Take a fresh look at your lifestyle.

آلودگی هوا، ابزار انتقال پیام بیلبورد

کمپین شرکت گاز طبیعی Calidda آثار استفاده از سوخت فسیلی را به تصویر می کشد. شرکت گاز طبیعی Calidda در پرو با اکران یک بیلبورد مبتکرانه روی آلودگی هوای پایتخت این کشور (لیما) تأکید می کند. این بیلبورد از آلودگی هوا برای نمایش پیام خود بهره می برد. 

با توجه به اطلاعات دریافتی از سازمان بهداشت جهانی، لیما دومین شهر آلوده در منطقه آمریکای لاتین به حساب می آید. در راستای تبلیغ فواید استفاده از گاز طبیعی و کاهش میزان آلودگی، آژانس تبلیغاتی McCann لیما، بیلبوردی را در یکی از پرترافیک ترین نقاط شهر اکران کرد. ابزار تعبیه شده در بیلبورد آلودگی co₂ موجود در اتمسفر را جمع آوری، گاز co₂ را ذخیره و سپس طی یک فرآیند خاص آن را به پودری با قابلیت عمل تدریجی در نقش جوهر تبدیل می کند.

بیلبورد فوق ابتدا سطحی به سفیدی برف داشت اما ۱۵ روز پس از شروع این فرآیند، پیام نهایی مشخص شد؛ «نفس کشیدن برای من هزینه زیادی در پی داشت.»

تصاویر این تجربه ضبط شدند و فیلم آنلاین مادامی در پلتفرم های رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که پودر حاصل از آلودگی هوا در قالب یک کیت رسانه ای بسته بندی به اینفلوئنسرها و دنیای مطبوعات ارسال شد. در کنار آن یک دعوتنامه خطاب به عموم مردم، آلودگی هوای ترسناک لیما را به بحث گذاشت.

به گفته ماریسیو فرناندز مالدونادو، معاون اجرایی خلاقیت آژانس تبلیغاتی McCann لیما، نصب این بیلبورد در پرترافیک ترین نقطه پایتخت پرو (Abancay Avenue)، در حالی امکان دسترسی به بزرگ ترین جامعه مخاطب ممکن را به وجود می آورد که شاهد نتایج بد استفاده از سوخت های فسیلی هستیم.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.