Take a fresh look at your lifestyle.

راهکارهای عملی برای ریکاوری اقتصادی پس از رکود

ریکاوری های پس از رکود اقتصادی، شامل اقدامات و انتظاراتی است که در شرایط جدید به وجود می آید.

به گزارش پارک بازاریابی ایران موضوع بازاریابی در دوران رکود را در گذشته گفتیم. هم اکنون به بازاریابی پس از این دوره می پردازیم. اقداماتی که لازم است پس از دوره رکود انجام دهید و انتظاراتی که از شما می رود، با آنچه قبل از رکود بوده است متفاوت است. ریکاوری مجدد، یک تغییر پیش پا افتاده و ساده ای نیست، بلکه لازم است اقدامات سنجیده و اضطراری انجام دهید تا بتوانید به حیات خود ادامه دهید. از جمله راهکارهایی که می توانید در این شرایط اتخاذ کنید شامل موارد زیر است:

۱- اولویت های خود را تغییر دهید

از نظر مشاور بازاریابی در شرایط بحرانی و شرایطی که پس از رکود فعالیت می کنید برای اینکه بتوانید در بازار باقی بمانید باید اولویت های خود را تغییر دهید. سعی کنید اولویت هایی را که برای بقای شما حیاتی هستند حفظ کرده و بقیه را تا رو به راه شدن اوضاع به تعویق اندازید.

۲- کاستن فعالیت های اقتصادی

برای اینکه ضرر زیادی را متحمل نشوید لازم است برخی فعالیت های اقتصادی قبل از رکود خود را رها کنید و به بخشی از آنها بپردازید، زیرا پیگیری تمامی فعالیت های اقتصادی قبلی شما نیاز به سرمایه زیاد و حمایت های فراوانی دارد که در این شرایط امکان آن برای شما وجود ندارد.

۳- از کارکنان خود برای همکاری و همدلی کمک بخواهید

ارتباط همدلانه و دلسوزانه در هر مجموعه ای می تواند آن مجموعه را نجات دهد. بهتر است در این شرایط کارکنانی که برای شما کار می کنند احساس مسئولیت و همدلی بیشتری را با شما داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از شرکت های معتبر و صاحبان مشاغل مشهور، پس از اینکه از دوره رکود خارج شدند برای اینکه بتوانند توان قبلی خود را پیدا کنند از کارکنانشان خواستند تا به مدت نیم سال یا یک فصل، حقوق آنها با فاصله و تأخیر یک هفته ای واریز شود.

۴- تحقیق و توسعه را گسترش دهید

در هر مجموعه و شرکتی، یکی از بخش های مهم و حساس آنها، بخش تحقیق و توسعه است. بهتر است این بخش از شرکت خود را فعال تر از قبل اداره کنید و سرمایه کافی برای تحقیق را در اختیار آنها قرار دهید. شما می توانید برخی بخش های نه چندان ضروری خود را به حالت تعلیق درآورید تا سرمایه لازم برای اداره این قسمت را به دست آورید ولی همیشه باید به خاطر داشته باشید که این قسمت از فعالیت های شما بسیار حیاتی است و همچنان باید با انرژی چند برابر به حیات خود ادامه دهد.

۵- استقبال از فعالیت های بازاریابی جدید و ایده های نو

برای ریکاوری های بعد از رکود بهتر است از برخی فعالیت ها حمایت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال ، فعالیت های بازاریابی جدید در شرایط پس از رکود می تواند شما را از حالت رکود به سرعت خارج کند همچنین استقبال از تفکرات و ایده های نو و خلاقانه که مناسب این دوران باشند می توانند ابزارهای مفیدی برای نجات شما از این شرایط باشند. ( ۹۰ ایده بازاریابی)

۶- کمتر خطر کنید

در شرایط پس از رکود و زمانی که در حال ریکاوری اقتصادی هستید، بهتر است دست از برنامه های پرخطر و ریسک های بالا بکشید، زیرا تجربه ریسک در این شرایط در صورتی که موفقیت آمیز نباشد می تواند عواقب منفی زیادی برای شما داشته باشد. بهتر است در این دوران ، بسیار سنجیده و با برنامه ریزی عمل کنید و فعالیت هایی که کمترین خطر و ریسک را دارند در اولویت قرار دهید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.