Take a fresh look at your lifestyle.

زمینه سازی برای افزایش کارایی کارمندان

چگونه می توانید کارمندان پرانرژی و خشنودی داشته باشید که همه پتانسیل و انرژی خود را برای تکمیل وظایف به کار می گیرند؟

سال ۲۰۱۵، تحقیقاتی در بریتانیا صورت گرفت که نشان می داد میزان بهره وری کارمندانی که از آسایش خاطر بیشتری برخوردارند، ۱۲درصد بیشتر از سایر کارمندان است، بنابراین اگر سازمانی تلاش کند کارمندانش را شاد نگه دارد، کارایی نهایی خود را افزایش می دهد. این تئوری بسیار ساده به نظر می رسد. سؤال مهم این است که چگونه می توانید کارمندان خشنودتری داشته باشید؟

به گزارش زومیت، پیش از هر چیز، هرگز نباید فرض را بر این بگذارید که کارمندان تان به خودی خود خوشحال و راضی اند. بهترین راه پی بردن به حال و هوای کارمندان این است که نظرشان را جویا شوید. نظرسنجی های منظم بخش منابع انسانی، زمانی مفید واقع می شوند که مدیران به نتایج آنها عمل کنند یا برای کارمندان توضیح بدهند چرا در حال حاضر امکان برخی از تغییرات وجود ندارد. درعین حال، یک سری اصول کلی به شما کمک می کند کارمندان تان را در شرایط روحی بهتری قرار دهید.

به مشکلات غیر کاری کارمندان تان توجه کنید

شما نمی توانید همیشه کارکنان تان را مورد حمایت قرار دهید، زیرا زندگی آنها صرفا به کار مربوط نمی شود. زندگی شخصی انسان ها هم با فشارها و تنش های زیادی همراه است. در عوض می توانید یک سری راهنمایی و مشاوره در مورد مسائلی که بیشتر مردم در زندگی روزمره خود با آنها دست به گریبانند، فراهم کنید. در صورت امکان این توصیه ها را در شبکه اینترانت شرکت به اشتراک بگذارید، یا کارشناسانی را استخدام کنید که در این زمینه ها متخصص باشند:

 – بودجه بندی و مدیریت بدهی

 – مراقبت از کودکان- سلامت کودکان

 – مشاوره درزمینه رژیم غذایی و ورزش

هرگونه مشکل در زمینه های فوق، تأثیری منفی بر عملکرد کارمندان تان خواهد داشت. این مشاوره ها به آنان کمک می کند مسائل شخصی  را پشت سر بگذارند و تمرکز بیشتری روی کار داشته باشند.

در زمینه مشکلات خواب، به کارمندان اطلاع رسانی کنید

بی خوابی یا کم خوابی، باعث حواس پرتی و فراموشی می شود. طبیعتا اگر می خواهید کارمندان تان حداکثر پتانسیل شان را به کار بگیرند، چنین مشکلاتی به سود شما نیست. اطلاعات مفیدی در زمینه الگوهای خواب، غذاهایی که خواب را دچار مشکل می کنند و همچنین مقالاتی که انواع اختلالات خواب را بررسی می کنند و راهکاری برای رفع آن ارائه می دهند، در اختیار کارمندان تان قرار دهید.

یک محیط کاری باز و حمایتی فراهم کنید

اگر مدیران درهای دفترشان را به روی کارمندان ببندند و با افرادشان ارتباط برقرار نکنند، به مرور با کارمندانی منزوی روبه رو می شوند. تشویق یک محیط باز و حمایتی به این معنی است که کارکنان می توانند در برنامه ریزی های شرکت حضور داشته باشند و همکاری شان را ارزشمند بدانند. در چنین حالتی آنها برای به کارگیری ماکزیمم پتانسیل خود، انگیزه بیشتری خواهند داشت.

تعاملات اجتماعی را تشویق کنید

بیشتر مردم در صورتی می توانند همه پتانسیل شان را به یک امر اختصاص دهند که مورد حمایت و پشتیبانی قرار داشته باشند. به همین دلیل است که همه کسب وکارها، برای موفقیت به تیم هایی قوی نیاز دارند. از طرف دیگر، اگر اعضای تیم مراودات اجتماعی راحت و خوبی داشته باشند، در محیط کار هم رابطه بهتری با یکدیگر برقرار می کنند. شما می توانید با فراهم کردن یک اتاق استراحت با امکانات ساده تفریحی، کارمندان تان را به معاشرت با یکدیگر تشویق کنید.

فرصت هایی برای آموزش و پیشرفت کارمندان تان فراهم کنید

اگر همه کارمندان تان هرروز هفته یک وظیفه تکراری را انجام دهند، پس از چندی به رکود و خستگی می رسند. فرصت  جدیدی که به پیشرفت شخصی و حرفه ای کارمندان منجر می شود، به آنها انرژی تازه ای می بخشد و کارایی شان را دوباره بالا می برد. این امر لزوما به بودجه زیادی نیاز ندارد. برای مثال می توانید دپارتمان های مختلفی در شرکت تان تعریف کنید و کارمندان تان را در حوزه های تخصصی تر به کار بگیرید. در مراحل بعد، دوره های آموزشی IT یا بازاریابی، یک سرمایه گذاری بلندمدت و پرمنفعت برای شرکت شما است که بهره وری سرمایه انسانی کسب وکارتان را به شدت افزایش می دهد.

فرهنگ سرزنش گری را کنار بگذارید

اغلب کسب وکارها عامدانه سرزنش گری را در دستور کار خود قرار نمی دهند. ولی اگر شما کسب وکار خودتان را اداره می کنید، باید مطمئن شوید که از وقوع چنین امری اجتناب می کنید. اگر یکی از اعضای تیم مرتکب اشتباهی می شود، این اشتباه باید فرصتی برای یادگیری او قلمداد شود و نه سوژه ای برای متهم کردن. سرزنش کردن افراد معمولا روحیه آنها را پایین می آورد و باعث تنزل سطح عملکرد می شود. درحالی که اگر به آنها کمک کنید از اشتباه شان بیاموزند، زمینه پیشرفت شان را فراهم می کنید.

به یاد داشته باشید که کمک کردن به کارمندان، تنها به سود آنها نیست، بلکه در نهایت به رشد شرکت منجر می شود. به همین دلیل بهتر است کمی وقت بگذارید و فرهنگ سازمانی تان را مورد بازنگری قرار دهید.

نظرات بسته شده است.