Take a fresh look at your lifestyle.

شبکه‌های اجتماعی و رفتار برند در اتفاقات ملی: از صعود تا زلزله…

ورود برندها به شبکه‌های اجتماعی منجر به بروز رفتار متفاوتی از آنها شد. همانطور که بسیار اشاره شده است شبکه‌های اجتماعی مخاطب متفاوت و رفتار متفاوت از برند را می‌طلبد.

در این مقاله به رفتار برند در موقیعت‌ها و رخدادهای ملی و جهانی می‌پردازیم که وابسته به نوع برند و گستردگی آوازه آن در دنیا محدود می‌شود.

در خصوص نوع برخورد برند با موج‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد نقطه نظراتی بسیار متفاوت و بعضاً کاملا شخصی دیده می‌شود؛ لذا همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مدیران شبکه‌های اجتماعی در خصوص اقدام و واکنش در اینگونه موارد دچار تردید شوند.

واکنش نشان دادن یا ندادن، مسئله این است!

یکی از استراتژی‌های که بسیاری از برندها در این باره اتخاذ می‌کنند، سکوت کردن در واکنش نسبت به اینگونه موارد است.
پس در صورتی که از این دسته از برندها هستید، تنها توصیه این است که از برنامه‌های شبکه‌ اجتماعی خود و تبلیغات در این نوع رسانه‌ها در آن مقطع صرف نظر کنید.

البته این موضوع بسیار وابسته به استراتژی اولیه شما برای حضور در شبکه‌های اجتماعی دارد که چه شخصیتی را برای برند خود تعریف کرده باشید. برای مثال اگر شما به مسائل خوشایند مانند صعود تیم ملی فوتبال واکنش نشان داده‌اید، کاملاً غیرمنصافه خواهد بود به آسیب دیدگان در زلزله واکنش نشان ندهید.

موضوع بعدی اینکه به چه مواردی واکشن نشان دهید؟

قبل از همه این موضوع را بدانید که بعنوان یک برند قرارگیری در ابتدای صف و نشان دادن زودترین واکنش به یک موضوع موهبتی برای برند محسوب نمی‌شود، لذا کنار بایستید و واکنش‌های مردم را در این باره بررسی و تحلیل کنید و در صورت صلاحدید واکنش نشان دهید. برند شما لازم نیست به هر کنشی یک واکنش نشان دهد.
تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که از یک تراژدی و موضوع ناراحت‌کننده یک کمپین تبلیغاتی و موقیعت مارکتینگ نسازید.

نکته آخر اینکه خیلی مهم است به عنوان یک برند چه می‌نویسید!

پیام شما باید کاملاً گویا، کوتاه و به دور از هرگونه بار تبلیغاتی باشد. حتی‌المقدور از درج لوگوی خود برروی پیام خودداری کنید زیرا مشارکت در یک همدردی نیازی به این ندارد تا برند شما از ویرال شدن طرح منحصربفرد منفعت ببرد.

اما بهترین همراهی و رفتار برند در زمان مواجه با اتفاقات غم‌انگیز ایجاد یک امکان برای کمک است و برای یک آسیب دیده هیچ همدلی و همدردی به میزان کمک و یاری رسانی تاثیرگذار نیست.

بنابراین در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی یا شخصیت شهروندی، بزرگترین رفتار برند در چنین شرایطی ارائه کمک نقدی، غیرنقدی یا خدماتی است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.