک نانوایی معروف می تواند با ساده کردن بسته بندی محصول و حضور آنلاین دست به این کار بزند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.