Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ویژگی برندهای جهانی

تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی یک لوگوی همراه با شعار را تبدیل به برندی جهانی می کند؟ درواقع با نگاهی به این دسته از برندها نمی توانید موردی را بیابید که عامل تمایز آنها نسبت به سایرین شده است. درواقع می توان نمونه های دیگری را نیز یافت که به مراتب از جذابیت های بصری بیشتری برخوردار بوده، با این حال نتوانسته اند موفقیت های مشابه آنها را به دست آورند.

در همین راستا قصد داریم در این مقاله به معرفی شاخصه های تأثیرگذار در این رابطه بپردازیم.

۱-عامل شناخت

بدون تردید افراد تنها هنگامی شما را انتخاب خواهند کرد که شما را بشناسند، به همین خاطر بسیاری از افراد هزینه های کلانی را صرف تبلیغات می کنند. با این حال در این رابطه بهتر است به خلاقانه ترین شیوه ها که اکثرا به مراتب کم هزینه تر از مدل های رایج هستند، اقدام کنید. درواقع روش های معمول دیگر برای مخاطب تکراری شده و به همین خاطر نمی تواند به آن میزان که انتظار دارید، توجه ها را به سمت خود جلب کند، به همین خاطر بهتر است صرفاً شناخته شدن برای شما مطرح نبوده و نحوه آن نیز مهم باشد.

همچنین ویژگی خاصی را باید برای شرکت خود ایجاد کنید تا به محض شنیدن نام شما آن را در ذهن خود مرور کنند. برای مثال عامل مقرون به صرفه بودن نخستین ویژگی است که مخاطبان در رابطه با برند هوآوی به خاطر می آورند که ناشی از سیاست این شرکت است. به همین خاطر لازم است برای برند خود پشتوانه ای تعیین کنید که به واسطه آن از سایر رقبا تمایز پیدا کند.

۲- عامل ارتباط

برای موفقیت لازم است کاری را انجام دهید که نیازی از بازار را برطرف کند. تحت این شرایط برند شما باید معرف محصولات و نوع کسب وکار شما باشد. درواقع تصور این امر که لوگو و شعار شرکت ها صرفا جنبه زیبایی دارند، تصوری کاملا اشتباه بوده و هریک بیانگر مفهوم و داستانی هستند. با این حال پیام نهفته شده شما باید در ارتباط نزدیک با محصول و در نهایت خواسته ای که قصد پاسخگویی به آن را دارید باشد. به همین خاطر در طراحی آن باید همواره این نکات مورد توجه قرار گیرد.

۳- عامل تمایز

برای آنکه مشتریان دائمی داشته باشید لازم است کاری را انجام دهید که سایرین به هر دلیلی آن را انجام نمی دهند. این امر باعث به وجود آمدن تمایز خواهد شد. با این حال لازم است مرزی میان تمایز مثبت و منفی وجود داشته باشد. درواقع هر اقدام متفاوت، سودآور و مفید نبوده و لازم است تفاوت نتیجه خوبی در پی داشته باشد. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید محصولات غذایی فعالیت می کنید، تفاوت در نوع بسته بندی محصول باید همراه با کارایی بیشتر باشد تا مورد توجه مخاطب قرار گیرد.

۴- عامل تجربه

یکی از بهترین سیاست های هر شرکت این است که شرایطی را مهیا سازند تا به خواست خود اقدام به معرفی محصول به سایر افراد کنند. با این حال این امر تنها زمانی رخ خواهد داد که افراد تجربه ای مطلوب در خرید محصول شما به دست آورده باشند. در غیر این صورت ممکن است اقدامی عکس داشته باشند. به همین خاطر لازم است در این رابطه اقدامات جذابی را مدنظر داشته باشید. این امر در نهایت باعث خوشنامی برند شما و افزایش محبوبیت آن خواهد شد.

۵- عامل اطمینان

مشتری همواره باید با این اطمینان اقدام به خرید از شما کند که تحت هر شرایطی شما حافظ منافع و حقوق آنها خواهید بود. این امر نیز تنها زمانی میسر خواهد بود که کسب سود اولویت اول شما نبوده و رسیدن به آن را نتیجه عملکرد خود بدانید. در همین راستا لازم است در رفتارهای خود خصوصا با مشتریان با سابقه، کمال صداقت را داشته باشید تا ارتباط دوستانه شما حفظ شود.

۶- عامل نوآوری

همواره برخی محصولات به عنوان پدیده شناخته و معرفی می شوند. با نگاهی به ویژگی این دسته از محصولات به وجه اشتراکی میان همه آنها می رسیم که آن نوآوری است. درواقع لازم است همواره در اقدامات خود این امر را که باید رگه هایی از یک اقدام انجام نشده را داشته باشد، مدنظر قرار دهید. در نهایت این اقدامات باعث خواهد شد برند شما به عنوان برندی خلاق و توانا که همواره نگاهی رو به جلو دارد، شناخته شود. توجه داشته باشید که در ابتدا این شما هستید که باید برند را به نقطه طلایی برسانید و به محض رسیدن آن به سطح مطلوب، دیگر این برند است که به اقدامات شما ارزش خواهد داد. درواقع در بسیاری از موارد مشاهده شده است که یک محصول صرفا به علت برند مشهوری که دارد مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

۷- عامل علاقه

بسیاری از اقدامات هستند که مشتریان را به وجد می آورد. در این رابطه محدودیتی وجود نداشته و هر بخشی می تواند حاوی اقداماتی باشد که برای مخاطب جذابیت زیادی دارد. این اقدامات در نهایت منجر به ایجاد علاقه مندی نسبت به برند شما خواهد شد.

۸- عامل دسترسی

این امر که تنها پل ارتباطی مخاطبان با شما نمایندگی های فروش است، منجر به کاهش محبوبیت برند خواهد شد. در این رابطه لازم است  کانال های ارتباطی خود را تا جایی که ممکن است افزایش دهید. ایجاد سایتی کارآمد و حضور در اکثر شبکه های اجتماعی و ارتباطی محبوب، خود از اقدامات مطلوب در این رابطه محسوب می شود. همچنین لازم است سیستم پاسخگویی تلفنی نیز داشته باشید تا افراد همواره بتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و شکایات خود را پیگیری کنند.

۹- عامل محبوبیت

محبوبیت به دو شکل می تواند شکل گیرد؛ نخست طی مدت کوتاه و دیگر پس از سپری شدن زمان طولانی. بدون تردید برای موفقیت لازم است همواره هر دو آن را مدنظر داشته باشید. برای مثال استفاده از شخصیتی مشهور در تبلیغات خود اقدامی است که سروصدای زیادی را به همراه خواهد داشت، با این حال اجرای سیاستی مفید برای مخاطبان، بدون تردید امری است که در درازمدت منجر به محبوبیت شما نزد مشتری می شود.

۱۰- عامل ارزشمندی

یک سری موارد هستند که ارزش برند شما را افزایش خواهند داد. این موارد در هر سال تغییر خواهند کرد، به همین خاطر لازم است همواره مورد توجه شما باشند و با این حال فراموش نکنید که برند شما معرف کل شرکت خواهد بود و به هر میزان که به آن اهمیت دهید، به همان میزان نیز با نتایج مثبت همراه خواهد بود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.