Take a fresh look at your lifestyle.

دیجی کالا اولین یونیکورن ایرانی می شود

پیش بینی می شود با توجه به توسعه زیرساخت ها و روند پیش رو، امسال ارزش دیجی کالا از مرز یک میلیارد دلار عبور کند. تک شاخ ها یا یونیکورن های استارت آپی، شرکت های خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار هستند که ادغام، تملک یا وارد بازار بورس نشده اند.

به گزارش روابط عمومی دیجی کالا، بر اساس گزارش « عملکرد صد روزه دولت»، سرمایه گذاری خارجی در دیجی کالا به عنوان تنها سرمایه گذاری خارجی در بخش فناوری اطلاعات ایران در این بازه زمانی معرفی شده است. گسترش و رشد پرشتاب استارت آپ ها و تجارت الکترونیک طی چند سال اخیر در ایران، فرصت های بی نظیری برای توسعه اقتصادی کشور فراهم آورده است. دیجی کالا به عنوان بزرگ ترین کسب وکار اینترنتی ایران طی ۱۰ سال گذشته به طور متوسط رشد سالانه ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

برای استمرار این رشد، جذب سرمایه گذاری خارجی استراتژیکی مؤثر است که علاوه بر آورده  مالی به انتقال دانش فنی و تجربیات مدیریتی تراز جهانی متعهد باشد. به همین علت، جذب سرمایه اخیر برای رقابت این شرکت ایرانی با رقبای خارجی منطقه ای بسیار حائز اهمیت است.

دیجی کالا از دی ماه سال ۱۳۹۴ فرآیند جذب سرمایه را از طریق شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت (IIIC)  و به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در قالب افزایش سرمایه و در ازای ۲۱ درصد سهام آغاز کرد. این فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران» اخیراً کامل شده است.

این نخستین بار است که سرمایه گذاری در یک استارت آپ ایرانی به عنوان عملکرد دولت در بخش سرمایه گذاری خارجی مورد تأکید قرار گرفته و میزان سهام مبادله شده نیز به طور شفاف اعلام می شود. منابع حاصل از این سرمایه گذاری برای بهبود زیرساخت های لجستیکی، توسعه پلت فرم نرم افزاری، خلق فرصت های شغلی بیشتر در سراسر کشور، تأسیس بزرگ ترین مرکز پردازش کالای خاورمیانه و راه اندازی مرکز مجازی فروشندگان و تولیدکنندگان ایرانی (Marketplace)  اختصاص یافته است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.