Take a fresh look at your lifestyle.

آیا سرمایه گذاری روی برندسازی برای استارت آپ شما زود است؟

اگر استارت آپ خود را به تازگی راه انداخته اید، به شما تبریک می گوییم!

به گزارشbrandabout ، سؤالی که بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار جدید دارند، این است که چه زمانی باید روی برندسازی سرمایه گذاری کنند؟ آیا خیلی زود نیست؟ آیا غیرحرفه ای به نظر نخواهند رسید و فروش بالقوه یا سرمایه گذاران را از دست نخواهند داد؟

تعریف برندسازی

بیایید با تعریف اصطلاح برندسازی شروع کنیم. برندسازی کلمه داغی است و در واقع به اندازه ای داغ است که اکثر ما به دلیل استعمال زیاد آن، از آن دلزده شده ایم. اصطلاح «برندسازی» می تواند نمایش بصری محصول، خدمات یا شرکت شما باشد و معمولا به لوگوی شما، طراحی وب سایت، بسته بندی، طرح های بازاریابی، رابط کاربری و… اشاره دارد، همچنین درمورد برندسازی به موارد فیزیکی و واقعی مانند شهرت، خدمات به مشتری و وعده هایی که به مشتریان تان خود می دهید، کمتر اشاره می شود.

با توجه به این تعاریف، می توانید مشاهده کنید که ایده های انتزاعی برند شما به محض اینکه استارت آپ شما شکل می گیرد، شروع به رشد می کند. مردم بلافاصله از ایده جدید شما برداشت اولیه می کنند. اگر هیچ هویت بصری نداشته باشید، مردم به احتمال زیاد این ایده ها و نظرات را به بنیانگذار یا بنیانگذاران استارت آپ یا سایر موارد ملموس برند نوظهور ارتباط می دهند.

هنگامی که افراد درباره سرمایه گذاری روی برندسازی می پرسند، معمولا به جنبه های ملموس تر هویت برند خود اشاره می کنند. اگر این افراد قصد دارند با یک طراح حرفه ای یا شرکت برندسازی کار کنند، زمان آن چه موقع است؟

هیچ پاسخ کلی برای این سؤال وجود ندارد، اما می توان موارد زیر را درنظر گرفت.

فروشگاه ها، رستوران ها و کسب و کارهای خدماتی کوچک باید با هویت برند کامل راه اندازی شوند

اگر قصد دارید یک رستوران یا فروشگاه خرده فروشی باز کنید، زودتر از استارت آپ های دیگر نیازمند طراح خواهید بود. برای مثال، یک رستوران باید هویت برند خود را قبل از راه اندازی آن مشخص کند. در این حالت، نماد، دکور، منو و فضای کلی چیزی نیست که بعدا آن را مشخص کنید. در این موارد، تجربه غذاخوری و هویت برند بسیار به هم گره می خورد.

مثال دیگر، استودیوی یوگا است که در آن، تأثیر فوری هویت برند ممکن است در ایجاد اولین تصور از برند نقش بسزایی داشته باشد. البته این کسب و کارها همیشه می توانند با گسترش کسب و کار خود، هویت برند خود را اصلاح کرده و آن را گسترش دهند، اما نمی توانند به آویزان کردن یک تابلو بدون عناصر اصلی برند مانند لوگوی قوی و سایر عناصر بصری کلیدی اکتفا کنند.

محصولات مصرفی بسته بندی شده باید قبل از قرار گرفتن در فروشگاه، به خوبی طراحی شوند

اگر محصول بسته بندی دارید که می خواهید آن را در فروشگاه بفروشید، بسته بندی آن قبل از فروش سریع به مصرف کنندگان باید به خوبی طراحی شده و حرفه ای باشد. با این وجود، قبل از اینکه به این مرحله برسید، همزمان با اصلاح محصول و بسته بندی، برای کار روی هویت برند خود زمان دارید.

