Take a fresh look at your lifestyle.

تداعیات اصلی برند

تداعیات اصلی برند (بنیان برند) عبارتند از: تداعیات انتزاعی و مطلق از برند (ویژگی ها و مزایا) که بین ۵ تا ۱۰ مورد از جنبه ها و ابعاد اساسی و کلیدی برند را معرفی می کنند. این تداعیات به عنوان پایه و اساس جایگاه سازی برند به کار می روند و در تعریف نقاط اشتراک و افتراق برند نقش مهمی دارند.

به گزارش هورموند، اما چگونه متخصصان مارکتینگ می توانند تداعیات اصلی برند را شناسایی کنند؟ گام اول در این فرآیند آن است که از مصرف کنندگان بخواهیم تا نقشه ذهنی خود را با تمامی جزییات ترسیم کنند. نقشه ذهنی، تمامی تداعیات برجسته از برند به همراه جزییات و همچنین واکنش های مشتری های هدف را ترسیم می کند.

یکی از ساده ترین راه ها برای دسترسی به نقشه ذهنی مصرف کنندگان این است که از آنها درباره تداعیات برجسته ای که در همین لحظه از یک برند به ذهن شان خطور می کند، سوال کنیم «زمانی که به این برند فکر می کنید، چه چیزی در ذهن شما خطور می کند؟» هرم CBBE به ما کمک می کند تا برخی از این واکنش ها و تداعیات را –که در طراحی نقشه ذهنی مشتری ها ایجاد می شود- پررنگ سازیم.

پس  از این مرحله، متخصص های مارکتینگ با دسته بندی تداعیات ذهنی از برند براساس شباهت و نزدیکی به یکدیگر، آنها را به گروه های مختلفی تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال، در پاسخ به سوال «به نظر شما کدام چهره سرشناس تصویر برند Nike است؟» ممکن است مصرف کنندگان، افرادی نظیر Roger Federer، Tiger Woods، Michael Jordan، Lance Armstrong را نام ببرند. این افراد همگی ورزشکاران حرفه ای هستند، بنابراین همه در گروه ورزشکاران قرار می گیرند.

نمودار زیر نشان دهنده یک نقشه ذهنی فرضی و تداعیات اصلی از برند MTV است:

تداعیات اصلی برند

تداعیات اصلی برند MTV:

موسیقی: جدیدترین و متفاوت ترین آهنگ ها

شخصیت: باکلاس و متفاوت

اعتبار: بهترین و زبده ترین خوانندگان و آهنگ سازان

در دسترس بودن: در اختیار همه، پخش از شبکه های ماهواره ای در سراسر جهان

مدرن: باکلاس و جوان پسند

تعاملات: ارتباط مستقیم با مخاطب، پخش برنامه های درخواستی

منحصربه فرد بودن: خلاقیت، به دوراز تقلید و به روز بودن

جاری بودن: همیشه در حال تغییر بودن و بهتر شدن.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.