به عنوان مثال، بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی در نمایشگاه های صنایع دستی یا بازار کشاورزان، فروش می کنند که زمان خوبی برای تست ایده های طراحی و اینکه چه چیزی مطابق سلیقه خریداران شماست است. با این حال بعید است که اگر طراحی بسته شما حرفه ای نباشد، در نمایشگاه های ملی یا بوتیک های ویژه پذیرفته شوید و قطعا نمی خواهید با تغییر هویت برند خود، هنگامی که شروع به فروش در فروشگاه های خرده فروشی می کنید، در مورد برند خود، سردرگمی ایجاد کنید. خریدهای مصرف کنندگان به شدت تحت تأثیر طراحی بسته است، بنابراین باید روی برندسازی سرمایه گذاری کرده تا برندتان را بزرگ کنید.

کارآفرینان فردی می توانند به آرامی هویت برند خود را رشد دهند

بسیاری از افراد می خواهند نوعی کسب و کار مشاوره برای خود راه بیندازند. این کار ممکن است از یک شخص شروع شده و در نهایت به یک کسب و کار کوچک با چند کارمند تبدیل شود. انتظارات از افرادی که وب سایت کسب و کار حرفه ای دارند بالاست. نگران نباشید که چگونه خود و کسب و کارتان را به صورت آنلاین نشان می دهید. خوب است که از لوگوی نوشتاری به جای یک نوع لوگو استفاده شود که عموما طراحی آن ارزان تر است.

پیشنهادات کسب و کار شما به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد زیرا به مرور متوجه می شوید که کدام کار سودآور و جذاب است و هویت برند شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتوانید با این تغییرات حرکت و در عین حال یکپارچگی خود را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که برند کارآفرینان فردی بسیار به صاحب کسب و کار گره خورده و خواهد خورد.

استارت آپ های تکنولوژی از هویت بصری بهره می برند

هنگامی که مردم در مورد استارت آپ ها فکر می کنند، اغلب به استارت آپ های مبتنی بر تکنولوژی فکر می کنند. این شرکت ها ممکن است نرم افزارهایی را برای عموم مردم یا یک حوزه بسیار کوچک بسازند یا ممکن است محصولات بسیار تخصصی تولید کنند. اگر مردم نتوانند تکنولوژی به کار رفته را درک کنند، می تواند جذب سرمایه گذار یا علاقه مندان را دشوار سازد.

چیزی که این استارت آپ ها خلق می کنند اغلب بصری نیست (کد غیرقابل مشاهده است یا تجهیزات جذابی نیست)، بنابراین لوگوی یک شرکت تکنولوژی می تواند نقش بزرگ تر و مهم تری نسبت به سایر شرکت های استارت آپ ایفا کند.

روی طراحی سرمایه گذاری کنید نه تولید

تقریبا تمام استارت آپ ها با بودجه کمی کار کرده و با دقت تمام هزینه ها را ارزیابی می کنند. به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب باید سال ها دوام بیاورد. سرمایه گذاری روی یک لوگوی خوب ارزشمند است، اما ممکن است لازم باشد هزینه های تولید را کاهش دهید. به عنوان مثال، یک کارفرما در زمینه غذا یا نوشیدنی می تواند در مراحل اولیه کسب و کار خود از برچسب های دستی استفاده کند. اگر طراحی آنها درست باشد، هویت برند آنها در زمان مناسب به یک راه حل اتوماتیک تر خواهد رسید.

ما با بسیاری از صاحبان کسب و کار جدید کار می کنیم و این احساس را درک می کنیم که «چه کاری را اول انجام دهیم؟ برندسازی یا راه اندازی؟» بودجه طراحی خود را عاقلانه خرج کنید تا هویت بصری خود را که در گذر زمان تداوم خواهد داشت، خلق کنید اما در ابتدای کسب و کارتان، آن را صرف تولیدات پرهزینه نکنید.

مربی و مشاور برندسازی

نظرات بسته شده است.